W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

W210 om606 ja sen automaatti. Ja joku w124 tt.

Viesti Kirjoittaja ytte »

Tuli käyttöpelis laitettua tollanen väyrynen kuningas koneella. Vielä en ole saanu selvyyttä minkä valmistama laatikko siinä on, ei vissiin kummiskaan sama kun 124:ssa ym... Saako tuota laitosta kestämään pientä väännön kasvua ollenkaan?

om606 koneen pumpusta oon sen verran kerennyt tutkia tietoa että siinä on 6mm elementit ja pitäs riittää nippa nappa 300hp:n jos kuun asento on taivaalla oikein :) Joutuuko pumppu käyttämään pajalla muokattavana, vain päästäänkö noin 300hp tehoihin pelkästään uudella ohjelmalla? Turbo menee heti vaihtoon jos joutuu vakio tehoja nostamaan, vakio pilleri tuntuu jo nyt puutuvan ylhäällä.

Ei takerruta coolerin ja turbon kokoon vielä tässä vaiheessa ollenkaan vaikka siitä moni haluaisi jutella, ne asiat on ihan tiedossa. :)
Viimeksi muokannut ytte, To 11.01.2007 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Loota on 722.6, kestää kevyen väännön lisäyksen ihan siltään.

Ja jos ei kestä niin saa sitäkin lujitettua :)
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Uuh, hieno homma että ei ole mikään pilipalilaatikko.

Vaikeeta arvioida mitä ois noilla tulevilla muutoksilla vääntöö, mutta ainakin pelkällä plug and pray lastulla nousee sinne 400nm päälle.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Käytät uutta vääntöä jouhevasti, repimättä, niin kestää :D
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Milläs lastulla tuollaisia tehoja ja vääntöjä saadaan?
Yleensä esillä olleet lupaavat vain reilua pariasataa heppaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

en tarkoitanut että vaan lastulla tulee toi 300hp. +210hp ja +400nm näyttää valmislastut lupaavan. Turbon ja cooleri(ehkä) vaihtoon niin voi mennäkkin tuonne 300hp tietämille. Sitähän tässä kysellään että pitääkö tolle pumpulle muutakin valohoitoa antaa kun parempi ohjelma jotta tuo teho saavutetaan?
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

ytte kirjoitti: Sitähän tässä kysellään että pitääkö tolle pumpulle muutakin valohoitoa antaa kun parempi ohjelma jotta tuo teho saavutetaan?
Eipä ole tainnut sitä kukaan vielä tehdä... Nyt vain kaikkien iloksi tienauraajaksi.
Huhuja liikkuu, että pumpun kapasiteetti pitäisi riittää juuri ja juuri sinne + 300 tehoille jos kaikki sattuu kohilleen...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kyllä siitä pumpusta pitäisi melkein 50 hv per pytty tulla. Ahdin politiikka tohon OM606:een ja vakio pumppuun voi olla pikkuisen hankala löytää, varsinkin niin, että siinä olisi integroitu hukkis. Turbiinin tulisi olla n 55 mm ja kompuran n 60 ja siihen ei montaa toimivaa ahdita oikein tahdo löytyä.

Sen mitä epäilit laatikon kestosta ja kuten Jarkkokin jo sanoi, kyllä tuo sähköinen kohtuullisesti voimanlisäystä kestää. Onhan siitä eri versioita jopa melkein 600 Nm koneiden perässä. Joten eiköhän Jarkko saa nämä vajaatehoisten askitkin pitämään.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Antti V kirjoitti:Kyllä siitä pumpusta pitäisi melkein 50 hv per pytty tulla. Ahdin politiikka tohon OM606:een ja vakio pumppuun voi olla pikkuisen hankala löytää, varsinkin niin, että siinä olisi integroitu hukkis. Turbiinin tulisi olla n 55 mm ja kompuran n 60 ja siihen ei montaa toimivaa ahdita oikein tahdo löytyä.

Sen mitä epäilit laatikon kestosta ja kuten Jarkkokin jo sanoi, kyllä tuo sähköinen kohtuullisesti voimanlisäystä kestää. Onhan siitä eri versioita jopa melkein 600 Nm koneiden perässä. Joten eiköhän Jarkko saa nämä vajaatehoisten askitkin pitämään.
Meinaat varmaan että kompurasiipi 55 ja pako 60 :wink:

Tonhan kriteerin täyttää moni ahdin, esim hx35 joka heräilee vielä tosi rivakkaa. kiinteä portti ei ole mikään pakko. Helppo sinne on erillinen laittaa, tosin yksinkertaisempi ja varmempi se integroitu on.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

ytte kirjoitti:Meinaat varmaan että kompurasiipi 55 ja pako 60 :wink:

Tonhan kriteerin täyttää moni ahdin, esim hx35 joka heräilee vielä tosi rivakkaa. kiinteä portti ei ole mikään pakko. Helppo sinne on erillinen laittaa, tosin yksinkertaisempi ja varmempi se integroitu on.
Kirivihre ja näpihärö, eli juurikin noin nuo koot. Ihan sitä tolla kiinteellä hukkiksella, jotta voisi olla pikkuisen orggigsemman näköinen, jos siitä vaikka jossain olisi hyötyä. Ja juu, HX 35 täyttää nuo kriteerit, mutta on pikkuisen kiven takana olleet.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

6mm elementti on yhtä kuin 285 hv max
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

olen kanssa tuota 300 väykkyäni piristämässä.
Tuo noin 285 hv on kanssa se tavoite, Olisko tällainen turbo optimi:

Turbolader GT28
Drückt max. 1.8bar / bis max.420Ps ausgelegt
T25 Flansch
Öl + Wasser gekühlt
doppelt Keramikkugelgelagert (wie die RS-Version)
mit Interner Druckdose
Spricht sehr zeitig an ,ab 2700U/min
Verdichterturbine Eingang = 55/67mm
Compressor AR 0.60
Turbine AR 0.64
Trim (Compressor) 59.86
Trim (Exhaust) 61.73
Abgasgehäuse Ausgang = 60mm


tuollaisia kun on kaupattu kohtuu hintaan. n 630e.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

285hp on ihan sopivasti.

tollanen gt28 on vähä liian pieni tämän kokoseen dieseliin, tarkotettu ennemminkin bensavehkeisiin.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

xr5t kirjoitti:6mm elementti on yhtä kuin 285 hv max
Mutu vai perustuuko johonkin tarkempaankin?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Antti V kirjoitti:Ja juu, HX 35 täyttää nuo kriteerit, mutta on pikkuisen kiven takana olleet.
Joo ei nuita ainakaan suomessa kovin paljoa oo ollu myynnissä...
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Toinen vaihtoehto on sama mitä tohon kaverin om603 teen, eli kaksi vähän pienenpää ahdinta mutta on siinä kova savotta saaha ne sinne istumaan hyvin.

Katsoa tota oman lintan laittoa sitten kun on toi toinen mersu valmis ja oma harrasteauto. Pitäshän se olla vahva vetoauto että jaksaa trailerilla vetää sierraa :)
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

ja mitäkohän katsastusmies sanoon jos siellä olis kaksi puhallinta... tarkoitus olisi olla mahd. alkuperäisen näköinen.
hx 35 jenkeissä..
http://www.invasionauto.com/page.php?p= ... 82541518e2
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Kuva

Tässä toisessa projektissa ainakin tietämättömältä on hyvin piilossa toi toinen kun siihen nakkaa donwpipet kiinni :wink:
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No voi jösses..!!!
Onko tuosta tuplaturboprojektista juttua tai kuvia missään enempää..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

pitää nappailla lisää kuvia kunhan saan valmiis.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Nytpä ois tupla turbo masina valmis, tai ainakin ajokunnossa.


Kuvat on täällä.
http://s6.photobucket.com/albums/y227/J ... bo%20300d/
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

On siinä ollut sovittaminen tuolle pakopuolelle!!!
Varmaan herää mahtavasti noilla pikkuturboilla..!!
Mikä pumppu tuossa on..??
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Kyllä siinä kenkälusikkaa saa käyttää että mahtuu, kun piti aika vakio paikoilla muut osat pitää. Alus yritin saada niin mahtumaan että vakio pissapoikasäiliö sais olla paikallaan, mut joutu sen ottamaan pois. Ois saanu paljo fiksummin noi ahtimet kun ois heti alussa ottanu säiliön pois.

Heräähän ne, mut eipä ahka vielä kun 0.3bar koska pumppu on täysin vakio. Koko härveli menee seuraavas pumpun tekoa varten toiselle pajalle, ite olen hommani tohon nyt tehny =) Autohan ei ole minun, rakensin sen vaan.

Projekteja voidaan ottaa lisää :wink:
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Nyt on 124:ssa pp:n pumppu kiinni. Vetoja tullu kuulemma lisää sopivasti. Ahdot on siinä 0.8bar kieppeillä ja niitä kiristetään viimeistään maanantaina kun on rullilla ajon aika.

Painekotelo ei vaan tahdo pysyä kiinni, irtoo imusarjan päästä letkut. Kokeilla vaihtaa vähä paremmat ja ohuemmat letkut jotka puris paremmin siks aikaa kun saa turbon imusarjan.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Kysytään ny tässä että ei tarvii uutta topicia avata. Etsiskelin tossa haulla kytkimestä asiaa mut en löytäny haluamaani tietoa.

Turbomallin paineasetelma ja kytkin on vissiin paljon jämäkämpi kun vaparin, paljoko on kestäny vääntöä? Ruvennu 124:ssa kytkin luistaa kun saatu ilmavuodot korjattua.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mutta eihän w124 ole saanut kuin automaattina! Siis 300turbo mallista nyt puhutaan..
250DT vissiin on saanu käsivaihteisena..? En tiijä.
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Mun mielestä orkkis turbot on aina automaatti lootalla. Kannattaa kysyä Jormalta sillä on varmasti esittää kytkin joka pitää
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Jos noin on, niin sitten pitää ruveta kikkailee. Onneks noita sinttereitä saa sellasilla mitoilla kun haluaa.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

kellään tietoa paljoko on kolmesatkun levyn halkaisia ja moniboorinen kytkinakseli on?
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

siis kun 300 turboa ei ole tehty manuaalina mut tuota sprintteriä yms muitahan on tehty nii sieltä saattais jotain vinkkiä löytää tosin ei nekään saata pitää mut jotain suuntia saa.
Vastaa Viestiin