Tuli käyttöpelis laitettua tollanen väyrynen kuningas koneella. Vielä en ole saanu selvyyttä minkä valmistama laatikko siinä on, ei vissiin kummiskaan sama kun 124:ssa ym... Saako tuota laitosta kestämään pientä väännön kasvua ollenkaan?
om606 koneen pumpusta oon sen verran kerennyt tutkia tietoa että siinä on 6mm elementit ja pitäs riittää nippa nappa 300hp:n jos kuun asento on taivaalla oikein Joutuuko pumppu käyttämään pajalla muokattavana, vain päästäänkö noin 300hp tehoihin pelkästään uudella ohjelmalla? Turbo menee heti vaihtoon jos joutuu vakio tehoja nostamaan, vakio pilleri tuntuu jo nyt puutuvan ylhäällä.
Ei takerruta coolerin ja turbon kokoon vielä tässä vaiheessa ollenkaan vaikka siitä moni haluaisi jutella, ne asiat on ihan tiedossa.
Viimeksi muokannut ytte, To 11.01.2007 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
en tarkoitanut että vaan lastulla tulee toi 300hp. +210hp ja +400nm näyttää valmislastut lupaavan. Turbon ja cooleri(ehkä) vaihtoon niin voi mennäkkin tuonne 300hp tietämille. Sitähän tässä kysellään että pitääkö tolle pumpulle muutakin valohoitoa antaa kun parempi ohjelma jotta tuo teho saavutetaan?
ytte kirjoitti: Sitähän tässä kysellään että pitääkö tolle pumpulle muutakin valohoitoa antaa kun parempi ohjelma jotta tuo teho saavutetaan?
Eipä ole tainnut sitä kukaan vielä tehdä... Nyt vain kaikkien iloksi tienauraajaksi.
Huhuja liikkuu, että pumpun kapasiteetti pitäisi riittää juuri ja juuri sinne + 300 tehoille jos kaikki sattuu kohilleen...
Kyllä siitä pumpusta pitäisi melkein 50 hv per pytty tulla. Ahdin politiikka tohon OM606:een ja vakio pumppuun voi olla pikkuisen hankala löytää, varsinkin niin, että siinä olisi integroitu hukkis. Turbiinin tulisi olla n 55 mm ja kompuran n 60 ja siihen ei montaa toimivaa ahdita oikein tahdo löytyä.
Sen mitä epäilit laatikon kestosta ja kuten Jarkkokin jo sanoi, kyllä tuo sähköinen kohtuullisesti voimanlisäystä kestää. Onhan siitä eri versioita jopa melkein 600 Nm koneiden perässä. Joten eiköhän Jarkko saa nämä vajaatehoisten askitkin pitämään.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Antti V kirjoitti:Kyllä siitä pumpusta pitäisi melkein 50 hv per pytty tulla. Ahdin politiikka tohon OM606:een ja vakio pumppuun voi olla pikkuisen hankala löytää, varsinkin niin, että siinä olisi integroitu hukkis. Turbiinin tulisi olla n 55 mm ja kompuran n 60 ja siihen ei montaa toimivaa ahdita oikein tahdo löytyä.
Sen mitä epäilit laatikon kestosta ja kuten Jarkkokin jo sanoi, kyllä tuo sähköinen kohtuullisesti voimanlisäystä kestää. Onhan siitä eri versioita jopa melkein 600 Nm koneiden perässä. Joten eiköhän Jarkko saa nämä vajaatehoisten askitkin pitämään.
Meinaat varmaan että kompurasiipi 55 ja pako 60
Tonhan kriteerin täyttää moni ahdin, esim hx35 joka heräilee vielä tosi rivakkaa. kiinteä portti ei ole mikään pakko. Helppo sinne on erillinen laittaa, tosin yksinkertaisempi ja varmempi se integroitu on.
ytte kirjoitti:Meinaat varmaan että kompurasiipi 55 ja pako 60
Tonhan kriteerin täyttää moni ahdin, esim hx35 joka heräilee vielä tosi rivakkaa. kiinteä portti ei ole mikään pakko. Helppo sinne on erillinen laittaa, tosin yksinkertaisempi ja varmempi se integroitu on.
Kirivihre ja näpihärö, eli juurikin noin nuo koot. Ihan sitä tolla kiinteellä hukkiksella, jotta voisi olla pikkuisen orggigsemman näköinen, jos siitä vaikka jossain olisi hyötyä. Ja juu, HX 35 täyttää nuo kriteerit, mutta on pikkuisen kiven takana olleet.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
olen kanssa tuota 300 väykkyäni piristämässä.
Tuo noin 285 hv on kanssa se tavoite, Olisko tällainen turbo optimi:
Turbolader GT28
Drückt max. 1.8bar / bis max.420Ps ausgelegt
T25 Flansch
Öl + Wasser gekühlt
doppelt Keramikkugelgelagert (wie die RS-Version)
mit Interner Druckdose
Spricht sehr zeitig an ,ab 2700U/min
Verdichterturbine Eingang = 55/67mm
Compressor AR 0.60
Turbine AR 0.64
Trim (Compressor) 59.86
Trim (Exhaust) 61.73
Abgasgehäuse Ausgang = 60mm
tuollaisia kun on kaupattu kohtuu hintaan. n 630e.
Toinen vaihtoehto on sama mitä tohon kaverin om603 teen, eli kaksi vähän pienenpää ahdinta mutta on siinä kova savotta saaha ne sinne istumaan hyvin.
Katsoa tota oman lintan laittoa sitten kun on toi toinen mersu valmis ja oma harrasteauto. Pitäshän se olla vahva vetoauto että jaksaa trailerilla vetää sierraa
Kyllä siinä kenkälusikkaa saa käyttää että mahtuu, kun piti aika vakio paikoilla muut osat pitää. Alus yritin saada niin mahtumaan että vakio pissapoikasäiliö sais olla paikallaan, mut joutu sen ottamaan pois. Ois saanu paljo fiksummin noi ahtimet kun ois heti alussa ottanu säiliön pois.
Heräähän ne, mut eipä ahka vielä kun 0.3bar koska pumppu on täysin vakio. Koko härveli menee seuraavas pumpun tekoa varten toiselle pajalle, ite olen hommani tohon nyt tehny =) Autohan ei ole minun, rakensin sen vaan.
Nyt on 124:ssa pp:n pumppu kiinni. Vetoja tullu kuulemma lisää sopivasti. Ahdot on siinä 0.8bar kieppeillä ja niitä kiristetään viimeistään maanantaina kun on rullilla ajon aika.
Painekotelo ei vaan tahdo pysyä kiinni, irtoo imusarjan päästä letkut. Kokeilla vaihtaa vähä paremmat ja ohuemmat letkut jotka puris paremmin siks aikaa kun saa turbon imusarjan.
Kysytään ny tässä että ei tarvii uutta topicia avata. Etsiskelin tossa haulla kytkimestä asiaa mut en löytäny haluamaani tietoa.
Turbomallin paineasetelma ja kytkin on vissiin paljon jämäkämpi kun vaparin, paljoko on kestäny vääntöä? Ruvennu 124:ssa kytkin luistaa kun saatu ilmavuodot korjattua.
siis kun 300 turboa ei ole tehty manuaalina mut tuota sprintteriä yms muitahan on tehty nii sieltä saattais jotain vinkkiä löytää tosin ei nekään saata pitää mut jotain suuntia saa.