Tarinaa ja kuvia 300 E-24
Tarinaa ja kuvia 300 E-24
Ensimmäinen 10 tkm on allekirjoittaneella ja Mersulla yhteistä taivalta takana, joten kun "kuherruskuukausi" alkaa olla suoritettu niin laitetaanpa vähän juttua+kuvaa foorumille.
Mersu tuli löydettyä ja samantien hankittua pitkähkön etsinnän jälkeen kuluvan vuoden huhtikuussa. Siisti kunto, toimiva tekniikka ja yleisesti W124 korimalliin liittyvä hyvä maine saivat lopulta ostopäätöksen syntymään. Kokemusta merkistä on aikalailla perhepiirin/sukulaisten/ystävien kautta, mutta tämä on siis ihan ensimmäinen oma MB.
Malli on siis W124 300 E-24 Sportline, 722.5 automaattivaihteisto, väri bornit, musta nahkasisustus, varusteita 221, 222, 240, 243, 281, 310, 412, 425, 430, 446, 471, 543, 570, 585, 592, 600, 611, 620, 653, 673, 751, 873 ja 952.
Jotain auton historiasta:
Kyseinen 300 E-24 yksilö on valmistunut Sindelfingenin tehtaalla toukokuussa 1991 ja luovutuspäivämäärä huoltovihkosessa on 11. kesäkuuta 1991. Auton ensimmäinen omistaja oli Siegfrid -niminen saksalainen herrasmies, jonka omistuksessa Mersu oli vuodet 1991-2004. Saksan ajalta löytyy täydellinen huoltohistoria MB:n leimoilla varustettuna.
2004 auto löysi tiensä Suomeen erään maahantuontia tekevän yrityksen toimesta ja ensimmäinen omistaja Suomessa piti autoa hallussaan huhtikuuhun 2006 jolloin minä sen hankin ja olen siis vasta kolmas omistaja 15 v. vanhalle autolle.
Autoa on sekä silmämääräisesti arvioiden että ajokokemuksiin perustuen ja eri laitteiden jämäkkä toiminta huomioiden pidetty hyvin. Kaikki nippelit toimii ja auton kulku on vakaata, ylimääräisiä nitinöitä ja helinöitä ei juurikaan ole. Toki se täytyy myöntää, ettei 15-vuotias "vanhus" enää ole aivan nuoruutensa vedossa, mutta sehän täytyykin hyväksyä. Pientä käytön jälkeä toki löytyy ja niin kuuluukin. Yleisilme on kuitenkin erittäin siisti sekä ulkoa että sisältä.
Omia kokemuksia:
Ensimmäiset 10 tkm ovat menneet ilman mainittavia murheita. Öljyn- ja suodatinten vaihdot sekä moottoriin että automaattivaihteistoon, ilmanpuhdistaja vaihdettu, siinäpä kaikki tekniikkapuolelle tehdyt hommat. Öljynkulutus n. 0,15-0,2 litraa / 1000 km, siedettävissä rajoissa vielä.
Monitoimiviiksi on joskus hieman oikutellut, mutta pääasiassa pelaa joten en ole vielä asialle mitään tehnyt. Vika ilmenee lähinnä ettei pyyhin aina lähde I-asennossa liikkeelle, II- ja III-asennoissa kyllä.
Ajossa auto tuntuu jämäkältä ja mukavalta. Sekä kesä- että talvirenkaina on 16-tuuman vanteille laitetut 205/55 R16 renkaat, tässä siis hieman poiketaan alkuperäisestä jossa on 15" vanteet.
Muuten Mersu on lähes alkuperäinen ilman mitään virityksiä/tuunauksia ja niin se tulee olemaankin, ainakin niin kauan kun auto on minulla. Niin, ja soitin ei ole myöskään orkkis kun sellaista ei autossa enää ollut kun minä sen hankin. Edellisen omistajan mukaan Beckeri oli hajonnut. Uskoo ken haluaa... No, tuo Pioneeri saa luvan kelvata.
Jäkiasenteisena olen vielä asennuttanut keskuslukon kauko-ohjaimen foorumillakin vaikuttavan nimimerkki "Rehtijiin" asiantuntevasti asentamana.
Polttoaineen kulutus on vaihdellut välillä 8,5 - 15 litraa / 100 km, keskikulutuksena arvioiden ehkä noin 11,5 litraa. Aika paljon tietysti, mutta auton moottorin ja iän huomioonottaen ei paha ollenkaan. Suorituskyky on hyvää keskitasoa, ei mitään räjähtävää muttei tuolla ihan jalkoihinkaan jää. Tosin nykyiset turpodiiselit kepittää vanhan sotaratsuni mennen tullen, mutta eipä tuo haittaa kun muutenkin ajelen hissukseen ja rauhallisesti kun tuota ikääkin alkaa olla. Olen tainnut kiihdyttää Mersuni joskus ohitustilanteessa epähuomiossa lähes 150 km/h vauhtiin, eikä tuo kiihtyvyys vielä tuntunut loppuvan... Niin, Suomessahan saa ajaa vain 120 km/h ja sitäkin vain harvoilla teillä.
Kaiken kaikkiaan voi sanoa että mukavia ja huolettomia kilometrejä on tähän asti ollut ja toivottavasti jatkossakin. Laitetaan lisää raporttia jos ja kun aihetta ilmenee.
Ohessa vielä muutamia kuvia:
Mersu tuli löydettyä ja samantien hankittua pitkähkön etsinnän jälkeen kuluvan vuoden huhtikuussa. Siisti kunto, toimiva tekniikka ja yleisesti W124 korimalliin liittyvä hyvä maine saivat lopulta ostopäätöksen syntymään. Kokemusta merkistä on aikalailla perhepiirin/sukulaisten/ystävien kautta, mutta tämä on siis ihan ensimmäinen oma MB.
Malli on siis W124 300 E-24 Sportline, 722.5 automaattivaihteisto, väri bornit, musta nahkasisustus, varusteita 221, 222, 240, 243, 281, 310, 412, 425, 430, 446, 471, 543, 570, 585, 592, 600, 611, 620, 653, 673, 751, 873 ja 952.
Jotain auton historiasta:
Kyseinen 300 E-24 yksilö on valmistunut Sindelfingenin tehtaalla toukokuussa 1991 ja luovutuspäivämäärä huoltovihkosessa on 11. kesäkuuta 1991. Auton ensimmäinen omistaja oli Siegfrid -niminen saksalainen herrasmies, jonka omistuksessa Mersu oli vuodet 1991-2004. Saksan ajalta löytyy täydellinen huoltohistoria MB:n leimoilla varustettuna.
2004 auto löysi tiensä Suomeen erään maahantuontia tekevän yrityksen toimesta ja ensimmäinen omistaja Suomessa piti autoa hallussaan huhtikuuhun 2006 jolloin minä sen hankin ja olen siis vasta kolmas omistaja 15 v. vanhalle autolle.
Autoa on sekä silmämääräisesti arvioiden että ajokokemuksiin perustuen ja eri laitteiden jämäkkä toiminta huomioiden pidetty hyvin. Kaikki nippelit toimii ja auton kulku on vakaata, ylimääräisiä nitinöitä ja helinöitä ei juurikaan ole. Toki se täytyy myöntää, ettei 15-vuotias "vanhus" enää ole aivan nuoruutensa vedossa, mutta sehän täytyykin hyväksyä. Pientä käytön jälkeä toki löytyy ja niin kuuluukin. Yleisilme on kuitenkin erittäin siisti sekä ulkoa että sisältä.
Omia kokemuksia:
Ensimmäiset 10 tkm ovat menneet ilman mainittavia murheita. Öljyn- ja suodatinten vaihdot sekä moottoriin että automaattivaihteistoon, ilmanpuhdistaja vaihdettu, siinäpä kaikki tekniikkapuolelle tehdyt hommat. Öljynkulutus n. 0,15-0,2 litraa / 1000 km, siedettävissä rajoissa vielä.
Monitoimiviiksi on joskus hieman oikutellut, mutta pääasiassa pelaa joten en ole vielä asialle mitään tehnyt. Vika ilmenee lähinnä ettei pyyhin aina lähde I-asennossa liikkeelle, II- ja III-asennoissa kyllä.
Ajossa auto tuntuu jämäkältä ja mukavalta. Sekä kesä- että talvirenkaina on 16-tuuman vanteille laitetut 205/55 R16 renkaat, tässä siis hieman poiketaan alkuperäisestä jossa on 15" vanteet.
Muuten Mersu on lähes alkuperäinen ilman mitään virityksiä/tuunauksia ja niin se tulee olemaankin, ainakin niin kauan kun auto on minulla. Niin, ja soitin ei ole myöskään orkkis kun sellaista ei autossa enää ollut kun minä sen hankin. Edellisen omistajan mukaan Beckeri oli hajonnut. Uskoo ken haluaa... No, tuo Pioneeri saa luvan kelvata.
Jäkiasenteisena olen vielä asennuttanut keskuslukon kauko-ohjaimen foorumillakin vaikuttavan nimimerkki "Rehtijiin" asiantuntevasti asentamana.
Polttoaineen kulutus on vaihdellut välillä 8,5 - 15 litraa / 100 km, keskikulutuksena arvioiden ehkä noin 11,5 litraa. Aika paljon tietysti, mutta auton moottorin ja iän huomioonottaen ei paha ollenkaan. Suorituskyky on hyvää keskitasoa, ei mitään räjähtävää muttei tuolla ihan jalkoihinkaan jää. Tosin nykyiset turpodiiselit kepittää vanhan sotaratsuni mennen tullen, mutta eipä tuo haittaa kun muutenkin ajelen hissukseen ja rauhallisesti kun tuota ikääkin alkaa olla. Olen tainnut kiihdyttää Mersuni joskus ohitustilanteessa epähuomiossa lähes 150 km/h vauhtiin, eikä tuo kiihtyvyys vielä tuntunut loppuvan... Niin, Suomessahan saa ajaa vain 120 km/h ja sitäkin vain harvoilla teillä.
Kaiken kaikkiaan voi sanoa että mukavia ja huolettomia kilometrejä on tähän asti ollut ja toivottavasti jatkossakin. Laitetaan lisää raporttia jos ja kun aihetta ilmenee.
Ohessa vielä muutamia kuvia:
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kyllä näyttää vallan hienolle. Muutamia ajatuksia:
- toinen W124 Suomessa, jossa olen nähnyt sähkösäätöisen ohjauspylvään!
- eikö takakontin mallimerkinnässä kuulu olla väliviiva? Lienee liimattava?
- mitä luokkaa on mittarilukema?
- ilmeneekö M104.980:n puhuttu alaväännön puute automaatin kanssa? Mitenkä muuten moottorin luonne, tarvitseeko kierrättää hurjasti?
t. nimim. "uskaltaako hankkia"
- toinen W124 Suomessa, jossa olen nähnyt sähkösäätöisen ohjauspylvään!
- eikö takakontin mallimerkinnässä kuulu olla väliviiva? Lienee liimattava?
- mitä luokkaa on mittarilukema?
- ilmeneekö M104.980:n puhuttu alaväännön puute automaatin kanssa? Mitenkä muuten moottorin luonne, tarvitseeko kierrättää hurjasti?
t. nimim. "uskaltaako hankkia"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
On ratissa sähkösäätö joo, mutta toimii vain pituussuunnassa, ei ylös/alas kuten uudemmissa.Timo L. kirjoitti:Kyllä näyttää vallan hienolle. Muutamia ajatuksia:
- toinen W124 Suomessa, jossa olen nähnyt sähkösäätöisen ohjauspylvään!
- eikö takakontin mallimerkinnässä kuulu olla väliviiva? Lienee liimattava?
- mitä luokkaa on mittarilukema?
- ilmeneekö M104.980:n puhuttu alaväännön puute automaatin kanssa? Mitenkä muuten moottorin luonne, tarvitseeko kierrättää hurjasti?
t. nimim. "uskaltaako hankkia"
Mallimerkinnässä tosiaan yleensä on se pikku väliviiva. Jostain syystä tässä se on hävinnyt.
Jätin tarkoituksella mainitsematta tuon matkamittarilukeman kun yleensä tulee sitten vaan kommentteja tyyliin "uskotko tosiaan/ei varmaan pidä paikkaansa/jne". Tärkeintä itselle on auton kunto. Matkamittarissa on tällä hetkellä lukema n. 150 000 km, ostohetkellä oli noin 139 000 km. Autoon nyt pitempään tutustuneena en epäile kilometrilukemaa.
Tuosta huonosta alaväännöstä tässä mallissa on tietysti puhuttu, ja tottahan kyllä on että vasta suuremmilla kierroksilla auton saa todella vauhtiin. Mutta jokapäiväisessä liikenteessä tällä kyllä pärjää eikä tarvitse mitään kikkailua. Automaatti toimii hyvin varsinkin kun sen luonteeseen on nyt tottunut, pienet nykäisyt ja kylmänä vaihteenvaihdon panttaaminen katin lämmittämiseksi on ominaisuuksia eikä vikoja.
Ainakin oman yksilön kokemusten perusteella voin suositella tällaista autoa. 300E-24 on tietysti vähän harvinaisempi malli, joten näitä ei niin usein ole tarjolla kuin esim. 12v 300E:tä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Heh, Suomen coupemarkkinoilla taas tuntuu olevan juuri päinvastoin, että suurin osa kaupan olevista tahtoo olla juuri tuota neliventtiilimallia. No, katsotaan mitä löytyy.Eldorado kirjoitti: Ainakin oman yksilön kokemusten perusteella voin suositella tällaista autoa. 300E-24 on tietysti vähän harvinaisempi malli, joten näitä ei niin usein ole tarjolla kuin esim. 12v 300E:tä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
300 CE-24:ää valmistettiin lähes 24500 kpl, sedania 19300 kpl. Kun taas se suhteutetaan 12-venttiilisiin sisarmalleihin niin 300 CE:tä valmistettiin lähes 43500 kpl kun taas vastaavaa sedania yli 258000 kpl.Timo L. kirjoitti:Heh, Suomen coupemarkkinoilla taas tuntuu olevan juuri päinvastoin, että suurin osa kaupan olevista tahtoo olla juuri tuota neliventtiilimallia. No, katsotaan mitä löytyy.
Suhteellisesti siis coupé 24-malli on aika yleinen sedaniin verrattuna. Lisäksi tyylikkääseen coupé-koriin ei saanut tehokkaampaa moottoria kuin 300 CE-24 / 320 CE / E 320 C lukuunottamatta AMG-versiota. Siis luulisin juuri näiden C124-variaatioiden olevan haluttua tavaraa ja niitä varmaankin on tuotu lukuisasti Saksasta.
Joskus olen ihmetellytkin, miksei MB tarjonnut coupé-koriin 5 litran kasia tyyliin 500E tai edes 4,2 litraista? Olisivat varmasti menneet kaupaksi.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Tulipa käytyä taas pakollisella huoltoasemavisiitillä. Sekalaista ajoa vuodenaikaan nähden suhteellisen lämpimissä oloissa (0...+2 astetta) ja kulutus 12,8 l/100 km.
Aikanaan autoa hankkiessa tiesin ettei tuo ihan vähällä mene, mutta mutta...
Pelkässä matka-ajossa tämäkin menee alle kympin, mutta sekalaisessa tahtoo aina alkaa mennä 12-14 litraa.
Luulin että tämä M104-kone olisi taloudellisempi kuin vanhemmat 12v 3-litran M103-moottorit, mutta tuntuu että aika janoinen tämä on.
Mites muille 300-24 omistajilla? Onko lukemat samaa luokkaa?
Aikanaan autoa hankkiessa tiesin ettei tuo ihan vähällä mene, mutta mutta...
Pelkässä matka-ajossa tämäkin menee alle kympin, mutta sekalaisessa tahtoo aina alkaa mennä 12-14 litraa.
Luulin että tämä M104-kone olisi taloudellisempi kuin vanhemmat 12v 3-litran M103-moottorit, mutta tuntuu että aika janoinen tämä on.
Mites muille 300-24 omistajilla? Onko lukemat samaa luokkaa?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei vakiona, lisävarusteena joko pelkät penkit (SA 243) tai sitten Sportlinen yhteydessä (SA 952).Manu300cea24 kirjoitti:Mutta onko 24 tappiset sedanitkin muuten nelipaikkasia??
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Päryyttelin pari päivää tuollaisella 24 venaisella sedanilla jossa oli automaatti. Oli minusta aika hengetön laite, tai tuntuihan se ensimmäiset 30min jotenkin likkuvan mutta jonkin aikaa ajaneena mieleen hiipi ajatus hampaattomasta leijonasta jonka perässä laahautuu ahkio... Coupe manuaaliaskilla tarjosi samalla moottorilla hieman enemmän ajamisen iloa mutta ei merkittävissä määrin lisää suorituskykyä, se jokin jäi vain puuttumaan...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Kuten tuolla aiemmin mainitsin, suorituskyky ei tietenkään varsinkin nykymittapuulla katsottuna häikäise. Mutta tuo ei ainakaan itseä häiritse, kuitenkin ohi pääsee vaivattomasti ja auton menohalut kyllä riittää omaan ajotyyliin.Mihaline kirjoitti:Päryyttelin pari päivää tuollaisella 24 venaisella sedanilla jossa oli automaatti. Oli minusta aika hengetön laite, tai tuntuihan se ensimmäiset 30min jotenkin likkuvan mutta jonkin aikaa ajaneena mieleen hiipi ajatus hampaattomasta leijonasta jonka perässä laahautuu ahkio... Coupe manuaaliaskilla tarjosi samalla moottorilla hieman enemmän ajamisen iloa mutta ei merkittävissä määrin lisää suorituskykyä, se jokin jäi vain puuttumaan...
Todella suorituskykyinen 124 taitaa olla ainostaan 500E / E500 (ja jossain määrin varmasti myös 4,2 V8-koneiset).
Kokeilin tuossa jokin aika sitten facelift-W211 E220 CDI:tä (170 hv), ja tuntui että tuo kiihtyi jopa paremmin kuin oma auto jossa yli 200 hv. Tuon dieselin suuremmalla väännöllä tietysti on osuutta asiaan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Jälleen pieni kulutustesti, 234 km:n matkalla menovettä lorisi tankkiin 33,8 litraa eli kulutus 14,4 l/100 km. Ei siinä mitään, varmaan normaalia kuten tuossa aiemmin kommentteja on tullut, mutta tämä pätkä oli kohtuullisen rauhallista seka-ajoa (ihan tarkoituksella ei mitään kiihdyttelyjä) ja silti lukemat lähellä viittätoista.
Jotenkin vain muistelen lukeneeni täälläkin kulutus-aiheisia topicceja joissa edes kasikoneet ei niele rauhallisessa normaaliajossa tuollaista määrää.
No, ostellaan bensaa vaan... ja lopetetaan valitus tähän. Muutenhan pitäisi vaihtaa autoa. Ja sitä taas ei millään viitsisi tehdä kun muutoin mese on mukava ja toimii hyvin (vaikka suorituskyky onkin mitä on).
Vielä kun saisi kattoluukun etukulman pikku vuodon tukituksi niin olispa mukavaa. Tuota vuotokohtaa on kyllä tosi vaikea paikallistaa. No, ei sieltä vettä tule kuin tosi kovella sateella jokunen tippa, joten pieni on tuo murhe kuitenkin.
Vielä sen verran että tuli käytyä kokeilemassa hieman uudempaa (-94) ja todella siistiä C124:ää, 320-koneella. Olis voinu auto vaihtuakin jos omistaja olisi huolinut vaihdossa nykyisen pelini. Mutta kun hän haki farkkua...
Niin, ja hyvää ja rauhallista Joulua kaikille foorumilaisille!
Jotenkin vain muistelen lukeneeni täälläkin kulutus-aiheisia topicceja joissa edes kasikoneet ei niele rauhallisessa normaaliajossa tuollaista määrää.
No, ostellaan bensaa vaan... ja lopetetaan valitus tähän. Muutenhan pitäisi vaihtaa autoa. Ja sitä taas ei millään viitsisi tehdä kun muutoin mese on mukava ja toimii hyvin (vaikka suorituskyky onkin mitä on).
Vielä kun saisi kattoluukun etukulman pikku vuodon tukituksi niin olispa mukavaa. Tuota vuotokohtaa on kyllä tosi vaikea paikallistaa. No, ei sieltä vettä tule kuin tosi kovella sateella jokunen tippa, joten pieni on tuo murhe kuitenkin.
Vielä sen verran että tuli käytyä kokeilemassa hieman uudempaa (-94) ja todella siistiä C124:ää, 320-koneella. Olis voinu auto vaihtuakin jos omistaja olisi huolinut vaihdossa nykyisen pelini. Mutta kun hän haki farkkua...
Niin, ja hyvää ja rauhallista Joulua kaikille foorumilaisille!
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
No täälä nyt menee w123 300dieselitki alta viiden litran, mutta tosiaankin tuommonen kasi w124 imee normi ajossa ~15litraa/100km ja siihen ei kestä polkea...Eldorado kirjoitti: Jotenkin vain muistelen lukeneeni täälläkin kulutus-aiheisia topicceja joissa edes kasikoneet ei niele rauhallisessa normaaliajossa tuollaista määrää.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Huomasin tuossa muutama päivä sitten että keulan muovipuskurin alaosasta hanttimiehen puolelta oli hinauslenkkiä peittävä muoviläppä lentänyt ties minne.
Onko kenelläkään tietoa saako tuollaista muovinpalaa varaosana muoviosien värisävyyn vaan tuleeko aina joku harmaa pala joka olisi maalattava?
Jostain lähteestä löysin että 481 Bornit värisävyn kanssa muoviosien värikoodi olisi 7166 Violettgrau. Tuota koodia ei auton papereista löydy mutta lieneekö tuo on sitten oikea?
Kannattaneeko noita muovipaloja kysellä esim. KL:stä vai Vehosta, kenelläkään kokemuksia missä halvimpia?
Onko kenelläkään tietoa saako tuollaista muovinpalaa varaosana muoviosien värisävyyn vaan tuleeko aina joku harmaa pala joka olisi maalattava?
Jostain lähteestä löysin että 481 Bornit värisävyn kanssa muoviosien värikoodi olisi 7166 Violettgrau. Tuota koodia ei auton papereista löydy mutta lieneekö tuo on sitten oikea?
Kannattaneeko noita muovipaloja kysellä esim. KL:stä vai Vehosta, kenelläkään kokemuksia missä halvimpia?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Veho myy minusta ainoastaan pohjamaalattuja tms., värin kanssa ei saa tehtaalta. Eli itse maalattava/maalautettava. Esim. Tenox olikin vaihtanut coupeen tunkinreiän suojalevyn itse maalaten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Minkä verran on sitten 300TE-24 valmistettu? Mistä noita lukuja yleensä löytyy? Itsellä tuo allekirjoituksessa mainittu ja varusteita aika liuta...Eldorado kirjoitti: 300 CE-24:ää valmistettiin lähes 24500 kpl, sedania 19300 kpl. Kun taas se suhteutetaan 12-venttiilisiin sisarmalleihin niin 300 CE:tä valmistettiin lähes 43500 kpl kun taas vastaavaa sedania yli 258000 kpl.
Suhteellisesti siis coupé 24-malli on aika yleinen sedaniin verrattuna. Lisäksi tyylikkääseen coupé-koriin ei saanut tehokkaampaa moottoria kuin 300 CE-24 / 320 CE / E 320 C lukuunottamatta AMG-versiota. Siis luulisin juuri näiden C124-variaatioiden olevan haluttua tavaraa ja niitä varmaankin on tuotu lukuisasti Saksasta.
Joskus olen ihmetellytkin, miksei MB tarjonnut coupé-koriin 5 litran kasia tyyliin 500E tai edes 4,2 litraista? Olisivat varmasti menneet kaupaksi.
Kulutus itsellä pyörinyt 9,6-16 litran välillä.
300 TE-24: 6282 kplklasukoo kirjoitti:Minkä verran on sitten 300TE-24 valmistettu? Mistä noita lukuja yleensä löytyy? Itsellä tuo allekirjoituksessa mainittu ja varusteita aika liuta...
Kulutus itsellä pyörinyt 9,6-16 litran välillä.
Itse kaivelen noita lukuja kirjallisuudesta jota on tullut hankittua. Valmistusmääriä ja teknisiä tietoja yms. löytyy aika kattavavasti ja suhteellisen oikeinkin esim. Werner Oswaldin/Gunther Engelenin 4-osaisesta kirjasarjasta Mercedes-Benz Personenwagen. Kirjasarja kattaa tähän mennessä autot noin vuoteen 2003 asti. Kirjasarjaa voi tilata esim. MB Classicin kautta tai tietysti kirjakauppojen nettisivujen välityksellä.
Sulla näkyy olevan kulutuslukemat ihan samaa luokkaa kuin itselläkin, matka-ajossa oikein rauhallisella tempolla olen saanut joskus menemään alle yhdeksänkin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Taitaa olla sitten harvinaisempi kuin luulin...Eldorado kirjoitti: 300 TE-24: 6282 kpl
Tyytyväinen olen kyllä ollut, auto toimii kuin ajatus. Mittarilukemakin pitää ehkä kutinsa, tietääkseni olen kolmas omistaja tuolla kapineella. (239tkm.)
Täytyykin tuolta classicin kautta kysellä tuota kirjasarjaa jos sais edullisemmin jäsenenä sieltä kuin kirjakaupoista.
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Komea 124 kyllä on ja vielä orkkis kuosissakin Onnittelut alkuperäistä arvostavalle!
Tuota valiteltua suorituskykyä on ihan pakko kommentoida.. siis 220hv auto, 0-100 8s pintaan ja 235kmh (kat taisi olla 232kmh..?) huipuilla ei mielestäni voi sanoa laiskaksi?!? Olen ajellut repiviä turboautoja (mazda 4x4, cosworth sierra) ja tokihan ne sitten jo tuntuvat nopeilta, mutta ei toi mersu laiska ole, ei. Automaattihan tunnetusti tuntuu laiskemmalta ja jonkun kymmenyksen näissä vanhemmissa vähentääkin kiihtyvyyttä muttamutta...
Ajakaapas hetki jollain 1.0-1.4 kauppakassilla ja siitä sitten 3.0 mersun rattiin, eron huomaa Tokihan nämä ovat suorassa suhteessa siihen mihin on tottunut. Oma historia moottoripyörillä tekee sen että mikään 'normaaliauto' ei tunnu kulkevan..
Tuota valiteltua suorituskykyä on ihan pakko kommentoida.. siis 220hv auto, 0-100 8s pintaan ja 235kmh (kat taisi olla 232kmh..?) huipuilla ei mielestäni voi sanoa laiskaksi?!? Olen ajellut repiviä turboautoja (mazda 4x4, cosworth sierra) ja tokihan ne sitten jo tuntuvat nopeilta, mutta ei toi mersu laiska ole, ei. Automaattihan tunnetusti tuntuu laiskemmalta ja jonkun kymmenyksen näissä vanhemmissa vähentääkin kiihtyvyyttä muttamutta...
Ajakaapas hetki jollain 1.0-1.4 kauppakassilla ja siitä sitten 3.0 mersun rattiin, eron huomaa Tokihan nämä ovat suorassa suhteessa siihen mihin on tottunut. Oma historia moottoripyörillä tekee sen että mikään 'normaaliauto' ei tunnu kulkevan..
Sakemannicäbi
Auto kiihdy väännöllä mihinkään, vaan teholla.Eldorado kirjoitti:Kokeilin tuossa jokin aika sitten facelift-W211 E220 CDI:tä (170 hv), ja tuntui että tuo kiihtyi jopa paremmin kuin oma auto jossa yli 200 hv. Tuon dieselin suuremmalla väännöllä tietysti on osuutta asiaan.
Ei 270cdi ainakaan 0-100km/h kiihdytyksissä pitäisi olla suurikaan vastus kunnossa olevalle 24-venaselle..
124.023
Varmaan aivan totta että tehollahan ne kiihtyy, en kiistä. Mutta tuntemukset vaan oli semmoiset että kun lähti kiihdyttämään normaaleista maantienopeuksista (80-100 km/h) esim. ohitukseen, niin kyllä tuo diiseli vaivattomasti lähti. Kyllä oma autokin lähtee, mutta huomattavan paljon repivämmin pitää kiihdyttää, tai ainakin siltä tuntuu.Hemingway kirjoitti:Auto kiihdy väännöllä mihinkään, vaan teholla.
Ei 270cdi ainakaan 0-100km/h kiihdytyksissä pitäisi olla suurikaan vastus kunnossa olevalle 24-venaselle..
Mitään suoraa vertailukohtaa ei ole, enkä mitään 0-100 km/h kiihdytyskokeiluja ole tehnyt.
Suoraan paperilukuja katsoen on varmaan totta ettei tuollainen 170 hv diiseli voi pärjätä, mutta perstuntumalta käytännön ajossa tuntuu ihan toiselta.
Samapa tuolle, omalla autolla kyllä ehtii sen minkä "vanha ukko" tarviikin
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Niin, kiitosta vaan ja sama myöskin muille aiemmin kommentoineille, auto tulee pysymään alkuperäisenä ainakin niin kauan kun se on allekirjoittaneen omistuksessa.biglimited kirjoitti:Komea 124 kyllä on ja vielä orkkis kuosissakin Onnittelut alkuperäistä arvostavalle!
Kaikki ei ole tosin ihan "pilkunviilaaja"-tason orkkista, esim. etusivuvilkut on kirkkaat kun pitäis olla oranssit ja kesäkumeissa on ei-alkuperäiset aluvanteet (toistaiseksi).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Ei se pilaa orkkista jos valoja päivittää ja renkaita/vanteita, omasta mielestäni ainakaan.Eldorado kirjoitti: Niin, kiitosta vaan ja sama myöskin muille aiemmin kommentoineille, auto tulee pysymään alkuperäisenä ainakin niin kauan kun se on allekirjoittaneen omistuksessa.
Kaikki ei ole tosin ihan "pilkunviilaaja"-tason orkkista, esim. etusivuvilkut on kirkkaat kun pitäis olla oranssit ja kesäkumeissa on ei-alkuperäiset aluvanteet (toistaiseksi).
Faceliftauskaan ei vielä pilaa orkkistunnelmaa, ainakaan omassa ku meinasin tuon konepelllin ja valot vaihtaa e-mallisiksi. Jokainen tietysti ajattelee ja tekee omalla tavallaan.
Teen tuosta TE:stä vielä oman topicin kunhan takaluukun ruhjeet ja etupuskuri ovat näyttämisen arvoiset. Muutenhan auto on ihan virheetön..
mulla toi 500E vie sen 14 melkeenpä millä ajolla tahansa..
aivan sama ajaako rauhallisesti (en taida osata ajaa rauhallisesti)
vai semmosta reippaampaa ajoa mitä harrastan 50%kaupunki 50%maantie..
ni aina se on siinä 14 paikkeilla ollut.
ja sitten taas.. miten määritellään rauhallisesti?
aivan sama ajaako rauhallisesti (en taida osata ajaa rauhallisesti)
vai semmosta reippaampaa ajoa mitä harrastan 50%kaupunki 50%maantie..
ni aina se on siinä 14 paikkeilla ollut.
ja sitten taas.. miten määritellään rauhallisesti?
230TE -89 vaimon kauppakassi
500E -91 myyty
500E -91 myyty
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:43
Vai laiska mese...Fakta on se, että kyseinen malli on tehokas ja nopea vertaa vaikka ihan mihin tahansa kolmelitraseen moniventtiilikoneeseen. Pääosa uusista mersuistakin jää suorituskyvyssä jälkeen ja lisäksi ruostuu ennen kuin täyttää 5 v.
Tuonajan mersut on tehty laadukkaasti, asia jota ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa nykymersuista muista autoista nyt puhumattakaan. Nykymersun tekee puolalainen tai tsekki.
Tuonajan mersut on tehty laadukkaasti, asia jota ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa nykymersuista muista autoista nyt puhumattakaan. Nykymersun tekee puolalainen tai tsekki.