Aluvanteiden fiksaus ja maalaus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Aluvanteiden fiksaus ja maalaus

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Hei,
en ole varma, onko tämä oikea palsta mutta moderaattorit siirtänevät parempaan paikkaan, jos tarvetta tulee.

Tässä on pitkästi vielä talvea jäljellä, tallista löytyy kompura ja pienituottoinen maaliruisku, tärpättiä, tinneriä, ksyleeniä ja montaa karkeutta hiomapaperia. Kesävanteissa on naarmuja, pientä rupea ja muuta kosmeettista ongelmaa. Alkuperäiset Mesen vanteet ovat. Ei lommoja, vääntymiä tai varsinaista korroosiota tai syöpymää havaittavissa.

Millä tökötillä olisi parasta korjailla kevytmetallivanteista pientä rupea? Jossain ruotsalaisessa autolehdessä suositeltiin kaksikoponentti-epoksimassaa, mutta tuotteiden nimiä ei kerrottu.

Mitäs pohjustustöitä? Minkälainen maali pysyy? Minkälainen lakka? Olisi hyvä kuulla itse maalanneilta vinkkiä ja ihan aineiden merkkejä myöten. Montako kerrosta lakkaa? 11?

Maalaamisesta on aika vähän kokemusta, mutta trasselia ja tinneriä löytyy ja harjoitteluaikaa on miltei vappuun asti. :D

pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
hukkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja hukkanen »

Tervehdys! Itse korjasin kesävanteet.Olivat tosi lohduttomassa kunnossa.

Mä lähdin hiomapaperilla hiomaan kauttaaltaan.Ensin voi hioa karkeemmalla,et lähtee rupikohdat hyvin pois.Ja sit hienommalla viimeksi.
Maalina käytin ihan automaalia ja -lakkaa.Lakkaa kannattaa laittaa useampi kerros.
Jos haluat kiillottaa esim.reunan.Ota vaikka rasseli tukko ja kiilotustahnaa siihen.Ja sit killottelee reunaa.Helpompi on tietysti rättilaikalla kiillotella.
Kyllä näillä eväillä pitäisi ihan hyvää jälkeä tulla.
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Timope »

Olen yhdet käytettynä ostetut aluvanteet käyttänyt Lempäälässä Sääksjärvellä toimivassa maalaus ja pintakäsittelyalan liikkeessä. Ne puhallettin ja sitten maalattiin. Tulivat ihan uuden oloisiksi. Maksoi vielä markka-aikana 250mk.
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Olen kysellyt vähän ympäriinsä ja hinta on nykyään täsmälleen sama. Euroina. :( Ajattelin, että tuolla rahalla jo harjoittelee vähän itsekin.

Mulla on kaksi sarjaa alkuperäisiä mersun vanteita eikä niissä ole juuri muuta kuin kosmeettista häikkää. Maalari vain ottaa saman hinnan, kuin samankokoiset halpisvanteet maksaisivat.

Taidan kokeilla sopivan värisellä automaalilla itse. Yritän vain selvittää pohjamaalin, maalin ja lakan hyvin tarkkaan, jotta eivät heti hilseile pois. Jos maalaan epätasaisesti, niin on tässä aikaa tinnerillä pyyhkiä ja aloittaa alusta muutama kerta. Voi olla, että oppiikin jotain.

pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Olen lasikuulapuhaltanut alumiinivanteita ja sen jälkeen ovat uuteen verrattavia. Puhalluksen jälkeen kannattaisi lakata ettei hapetu. hinta arvio on 50e kierros puhalluksen osalta.
Tömö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Itse olen maalari ja sen verran voin kertoa, että esim. aluvanteista saa aivan kuin uudet(jos maalivikaa) jos ne esim. hiekkapuhalluttaa ja maalauttaa esim. teollisuus maalaamossa! Yhtään mainostamatta voin sanoa,että esim. "meillä" Tuusulassa sijaitsevassa teollisuusmaalaamossa puhallus 10€/vanne ja kerros maalia/lakkaa 10€/vanne!

Karkeimmat naarmut esim. katukiveenajot eivät tietenkään lähde puhalluksessa pois.
Vastaa Viestiin