Alapallon vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Alapallon vaihto

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Oli aiemmin juttua alapallon vaihdosta: on prässillä painettavaa tyyppiä ja vasaroimalla teettää varmasti töitä. Itsellä tuntui, kuin löisi umpirautaa.

Vanha pallo "herkistyy", kun vetää tukivarren silmän polttopillillä niin kuumaksi, että pallon kumit palaa, jolloin irtoaa 2 kg moskalla kolauttamalla. HUOM: n. pölkky tms. tukivarren alle, ettei jousta lyötäessä.
Lähimpänä on kallistuksenvakaajan kumit (W124 , TD) , joten katsele , ettet polta niitäkin!

Uusikin menee nätisti paikoilleen, kun paahtaa silmän lähes punahehkuun. Ainoa, mitä pitää kytätä on, että mötikkä lähtee suoraan eikä suojakumi osu tukivarteen ja polta reikää...

PS.
Olipa uusi kokemus: ripustuksessa vipua ja vipstaakia ihan eri malliin kuin "riisikupeissa". Ei ihmekään, että kulkee kuin juna kiskoilla...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Vastaa Viestiin