Syksyllä veho korjasi ovien yläkarmit, alunperin ovia piti vaidella uusiin mutta mersulta oli tullu uudet ohjeet.Karmin sisäreunat piti rälläköida pois ja (pakkeloida) pinta kuntoon,sitten jollaki SILIKOONILIIMALLA liimata tiivisteet paikoilleeni .No nyt huolettaa miten ne pysyy paikoilaan suomen talvessa kun jäätyy tms.Kävin jo liimauttamassa uudelleen yhden oven kun vesi roiskuu penkille kun avaa oven. Muutenki nuo tiivisteitten yläreunat rakoilevat sieltä täältä ja takaovet paukahtaa kiinni kuin Ladassa. Onko vastaavia kokemuksia?kertokaa!
Törmäsin myöskin uutta väykkyä etsiessä tällaiseen liimaamalla fiksattuun versioon. Asia tuli ilmi siinä vaiheessa kun aloin repimään tiivisteitä raolleen ovesta ruosteiden etsimismielessä. Ei kuulemma saa enää repiä.
Jotenkin tuntuu ettei kyseinen fiksaus oikein auta kun vesi kumminkin imeytyy kapillaarisesti sinne rakoihin ja perimmäinen syy ongelmaan on pieleen mennyt sinkitys pelleissä, ei vesikuormitus.
Emmä tiedä onko ne tiivisteet ihan kuitenkaan liimattu. Mull akorjattu joulukuussa 2003 ja aluksi luulin että liima oli tiivisteen ja karmin välissä mutta olen joka pesun jälkeen seurannut ja välillä avannutkin sitä rakoa eikä ruostuimista ole havaittavissa. Minusta toiminut hyvin.
Minullkain on liimattu. Vuosi sitten korjattiin oven yläreunat ja peräluukku. Nyt korjattiin etuoven alareunaa ja peräluukusta lukon vierestä uudelleen. Molemmilla kerroilla veloituksetta ja itsestään selvyytenä Tampereen Vehossa.
Jos ongelmia tulee, niin ajaa vain Vehoon, kyllä se koritakuu toimii. Sehän edellyttää säännöllistä Vehon tarkastusta, mutta eihän se tarvi kuin ajaa auto vehon ja sanoo, että tarkastakaa tänäkin vuonna. Enkä minä siellä Vehossa määräaikaishuoltoja teetä, mutta ruosteongelmissa palvelu ollut ensiluokkaista.