E320 CDI, -01. ajettu 158000km
Oireet:
-hörähtää käyntiin (500ms-1s) ja sammuu
-ei käynnisty ennenkuin seitsemännellä (tämä toistuu säännönmukaisesti)
-Ongelma satunnainen, pääosin kylmällä koneella.
-Toistettu vain kerran myös lämpimänä.
Frustraatio:
Veho (tai Hartikainen) vaihtanut hehkut (1,3,6) ja hehkun releen, suuttimet tarkastettu ja tiivistepinnat huollettu/ok. Auto kävi jo kolmannen keikan korjaamolla ja diagnoosi (testeri) oli sitä mieltä että kolmosen hehku (ylijännite) ja hehkun rele (taas rikki). Tämä kaikki siis viikon aikana. Neljättä aikaa odotellaan ens viikolle.
Omia huomioita:
Kaasutellessa polttoainesuodattimesta tulevassa kirkaassa letkussa näkyy satunnaisia ilmakuplapurskeita. Suodatin vaihtunee lähiaikoina.
Mikäli moottori ei käynnisty ja heti käynnistyksen jälkeen löysään eräälle suuttimelle menevää ruiskuputkea, tulee dieselin sekaista sihinää ja kuplia välistä (ilmaa). Jos tuon jättää kokeeksi löysälle ja starttaa, soppaa tuntuu tulevan.
Kun koneen saa käyntiin on kyyti normaalin kevyttä ja tasasta.
Kyselyikää:
Olisko syy se liitin jolla letku kytkeytyy suodattimen kanteen ? Siinä joku kumma lukitus sokka ja tuntuu että liittimessä pyörii o-rengas. Miten tuo mahtaa aueta ?
Onko CDI:ssä polttoainepumppua tankissa (tai ennen suodatinta) vai pelkästään imevä pumppu koneen kyljessä ? Takaiskuventtiileitä tämmösissä paikoissa tuskin lienee ?
Kuulopuheita:
Wanhemmissa nuo letkut syypäitä ilmavuotoihin. Korjautuu vaihtamalla letkut./liittimet. Kyseinen polttoainesuodattimen kotelomalli ollut tuotantokäytössä vain lyhyen aikaa ja vaihdettu myöhemmissä erimalliseen.
Miete:
V'ttu näitä osaa kukaan korjata. Ite on tehtävä.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)