Tässä fundeerannut jotakin vastaavaa "modia" itsekin.
Perävälitys pitkäksi ja ykkönen käyttöön niin eiköhän laskisi kulutus entisestään kiihtyvyyden silti kärsimättä - nykyisellään ykköstä tulee ani harvoin tarvinneeksi ylipäätään.
Mitä perävälityskiä W124seen mahtaa olla tarjolla?
Henkka
"Ei oo ku turhauttavaa ajaa kolmivaihteisella automaatilla jonka sisällä olis neljäskin vaihde"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Jaa,
meikäläisen 89-mallisessa d-turbossa taas olisi mielestäni suotava piirre tuo paikaltaan kakkosvaihteella lähtö. Tässä lootassa kun ei ole mitään "talviasentoa", millä tuon voisi toteuttaa. Joka kerta kun joutuu pysäyttämään risteykseen niin taas lähdetään ykkösellä, jonka se kuitenkin vaihtaa tietenkin heti isompaan. Rauhallisessa ajossa taas nelonen on päällä jo heti kuudenkympin jälkeen.
Perävälitykseen en ole sen tarkemmin tutustunut, mutta´ei se ainakaan liian tiheä ole
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
Ystävä Ameriikassa oli onkinut tuon "niksin" tietoonsa ja toteutti sen, parempaa kiihtyvyyttä silmälläpitäen, auto kun on W124 300E turbo. Ykkösellä lähtee, mutta muuten loota toimii huonommin, kuin ennen.
Ekku kirjoitti:Perävälitykseen en ole sen tarkemmin tutustunut, mutta´ei se ainakaan liian tiheä ole
Juu, ei tuo 2,65 kovin tiheä ole
Jarkko S kirjoitti:Ystävä Ameriikassa oli onkinut tuon "niksin" tietoonsa ja toteutti sen, parempaa kiihtyvyyttä silmälläpitäen, auto kun on W124 300E turbo. Ykkösellä lähtee, mutta muuten loota toimii huonommin, kuin ennen.
Tuota aikaisemmin mainitsemaani sivua etsiessäni, törmäsin myös toiseen, ilmeisesti uudemmissa vehkeissä käytettävään tapaan, missä ko. jippo toteutettiin sähköisesti.
Sivulla, jota edelleenkin yritän hakea, homma toteutettiin nimenomaan laatikon aivoja peukaloimalla (mm. venttiilien jousien jäykkyyttä muuttamalla).
Kummasta tavasta tuon ystäväsi tapauksessa oli kyse ?
Eli hän oli poraillut jonkun reiän ja poistanut jousen ja kuulan. Sähköähän näissä 5v-automaatteja edeltäneissä ei oikeastaan ole kuin kickdownin solenoidi.