Kiihtyvyys
Kiihtyvyys
Kertokaas, mistä löytyisi vertailuarvoja kiihtyvyydestä manuaalin ja automaatin välillä. Vaikkapa E211 320cdi...
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Vaikea sanoa... En ainakaan tiedä. Kaverin kanssa vaan tuli kinaa, että on kuulemma laiskempi toi mun automaatti, kuin manuaali on / olisi.
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Niinkin päin on nykyään ärhäköiden dieselien kohdalla, että saman mallin automaattiversio on käsinhämmennettävää liukkaampi kiihtymään.Kameleontti kirjoitti:No kumminkin... Manuaali on aina nopeammin kiihtyvä kuin automaatti. On se tietysti jannustakin kiinni mutta teoriassa näin. Automaatissa turbiini venyttää, vaihtaa viiveellä jne.
Tämä johtuu siitä että koska manuaalivaihteistot ei kestä niin kovaa vääntöä kuin automaatti, manuaalimalleissa moottorin vääntökäyrää leikataan tarvittava määrä.
Samantehoisissa ja vääntöisisssä autoissa manuaali voi olla taitavissa käsissä hiukan liukkaampi, mutta nykyisten automaattien toimivuus on jo sitä luokkaa ettei se ero ole kovinkaan merkittävä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kattos linkistä: http://www.mercefreaken.com/
Klikkaa "modellene" ja sieltä löytyy. Vaikka on vähän väärän kielistä, niin tolkun saa.
Tuolta löytyy vertailut eri malleista. Tosin kaikkia eri vuosimalliversioita ei näy olevan. Esim. näitä 320CDI:tä on varmaan neljää erilaista pikkusen eri tehosta. Tuolla ei ole kaikkia.
Ei 320 CDI:tä ole ikinä ollut manuaalina mitään versioo. Tosin W211 näkyy menevän automaatillakin 0-100 6,8 sekuntia. On 7-vaihteinen. Mun nuhapumppu W210 320CDI näkyy menevän 8,3. Johtuu kyllä osaksi, että vaihteet ei oikein sovi, kun just ennen satasta pitää vielä vaihtaa 3:lle. Käytännön suorituskyvyssä on tuskin noin iso ero, kun hepat on 224 vs. 197.
Tämä noin vakiona. Päivitystähän saa vaikka miten, kellä sitten harrastusta riittää. En oo jaksanu päivittää, kun menee jo nykyväännölläkin takarenkaat silestoneksi.
Klikkaa "modellene" ja sieltä löytyy. Vaikka on vähän väärän kielistä, niin tolkun saa.
Tuolta löytyy vertailut eri malleista. Tosin kaikkia eri vuosimalliversioita ei näy olevan. Esim. näitä 320CDI:tä on varmaan neljää erilaista pikkusen eri tehosta. Tuolla ei ole kaikkia.
Ei 320 CDI:tä ole ikinä ollut manuaalina mitään versioo. Tosin W211 näkyy menevän automaatillakin 0-100 6,8 sekuntia. On 7-vaihteinen. Mun nuhapumppu W210 320CDI näkyy menevän 8,3. Johtuu kyllä osaksi, että vaihteet ei oikein sovi, kun just ennen satasta pitää vielä vaihtaa 3:lle. Käytännön suorituskyvyssä on tuskin noin iso ero, kun hepat on 224 vs. 197.
Tämä noin vakiona. Päivitystähän saa vaikka miten, kellä sitten harrastusta riittää. En oo jaksanu päivittää, kun menee jo nykyväännölläkin takarenkaat silestoneksi.
Viimeksi muokannut jukka-tre, To 26.10.2006 15:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -