Heräteostoksena W111 mb 220 seb vm 62....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 03.06.2006 14:33
- Paikkakunta: Vantaa
Heräteostoksena W111 mb 220 seb vm 62....
Hei.
Tulipahan nyt ostettua elämäni ensimmäinen mersu....
Eli tarvitsisin vähän valaistusta millainen , ja millaisilla osilla auto kuuluisi olla.
Autosta on ainakin ruiskulaitteet vaihtuneet matkan varrella kahteen kaasuttimeen , voi olla tietysti koko moottorikin, onko siinä jotain numeroita tai tunnistekilpeä ?
Missähän sellaiset sijaitsee?
Autossa on automaattilaatikko,onko sen tunnistamiseen mitään tietoa?
Auton väri on siniharmaa metallihohto? Voiko se olla alkuperäinen väri ?
Auto on kuitenkin joskus maalattu, saattaa olla valkoinen ollut.
Selviääkö värikoodi jostain?
Auto on seissyt 20 vuotta ladossa,mistä johtuen takapään kromiosat ovat hieman kärsineet. Kannattaakohan moottoria edes avaamatta yrittää laittaa käyntiin? Entäpä automaattilaatikkoa ,uskaltaako öljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen sillä ajaa? Auto on ajokuntoisena jätetty latoon seisomaan.
Auto olisi tarkoitus elvyttää maalaamalla ja tekniikan entisöinnillä toimivaksi ja ulkoasultaan alkuperäisen näköiseksi, mutta ei kuitenkaan museokuntoon asti.
Alkuperäisiä ruiskulaitteita ei ole tarkoituskaan haalia, ovat ilmeisemmin aika arvokkaita ja hankalia saada, toimivuuskin on kuulemma aika henkimaailman luokkaa. . Jos sen verran modernisoisi että asentaisi megasquirtin kun se ruiskuauto kerran on ollutkin....
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
T:Antti
Tulipahan nyt ostettua elämäni ensimmäinen mersu....
Eli tarvitsisin vähän valaistusta millainen , ja millaisilla osilla auto kuuluisi olla.
Autosta on ainakin ruiskulaitteet vaihtuneet matkan varrella kahteen kaasuttimeen , voi olla tietysti koko moottorikin, onko siinä jotain numeroita tai tunnistekilpeä ?
Missähän sellaiset sijaitsee?
Autossa on automaattilaatikko,onko sen tunnistamiseen mitään tietoa?
Auton väri on siniharmaa metallihohto? Voiko se olla alkuperäinen väri ?
Auto on kuitenkin joskus maalattu, saattaa olla valkoinen ollut.
Selviääkö värikoodi jostain?
Auto on seissyt 20 vuotta ladossa,mistä johtuen takapään kromiosat ovat hieman kärsineet. Kannattaakohan moottoria edes avaamatta yrittää laittaa käyntiin? Entäpä automaattilaatikkoa ,uskaltaako öljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen sillä ajaa? Auto on ajokuntoisena jätetty latoon seisomaan.
Auto olisi tarkoitus elvyttää maalaamalla ja tekniikan entisöinnillä toimivaksi ja ulkoasultaan alkuperäisen näköiseksi, mutta ei kuitenkaan museokuntoon asti.
Alkuperäisiä ruiskulaitteita ei ole tarkoituskaan haalia, ovat ilmeisemmin aika arvokkaita ja hankalia saada, toimivuuskin on kuulemma aika henkimaailman luokkaa. . Jos sen verran modernisoisi että asentaisi megasquirtin kun se ruiskuauto kerran on ollutkin....
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
T:Antti
Re: Heräteostoksena W111 mb 220 seb vm 62....
Alkuperäisen 220 SEb mallin moottorin tyyppinumero on 127.982Tourist-ace kirjoitti:Autosta on ainakin ruiskulaitteet vaihtuneet matkan varrella kahteen kaasuttimeen , voi olla tietysti koko moottorikin, onko siinä jotain numeroita tai tunnistekilpeä ?
Missähän sellaiset sijaitsee?
Autossa on automaattilaatikko,onko sen tunnistamiseen mitään tietoa?
Sitä en osaa sanoa missäkohti lohkoa tuossa mallissa tyyppikilpi sijaitsee, viisammat kertokoot.
Automaattilaatikon tarkkaa tyyppiä en myöskään tiedä, mutta tuo autosi on yksi ensimmäisistä malleista joihin Mersu tarjosi omaa valmistettaan olevaa 4-vaihteista hydraulikytkimellä varustettua automaattivaihteistoa, 220 SEb malliin tuli se tarjolle lisävarusteena syksyllä -61.
Enempää en osaa auttaa mutta foorumin oldtimer-spesialistit toivottavasti osaa...
Niin, ja tervetuloa Mersuilijoiden joukkoon ja foorumille!
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
jotakin vastausta.....
Moottorin tyyppikilpi on kutossylinterin kohdalla : lohkoon on kaiverrettu mainittu numero ( sen lisäksi myös sarjanumero ). Saattaapa tuolta kohdalta
löytyä myös alumiinilätkä, josta nuo numerot helpommin erottaa.
Vaihdelaatikosta pitäisi löytyä myös vastaava lätkä. Kerää talteen kaikki numerot, ne ovat tarpeellisia sitten kun tarvitset varaosia.
Värikoodi löytyy lukkopellistä : rivin alimmaisena kolmenumeroa ja kirjain
( esim. : 040G = musta ).
Tältä palstalta löydät hakutoiminnalla vinkkejä kauan huilanneen auton
herättelystä. Varovaisuutta ja malttia peliin...
Hieno auto
löytyä myös alumiinilätkä, josta nuo numerot helpommin erottaa.
Vaihdelaatikosta pitäisi löytyä myös vastaava lätkä. Kerää talteen kaikki numerot, ne ovat tarpeellisia sitten kun tarvitset varaosia.
Värikoodi löytyy lukkopellistä : rivin alimmaisena kolmenumeroa ja kirjain
( esim. : 040G = musta ).
Tältä palstalta löydät hakutoiminnalla vinkkejä kauan huilanneen auton
herättelystä. Varovaisuutta ja malttia peliin...
Hieno auto

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Autossasi on todennäköisesti vaihdettu koko moottori, Ruiskumoottorissa on nimittäin vastaava voimanulostulo moottorin oikalla sivulla, kuten dieselmoottorissa. Mikä ruiskulaitteet on vain poistettu, olisi tuohon ulosottoon pitänyt tehdä lappu suojaksi....
Sinänsä vanhan yksinokkaisten kaasutinmoottorien "ruiskuttaminen" vaatii myös metallitöitä, tai sylinterikannen vaihdon. Nimittäin kaikissa muissa yksinokkaisissa ruiskumoottoreissa on suuttimet ruuvattu suoraan sylinterinkanteen omiin poteroihinsa, paitsi tuossa autosi alkuperäisessä M127:ssa (poislukien w113:n M127.983..moottori, jossa suuttimet olivat myös kannessa) Nimittäin tuossa ainossa mallissa jossa suuttimet olivat imusarjassa, ovat suuttimet sellaiset että ne tekevät 90 asetten mutkan....joten asennuspoterot sojottavat suoraan imusarjan pohjaan eiväkä imuventtiiliin, kuten pitäisi....
Sinänsä vanhan yksinokkaisten kaasutinmoottorien "ruiskuttaminen" vaatii myös metallitöitä, tai sylinterikannen vaihdon. Nimittäin kaikissa muissa yksinokkaisissa ruiskumoottoreissa on suuttimet ruuvattu suoraan sylinterinkanteen omiin poteroihinsa, paitsi tuossa autosi alkuperäisessä M127:ssa (poislukien w113:n M127.983..moottori, jossa suuttimet olivat myös kannessa) Nimittäin tuossa ainossa mallissa jossa suuttimet olivat imusarjassa, ovat suuttimet sellaiset että ne tekevät 90 asetten mutkan....joten asennuspoterot sojottavat suoraan imusarjan pohjaan eiväkä imuventtiiliin, kuten pitäisi....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 03.06.2006 14:33
- Paikkakunta: Vantaa
jotakin vastausta....
M180 on 220 tai 230 -moottori.
Mutta tuosta numero sarjasta puuttuu juuri ne numerot, jotka kertovat tarkemmin version, eli M180. _ _ _ - ________
Mutta tuosta numero sarjasta puuttuu juuri ne numerot, jotka kertovat tarkemmin version, eli M180. _ _ _ - ________
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Moottorin tyyppi numeron M180 jälkeen on kolme numeroa. Esimerkkinä M180.954 olis 230:n.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 03.06.2006 14:33
- Paikkakunta: Vantaa
Kaivetaampa tämä topikki ylös.(MYYTY)
Tilanne on sellainen että ei tahdo aika riittää tälle helmelle, joten jos joku on kiinnostunut voisin luopua kyseisestä laitteesta.
Auto on seissyt lämpöisessä tallissa sen ajan kun se minulla on ollut, sitä ennen jostain 1980 -luvulta vuoteen 2006 hyvin tuuletetussa kylmässä navetassa 1,5 metrin korkeudessa lattiasta.
Ainut mitä olen ehtinyt autolle tekemään , on se että pesin sen ja otin tulpat irti ja ruiskutin sylintereihin pullollisen crc:tä. Jarruja on purettu sen verran että saatiin renkaat pyörimään.
Pohja tuntuu kovalta , eikä muutenkaan tunnu kovinkaan laholta.
Sinisten sukolien alla voi olla hyvätkin penkit??.
AUTO ON LÖYTÄNYT UUDEN KODIN !
Tilanne on sellainen että ei tahdo aika riittää tälle helmelle, joten jos joku on kiinnostunut voisin luopua kyseisestä laitteesta.
Auto on seissyt lämpöisessä tallissa sen ajan kun se minulla on ollut, sitä ennen jostain 1980 -luvulta vuoteen 2006 hyvin tuuletetussa kylmässä navetassa 1,5 metrin korkeudessa lattiasta.
Ainut mitä olen ehtinyt autolle tekemään , on se että pesin sen ja otin tulpat irti ja ruiskutin sylintereihin pullollisen crc:tä. Jarruja on purettu sen verran että saatiin renkaat pyörimään.
Pohja tuntuu kovalta , eikä muutenkaan tunnu kovinkaan laholta.
Sinisten sukolien alla voi olla hyvätkin penkit??.
AUTO ON LÖYTÄNYT UUDEN KODIN !
Viimeksi muokannut Tourist-ace, Su 17.10.2010 11:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.