Itse olen ajatellut hankkia kristallivalot.Ajattelin kysellä kokemuksia teiltä joilla sellaset on..Onko valoteho/-kuvio hyvä? Ja mahtaako olla E- hyväksytyt?
(w124)
hukkanen kirjoitti:Eikös xenon poltin anna erivalokuvion koska siinä on erilainen rakenne verrattuna H4:seen.Vai onko näin?Entäs H4:llä?
eikös xenoneita varten oo ne projektorivalot? eli siis ne missä ei oo tavallaan näkyvää heijastuspintaa vaan umpiosta näkyy vaan semmonen pallomainen linssi?
En tiedä asentaako porukka valonsa väärin päin vai miten, sillä itsellä valoteho ja näkymä pimeällä paranivat todella paljon kun edelliskesänä kristallivalot autoon vaihdoin..
202 kristallivalot ainakin näyttävät hyvin, ainut miinus oli että joutu tulemaan kehityksessä hiukan taaksepäin ja tyytymään H4 polttimoihin, mikä tosin ei mielestäni juuri ollenkaan valotehoon vaikuttanut, päin vastoin? ovat E- hyväksytyt, mitä projektorivalot eivät ole.
Pariin autoon olen laittanut 'kristallivalot' tai toiset oli projektorivalot.
Kyllä hyöty oli puhtaasti ulkonäöllinen. Valokuvio molemmissa aivan pielessä.
w124 kristallivaloista lähti melkoisesti hajavaloa. W210 projektorivalot ovat
heikompitehoiset kuin vanhat kuluneet. MUTTA näillä on kait useampia valmistajia, nämä olivat vain minun kokemuksiani.
Melko kehnoa laaatua ovat olleet nämä minulle sattuneet tuotteet, W210 Led-takavaloja pääsi heti tinaamaan, piirilevy poikki.
jos en ihan hakoteillä ole niin luulen että ne on näitä:
Mersun valoist en tiedä mitään mutta '93 ventossa lähivalot on paremmat kuin alkperäiset ja kaukovalot on aika perseestä. Kirkkaammat, mutta liian kapeakiilainen ja oikein säädettynä näyttää väärään paikkaan eli liian korkealle. Se ei oo iso ongelma mutta kapeakiilaisuus on, ellei ajele vain pimeällä moottoritiellä tms suorilla.
No mitäs katsastus viranomainen tuumaa noista kristallivaloista,jos valokuvio on sitä sun tätä?Ne tuntuu olevan tarkkoja lähivaloista.Vai katsooko se vain,että E-hyväksyntä löytyy?Ja suuntaus tietty oltava kohdallaan...
Kiitoksia kommenteista!
hukkanen kirjoitti:No mitäs katsastus viranomainen tuumaa noista kristallivaloista,jos valokuvio on sitä sun tätä?Ne tuntuu olevan tarkkoja lähivaloista.Vai katsooko se vain,että E-hyväksyntä löytyy?Ja suuntaus tietty oltava kohdallaan...
Lähinnä katsovat että lähivalon valokuvion yläreuna on heidän vinon viivansa kohdalla (tai säädettävissä siihen), ja tietysti (periaatteessa) että tuo E-hyväksyntä löytyy.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
itellä ollu reilun vuoden kristallit w124 lankussa, hyvin ovat kyllä pelanneet ja valot on ainaki kirkkaat, kuvio on vähän erillainen. katsatuksessa katsatusmies vaan tohkeissaan posmotti valoista ja ihasteli että tais unohtaa kattoa parit jutut autosta ja yks veho myyjäki oli heti kyselemässä valoista ku ajoin pihaan että ulkonäkö ennen kaikkea talvellahan näkee ku pistää kunnon lisävalot:) ei muutenkaan nuo 124 vakiovalot kovin tehokkaat ole.
..vähän pomppaan aihepiiristä, mutta mistä tuollaiset valosarjat kannattaisi ostaa tai tilata..?
*180 -97
omassa w202ssa on kristallivalot,hyvin loistaa mutta hieman outo valokuvio,olen suunnitellut xenonit ´laittaa vielä niihin...toivottavasti ei huononna asiaa!