Onko tyyppivika

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
arihop
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 13.10.2006 18:39
Paikkakunta: Espoo

Onko tyyppivika

Viesti Kirjoittaja arihop »

Tere taasen...
Kuten tuolla aiemmin kerroin olen tässä etsinyt vm. 2002-2004, C200-C220 mersua. Nyt on tässä kaksi kilpailijaa, molemmat suomi autoja, toinen 220 vm2002 n. 100000km ja sitten 2003 C200 n. 135000km ajettu, varusteet samat molemmissa. Molempiin on katalysaattorit vaihdettu ja kysynkin että onko tämä tyyppivika? Ja mitä muita tyyppivikoja mahdollisesti näissä on. Nykyinen Corolla vm 2006 automaatilla ja kaikilla herkuilla kulkee ilman vikoja ( kuin myös entinen ) ja huollot puoli-ilmaisia ( esim 45tkm huolto, päivän sijaisauton kanssa eur 180 ). Vaihtamassa olen siksi että tarvitsee dieseliä ja mersua tehnyt mieli jo pitkään mutta huhut vehon huoltojen hinnakkuuksista evänneet hankinnan aina.
Kiittäen lisätiedoista

A
Arppa
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Muista tyyppivioista en tiedä sen kummemmin, mutta oudolta tuo kattejen vaihto kuulostaa. Varsinkin, kun niillä ei käytännössä ole mitään merkitystä dieselissä. Ainoa, mikä voi tulla ongelmaksi, on katin tukkeutuminen ja tuntuu oudolta noin vähillä kilometrilukemilla. Tai mahdollinen helinä irronneiden sisuskalujen takia.

Mulla on itselläni pelastettuna omaan autooni sopivat, täysin ehjät katit, jotka on vaihdettu turhaan merkkiliikkeen väärän diagnoosin perusteella. Auto oli edelleen vikatilassa...Muutenkin hiukankin vanhemman mersun pitäjän kannattaa selvittää paikkakunnan mersuspecialisti, monesti osaavat ja ymmärtävät autoista hiukan enemmän... Takuuautot on tietysti toinen juttu.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Varmaankin olet jo hakua kokeillutkin.

No
Lyhyesti

Tärkeä päivämäärä on 6/2003.
Tässä kohden tekniikkaa on päivitetty.

Vanhemmissa voi olla ilmastoinnin vivustovaivaa, mutta ne on varmaan jo lähes kaikkiin vaihdettu.
Man. vaihteistoissa takertelua, jonka vaiva on vivustossa, eikä itse vaihteistoissa, vaikka niitä on vaihteistovikaisina hoideltu.
Uudemmissa nämä korjattu.

Sekä uusissa, että vanhoissa joutuu etupään ja takapään niveliä vaihtelemaan, riippuen käytöstä. Eivät ole kalliita.
Joihinkin on renkaan laakereita vaihdettu, (myös minulle, eteen).
Suuttimet saattavat vuotaa juuresta. Helppo ja halpa korjaus.
Jos pimeää hehkua ei heti vaihdeta, ei se enää irtoakkaan helposti.
Tästä voi tulla kallis remontti.
Jos auto on huollettu/korjattu veholla, näkee sen vikahistoriankin sieltä.
Ainakin takuusen tehdyt remontit, jos niitä on ollut.

Kattivaivoista kuulin nyt ensi kertaa noin uusissa.
Sitä ei kannata uusia, ravistelee vaan entisestä sisukset ulos.

Aika vaivaton auto.
Hyvä ajaa, kohtuullinen ruokahalu. Hiljainen.
Huoltoja voi teetättää muuallakin, kun vaan veholla.
Silloin veloitus on varmaankin sama, kun corollassa, jos samat hommat tehdään.

Minulla vaihdettiin takuuseen etupyörän laakerit, vaihdekepin nahka, sekä polttoaineen suodatin, joka tihkutti pakkasella.

Ihan hupimielessä on sitten osia vaihdeltukkin kohta corolla arvosta, mutta se on toinen juttu se.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin