Vito 112 cdi ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
titu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 10.10.2006 19:30

Vito 112 cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja titu »

Vito 112 cdi -00 ongelmia:

Nokka-akselin tunnistusanturi hajoilee > vaihdettu jo kolme kertaa vajaan 2 vuoden sisällä ja veho / vehon valtuutettu korjaamo ei löydä vikaa. Vika alkoi kun automaattilaatikko korjattiin (vaati moottorin irroittamisen).

Moottorin irroittamisen yhteydessä alkoi myös toinen vika > ilmastointia käytettäessä kuljettajan jakatilaan valuu nestettä (haisee polttoaineelle/vast.) tätäkään ei merkkikorjaamo osaa korjata.

Lisäksi automaattilaatikko ei tunnista aina P-asentoa ja ei lähde käyntiin. Olen kuullut, että ei ole ainoa vito jossa ko. ongelma. N-asennon tunnistaa ja joskus joutuu käyttämään vaihteet useasti läpi, että lähtee starttaamaan. Eikä merkkikorjaamosta löydy tähänkään ammattitaitoa.

Onko kenelläkään tiedossa tosiammattilaista joka osaisi tehdä muutakin kuin antaa valohoitoa?

Viton korjaamiseen on mennyt kahden vuoden aikana noin 3700 euroa joten jos ei korjaajaa löydy täytyy myydä varaosiksi.
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 12.09.2006 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

ilmastointi asiaan yksi korjaus ehdotus... kojetaulun alla kaasupolkimen vieressä on sellainen pikkurillin vahvuinen kumi\solukumi putki joka tulee lämppärin kennosta ja menee suoraan lattiasta läpi.
putkea pitkin valuu ilmastoinnin kondenssi\sulamis vettä.

kataha varalta että tuo putki on paikallaan.

automaatin kans kuulostas että kojelaudan vaihevipu vois olla viallinen???
Viisaammat korjatkoon.
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
vetuka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 03.05.2006 21:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja vetuka »

Automaattilaatikkoon liittyen....ei ihan vastaava ongelma mutta sinnepäin

Minulla oli -01Vitossa kesällä ongelmia laatikon kanssa, ilmeni siten, että vaihdetta ei saanut pois P-asennosta muuten kuin ruuvimeisselillä sörkkien.

Epäilin, että vivustossa oleva pieni "solenoidi" oli rikki mutta koska sitä ei siihen hätään näyttänyt löytyvän erikseen vaihdettiin koko vivusto(450€+työ Veho)

Vähissä oli laatikon korjaajat kun yritin niitä tiedustella, joten kiireessä oli pakko viedä veholle.

Noh tuli kuntoon (ja jäi muuten vivusto ylimääräiseksi toimii muuten paitsi ei vapauta P-asennosta....jos jotakuta kiinnostaa?)
Vastaa Viestiin