Väyrynen & lisävalojen parkkivalot
Väyrynen & lisävalojen parkkivalot
-97 Väykky, Kun lisävaloihin on vedetty parkit rosvoilla omista parkeista, syttyy palaneen polttimon varoitus infotauluun. Onko mahdollista kytkeä esim releiden kautta ilman että tuo varoitusteksti ilmaantuu?
Palaneen lampun tunnistus perustuu eri puolten jännite-eroihin. Itselläni ei varoitusvalo syttynyt kun vedin kummankin lisävaloparkin omilta puoliltaan. Tosin saahan sen varmaankin releelläkin hoidettua.
ps. Poliisin pyynnöstä ei lisävaloissani kylläkään enää ole parkkipolttimoita.
ps. Poliisin pyynnöstä ei lisävaloissani kylläkään enää ole parkkipolttimoita.

W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Ei ollut. Omaan W124:een asentelin, eli on todennäköistä, että löytyy eroja valojärjestelmästä. Yritin vain tarjota uutta näkökulmaa ongelman ratkaisemiseksi.Jone M kirjoitti:oliko kyseessä väyrynen?
Mistä tarkalleen olet ottanut virran?
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Parkille tulevalta johdolta lampun takaa, molemmilta puolin. Ajattelin just, että kun ottaa molemmille omansa, niin ei välttämättä häiriintyisi, mutta eipä onnistunut.
Sillä kyselen, ettei viittis alkaa rakentamaan relehässäkkää jollei parane silläkään. Turhaa työtä jos joku on jo asian kanssa paininut.
Sillä kyselen, ettei viittis alkaa rakentamaan relehässäkkää jollei parane silläkään. Turhaa työtä jos joku on jo asian kanssa paininut.
[quote="Jone M Laiskalle kova homma
[/quote]
Tarkotin niitä jossa kanta on saman moinen kun vakio lampussa. Ostin väyryseen sellaiset normi parkkivalojen tilalle. En ole kylläkään vielä asentanut kun vaatisivat sen vastuksen...Sinun tapauksessahan vastusta ei tarvita kun asennus on lisävaloon...

Tarkotin niitä jossa kanta on saman moinen kun vakio lampussa. Ostin väyryseen sellaiset normi parkkivalojen tilalle. En ole kylläkään vielä asentanut kun vaatisivat sen vastuksen...Sinun tapauksessahan vastusta ei tarvita kun asennus on lisävaloon...
W212
liekkö tossa samanlainen systeemi kun mun c202
otin parkille menevästä johdosta (tosin heti sulakkeen jälkeen) virran releelle millä pelaa pitkien parkit ja ei sytytä polttimon merkkivaloa...
tein jutun tonne http://mortti.us/projektit/mersu/valorojekti.html
joo ja siellä ei ole juuri parkkien kytkennästä juttua mutta tein sen noin kun se tossa yllä on
otin parkille menevästä johdosta (tosin heti sulakkeen jälkeen) virran releelle millä pelaa pitkien parkit ja ei sytytä polttimon merkkivaloa...
tein jutun tonne http://mortti.us/projektit/mersu/valorojekti.html
joo ja siellä ei ole juuri parkkien kytkennästä juttua mutta tein sen noin kun se tossa yllä on
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Havaintoja: Ainakin Xenonvaloisessa Väyrysessä oli alkujaan 6W parkkivalopolttimot, laitoin tilalle 20W polttimot, ajatuksena lähinnä josko tohtisi ajella päiväsaikaan vaan noilla parkeilla. => Ei herjaa palaneista polttimoista.Timo J kirjoitti:210:ssä on parkeissa 10w polttimot alkuperäisenä,
pistä lisävaloihin ja omiin 5w polttimot niin ei herjaa.
5w poltin sopii 10w tilalle, kun viilaa toisen nastan polttimosta pois.
Kokeiltu myös LED-polttimoa => Herjaa palaneesta polttimosta, arvatenkin, koska virrankulutus liian pieni.
Tollanen tuli mieleen että oletko "rosvonnut" noista johdoista sähkön sokeripaloilla tai rosvoliittimillä vai esim. kolvannut johdot yhteen?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Niin siis parkkeihin tuollaiset 20W polttimot, ainakin paikallisen RobinHoodin hyllystä noita metallikantaisia löytyi: 3w, 5w, 10w ja 20w. Tapit ei ole eri wattimääräisissä polttimoissa ihan samoilla kohdilla, mutta meneehän ne kun asennusvaiheessa vähän levittää polttimon istukkaa.kaltio15 kirjoitti:Millaiset 20 w polttimot ja miten ?Juhis. kirjoitti: Havaintoja: Ainakin Xenonvaloisessa Väyrysessä oli alkujaan 6W parkkivalopolttimot, laitoin tilalle 20W polttimot, ajatuksena lähinnä josko tohtisi ajella päiväsaikaan vaan noilla parkeilla. => Ei herjaa palaneista polttimoista.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
pistinpoikki ja otin "oikeaoppisesti" kutistejatkolla, tinaaminen ois ollu paras mutta ei ollunna kolvia siihen hätään.
ja kaasupilliä en hirvenny työntää tonne sulakerasiantaa..
ja kaasupilliä en hirvenny työntää tonne sulakerasiantaa..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.