Eaton??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Simly
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 28.09.2006 15:03

Eaton??

Viesti Kirjoittaja Simly »

A 111 090 03 80
A 111096 00 99 KZ

Onko kellään tietoa, että mikä tämä eatonin ahdin on miehiään?
Googlettamalla löytää viitteitä m62 ja m45 eBaystä, mutta mikä on todellisuus?

Paljon kyseinen ahdin jaksaa tuottaa HV?

Onko kaikissa eatonissa jatkuva sallittu pöyrimisnopeus 14 000rpm?

Kuuluko kyseiseen ahtimeen öljynvaihto/lisäys huolto-ohjelmaan vai onko tämä taas niitä "huoltovapaita" malleja.
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

Eatoneista tietoa seuraavalta sivulta http://www.automotive.eaton.com/product ... /index.asp
Onko noi kompressorit mistä mallista, ja jos saat tietää mikä Eatonin malli on kyseessä niin laita foorumille tietoa.
CLK230K
Simly
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 28.09.2006 15:03

Viesti Kirjoittaja Simly »

Noi molemmat numerosarjat ovat samasta ahtimesta.

Ei tietoa mistä autosta muutakuin et mersun logolla varustettu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ois tiedossa M90 700€ ja M112 800€ hintaan. Jos joku haluaa ahtaa ISOSTI. M90 on siis 3-5L koneille. Tai kuten ne itekin sanoo, voi sopia myös muihin moottoreihin.

Vaikka mersun 2.0 ja paljon ahtoja. M45 ei ainakaa 1.8 volkkarissa ahda 1bar enempää millään. Eli parempi olis kun olis M62 tai M90
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

hmm..
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

Yleisesti ottaen tuntuu, että kompressoreiden kanssa ei ole pahemmin vehkeilty.
Foorumilta ei tahdo löytyä kompressori asiaa/tietoa...tietty se lähtee siitä liikkeelle, että itse tietäis jotain...
CLK230K
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olishan se hyvä vähän tarkentaa mistä ahtimesta puhuu kun noita Eatoneitakin on jo kymmeniä malleja. Vanhoissa ei ole esim. teflon(?) pinnoitusta ja uudemmissa on, mikä taas parantaa hyötysuhdetta jne. Minäkin olen törmännyt useimmiten tuohon 14000rpm kattoon. Ainakin omassa M45 teflonpintaisessa se on suositusraja. Tiedän kuitenkin että jotkut ajaa jopa 18-20000rpm kierroksilla.

Tiedossa on esim Mini Cooppereiden ahtimia jotka on hajonnut ennenaikaisesti sen takia kun öljy on vuotanut hiljalleen pihalle ja lisää ei ole ikinä laitettu. Näitä just hajoamassa olevia on ebay väärällään.

Öljynvaihto kun ei varsinaisesti kuulu huolto-ohjelmaan mutta järkihän sen jo sanoo että kyllä nekin on vaihdettava. Jostakin lueskelin joskus että 60tkm olisi hyvä vaihtoväli katukäytössä. Eatonin sivuilla luki että Käytetty öljy kestää auton eliniän eli 150000km - vaikka muualla mailmassa 150tkm ajettu auto onkin romurautaa, täällä se on vasta sisäänajettu :) Omaani vaihdoin kun sen pellin alle laitoin vaikka myyjä sanoi että sillä on ajettu vain 3000km. Mutta mistähän senkin tietää oikeesti. Mersukauppiaalta sain pullon sitä varten tarkoitettua tavaraa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin