Lainaus omasta viestistä toisessa ketjussa:
"Seuraan tätä mielenkiinnolla, omassa on rynkytystä jos ei lähde hienoisesti luistattamalla liikkeelle - eli jos on veto päällä kaikki ok, mutta hidas ryömintälähtö laittaa kärryn vatkaamaan ... Ja pirssi on vuoden -85 240d, mittarissa 440 tkm. Edellisen omistajan toimesta on nämä hardy (?) kiekot vaihdettu, ne olit kait ne kumilevyt kardaanin päissä. Ja kuulemma kytkinkin laitettu (mitä sitten pitikään sisällänsä)..."
Ovatko nämä nyt ne takakelkan kumit mistä puhutaan ? Oireet mainittu edellä ...
Ootko varma että vika ei ole kytkimessä? Mulla vatkutti liikkeelle lähdössä helkkaristi ja syyksi löytyi hajonnut paineasetelma. Noi kuvien kumit on ne takapään kumit jotka erittäin mukava vaihtaa jos käy niin että pultti on juuttunut kiinni puslaan, toinen kannatinkumi on siellä perämurikan takana.
Kuten sanoin on kytkin edellisen omistajan mukaan "laitettu ja kestää auton loppuiän" ... Mutta se kait lienee suhteellista mikä on auton loppuikä, . Oireileeko tämä paineasetelma muutoin ? Ja nuo kumit, näkeekö kuvista onko ne ok ? Toisessa W123ssa näyttävät paremmilta, amatöörin silmin
markus_200E kirjoitti:Kuten sanoin on kytkin edellisen omistajan mukaan "laitettu ja kestää auton loppuiän" ... Mutta se kait lienee suhteellista mikä on auton loppuikä, . Oireileeko tämä paineasetelma muutoin ? Ja nuo kumit, näkeekö kuvista onko ne ok ? Toisessa W123ssa näyttävät paremmilta, amatöörin silmin
Nojoo,
eukon golffiin laitettiin alle vuosi sitten uusi kytkinpaketti ja painelaakeri siellä älämöi nytten, oli vielä sachin kytkin joten ei ne uudet osat aina virheettömiä ole :S
Samoin mulle laitettiin uusi sachs kytkinpaketti joka ehti olla alla puoli vuotta kunnes vemputus alkoi, otettiin auki ja vaihettiin käytetty mutta hyväkuntoinen alkuperäinen kytkinlevy jonka jälkeen ei ongelmia. Vaikea tota kumiasiaa on kommentoida, joskus olen kuullut että rengasjyrinä kuuluisi ohjaamoon helpommin jos noi kumit loppu mutta tiedä sitten, laita kaveri puikkoihin, itse katsomaan kumien kohtaan heiluuko ne kun hitaasti lähtee paikalta. Ei noihin pikkuvikoihin kannata niin paneutua, kaasua vaan, kyllä se vika joskus sitten ilmaantuu kun jotain hajoaa.
Entisessä w123:ssa johtu kanssa tuo vatkaus kytkimestä.
Varsinkin jos oli kostea keli niin piti oikeestaan lähteä urut auki ja mahdollisimman äkkiä kytkin ylös ettei alkanut se armoton ravistelu.
Ja nuo takakelkankumit on aika pitkäikäiset 123:ssa.
Ja vielä melko veemäiset vaihtaa jos siellä on paikat muhinu aloilleen.
Kakkosneloseen joutuu kyllä ne kumit vaihtamaan aikaisemmin.
Kun ovat vähän pienemmät.
Niin ja onhan 124:ssa niitä puslia kyllä vähän enemmänkin kuin vanhemmassa painoksessa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Taitaa olla ennemminkin ominaisuus noissa Sachsin kytkinpaketeissa toi ilmiö. Jos autossa on vielä jotain muutakin pikkufiksailtavaa niin em. ilmiö tehostuu.
Väisänen kirjoitti:Kannattaa valita se makro-asento siitä kamerasta niin saa kuvattavasta kohteestakin selvän Asiaan mulla ei ollut mitään sanottavaa.
Sorry, oli kiire ottaa kuvat ennen pimeää ja ei ollut kamera ihan tuttu ...
Kyllähän tämä taitaa kytkimeen viitata, vaan vilkaisen vielä kun kaveri lähtee liikkeelle että liikkuuko mikään minkä ei pitäisi. En tiedä minkä merkkistä kytkintä on laitettu ...