w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.

w124 300e automatic 87.

eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.

w124 300e automatic 87.

eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
yritetään vielä kerta jos jollakin olis tietoa?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eli saa lämpimänä liikaa bensaa keuhkoihin.
Suuttimet vaihtoon ja se on siinää.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Minulla on tuon Toisen kanssa kans vastaavanlainen propleema.. Tai noh
kyllä käyntiin lähtee mutta lähtee heikosti käyntiin haalealla koneella.
Kylmänä lähtee tosi nätisti. Haleana kun käynistää niin kierrokset vaeltelee hetken. Mutta kun autolla ajaa pienen lenkin niin taas käy auto täydellisesti. Ei huomaa kuin kierroksista että auto on käynnissä.. Suuttimet ja tiivisteet on juuri vaihdettu ja oireet tulivat sen jälkeen.. Tosin voi vain olla sattumaa..
Hetin kun saan auton maalauksesta niin tarvitsee tuo moottorin läpötila-anturi vaihtaa, mikä lähettää tiedot ruisku ja sytty yksikölle... Sit rupeaa järki loppumaan jos ei sekään auta..
220.128 Black Mirror
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

Kryptonite kirjoitti:Minulla on tuon Toisen kanssa kans vastaavanlainen propleema.. Tai noh
kyllä käyntiin lähtee mutta lähtee heikosti käyntiin haalealla koneella.
Kylmänä lähtee tosi nätisti. Haleana kun käynistää niin kierrokset vaeltelee hetken. Mutta kun autolla ajaa pienen lenkin niin taas käy auto täydellisesti. Ei huomaa kuin kierroksista että auto on käynnissä.. Suuttimet ja tiivisteet on juuri vaihdettu ja oireet tulivat sen jälkeen.. Tosin voi vain olla sattumaa..
Hetin kun saan auton maalauksesta niin tarvitsee tuo moottorin läpötila-anturi vaihtaa, mikä lähettää tiedot ruisku ja sytty yksikölle... Sit rupeaa järki loppumaan jos ei sekään auta..


missähän muuten mahtaa sijaita tuo moottorin lämpötila anturi?
mulla kävi vaan mielessä että voisko olla vaikka anturin johto irronnut vesipumpun vaihdon yhteydessä?


ja tuntuu aika uskomattomalle että niihin suuttimiin tulee yhtäkkiä tuollainen vika.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ei pitäisi lähteä käyntiin ollenkaan kylmänäkään jos tuon liitin on irti. Tuo anturi on termostaatin vieressä ainakin minun autossanki..

Kuva
220.128 Black Mirror
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Eihän EHA:n johto ole irronnut vahingossa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.

w124 300e automatic 87.

eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
8) Terve! Oletko sytytyspuolaa tarkistanut/ kokeillut toisella?
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

mjo33400 kirjoitti:Eihän EHA:n johto ole irronnut vahingossa.

tyhmä kysymys mutta missähän se EHA:n johto mahtaa kulkea?
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

kleitos kirjoitti:
Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.

w124 300e automatic 87.

eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
8) Terve! Oletko sytytyspuolaa tarkistanut/ kokeillut toisella?
eipä oo tullu tarkastettua
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

mjo33400 kirjoitti:Eihän EHA:n johto ole irronnut vahingossa.
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

Manu300cea24 kirjoitti:Eli saa lämpimänä liikaa bensaa keuhkoihin.
Suuttimet vaihtoon ja se on siinää.
Ei taida saada liikaa bensaa koska tulpat aivan kuivat sen jälkeen kun ei enään lähde käyntiin.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Jamppali kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Eli saa lämpimänä liikaa bensaa keuhkoihin.
Suuttimet vaihtoon ja se on siinää.
Ei taida saada liikaa bensaa koska tulpat aivan kuivat sen jälkeen kun ei enään lähde käyntiin.
Tarkista kipinä ja bensansaanti kun ongelma ilmenee. Mulla temppuili bensapumpun rele kuumana ja aiheutti tollasta. Tyyppivika.

Jos auto ei lähde käyntii niin ota yksi tulppa irti ja ja katso lyökö se kipinää startatessa. Jos lyö niin tarkasta bensapumpun (+releen) toiminta jännitemittarilla.
Jamppali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 19.10.2004 07:04
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Jamppali »

lufsen kirjoitti:
Jamppali kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Eli saa lämpimänä liikaa bensaa keuhkoihin.
Suuttimet vaihtoon ja se on siinää.
Ei taida saada liikaa bensaa koska tulpat aivan kuivat sen jälkeen kun ei enään lähde käyntiin.
Tarkista kipinä ja bensansaanti kun ongelma ilmenee. Mulla temppuili bensapumpun rele kuumana ja aiheutti tollasta. Tyyppivika.

Jos auto ei lähde käyntii niin ota yksi tulppa irti ja ja katso lyökö se kipinää startatessa. Jos lyö niin tarkasta bensapumpun (+releen) toiminta jännitemittarilla.

kipinä oli kuulemma hyvä ja bensaakin oli näyttänyt saavan,
eli viitaisiko tuo vika silloin bensapumpun releeseen tai vaihtoehtoisesti ylijännite releeseen?
olisi tietysti helppoa jos jollain kaverilla olisi samanlainen rohjo niin voisi osia vaihtamalla helposti todeta onko näissä releissä vika mutta kun ei ole.
230 mesen releet tuskin käyvät kolmesataseen vai onko näin?
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

No jos molemmat löytyy niin silloin auto ei käytännössä voi olla lähtemättä käyntii, koska sytytyksen ajoitus tuskin on niin pielessä. Eli jompi kumpi puuttu hyvin tod. näk. starttauksen aikana.

Mulla oli vaihtokunnossa molemmat releet ja oli kiusallista kun auto ei lähtenyt tankkauksen jälkeen käyntii ja asemalla oli rivi romuja jotka höröhti heti käyntiin. Bensapumpun rele maksoi 40e ja ylijänniterele 105e tingittynä.

Soita vehon tekniseen neuvontaan. Se on ilmainen ja ainakin helsingin herttoniemessä oli ainaisemmin ihan pätevä mies...joku Virsalius.
Odin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.10.2005 21:35

Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella

Viesti Kirjoittaja Odin »

Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.

w124 300e automatic 87.

eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.

Itsellä oli viime talvena nollakelien aikaan samoja oireita. Eli kylmänä käynnistyi normaalisti, mutta koneen lämmittyä alkoi pätkiä ja pianhan se jätti ihan tien päälle odottelemaan. Startatessa kone pyöri, muttei edes yrittänyt käynnistyä. Noin 20min odottelun jälkeen uusi yritys ja käyntiin läks. Äkkiä kotiin tutkimaan vikaa. Virranjakajassa oli kosteutta ja se oli muutenkin kulunut. Vaihdoin koko virranjakajan pyörijöineen ja sen jälkeen on toiminut moitteettomasti.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Isäukolla oli joskus vuosia sitte 300E:ssä sama vika, oli särki se monitoimirele missä on on kickdown ym.. sen saat selville ku käytät sen eka sellasee lämpötilaa ettei lähe käyntii :arrow: rele irti ja laitat sen hetkeks pakkasee ja takas paikallee.
Ja tuo virranjakajan märkiminen näin syksysin ja keväsin on noissa kutvosissa ennemmin ominaisuus kun vika :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaa Viestiin