w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella
w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella
Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.
w124 300e automatic 87.
eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.
w124 300e automatic 87.
eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella
yritetään vielä kerta jos jollakin olis tietoa?Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.
w124 300e automatic 87.
eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Minulla on tuon Toisen kanssa kans vastaavanlainen propleema.. Tai noh
kyllä käyntiin lähtee mutta lähtee heikosti käyntiin haalealla koneella.
Kylmänä lähtee tosi nätisti. Haleana kun käynistää niin kierrokset vaeltelee hetken. Mutta kun autolla ajaa pienen lenkin niin taas käy auto täydellisesti. Ei huomaa kuin kierroksista että auto on käynnissä.. Suuttimet ja tiivisteet on juuri vaihdettu ja oireet tulivat sen jälkeen.. Tosin voi vain olla sattumaa..
Hetin kun saan auton maalauksesta niin tarvitsee tuo moottorin läpötila-anturi vaihtaa, mikä lähettää tiedot ruisku ja sytty yksikölle... Sit rupeaa järki loppumaan jos ei sekään auta..
kyllä käyntiin lähtee mutta lähtee heikosti käyntiin haalealla koneella.
Kylmänä lähtee tosi nätisti. Haleana kun käynistää niin kierrokset vaeltelee hetken. Mutta kun autolla ajaa pienen lenkin niin taas käy auto täydellisesti. Ei huomaa kuin kierroksista että auto on käynnissä.. Suuttimet ja tiivisteet on juuri vaihdettu ja oireet tulivat sen jälkeen.. Tosin voi vain olla sattumaa..
Hetin kun saan auton maalauksesta niin tarvitsee tuo moottorin läpötila-anturi vaihtaa, mikä lähettää tiedot ruisku ja sytty yksikölle... Sit rupeaa järki loppumaan jos ei sekään auta..
220.128 Black Mirror
Kryptonite kirjoitti:Minulla on tuon Toisen kanssa kans vastaavanlainen propleema.. Tai noh
kyllä käyntiin lähtee mutta lähtee heikosti käyntiin haalealla koneella.
Kylmänä lähtee tosi nätisti. Haleana kun käynistää niin kierrokset vaeltelee hetken. Mutta kun autolla ajaa pienen lenkin niin taas käy auto täydellisesti. Ei huomaa kuin kierroksista että auto on käynnissä.. Suuttimet ja tiivisteet on juuri vaihdettu ja oireet tulivat sen jälkeen.. Tosin voi vain olla sattumaa..
Hetin kun saan auton maalauksesta niin tarvitsee tuo moottorin läpötila-anturi vaihtaa, mikä lähettää tiedot ruisku ja sytty yksikölle... Sit rupeaa järki loppumaan jos ei sekään auta..
missähän muuten mahtaa sijaita tuo moottorin lämpötila anturi?
mulla kävi vaan mielessä että voisko olla vaikka anturin johto irronnut vesipumpun vaihdon yhteydessä?
ja tuntuu aika uskomattomalle että niihin suuttimiin tulee yhtäkkiä tuollainen vika.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella
Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.
w124 300e automatic 87.
eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.

Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella
eipä oo tullu tarkastettuakleitos kirjoitti:Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.
w124 300e automatic 87.
eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.Terve! Oletko sytytyspuolaa tarkistanut/ kokeillut toisella?
Tarkista kipinä ja bensansaanti kun ongelma ilmenee. Mulla temppuili bensapumpun rele kuumana ja aiheutti tollasta. Tyyppivika.Jamppali kirjoitti:Ei taida saada liikaa bensaa koska tulpat aivan kuivat sen jälkeen kun ei enään lähde käyntiin.Manu300cea24 kirjoitti:Eli saa lämpimänä liikaa bensaa keuhkoihin.
Suuttimet vaihtoon ja se on siinää.
Jos auto ei lähde käyntii niin ota yksi tulppa irti ja ja katso lyökö se kipinää startatessa. Jos lyö niin tarkasta bensapumpun (+releen) toiminta jännitemittarilla.
lufsen kirjoitti:Tarkista kipinä ja bensansaanti kun ongelma ilmenee. Mulla temppuili bensapumpun rele kuumana ja aiheutti tollasta. Tyyppivika.Jamppali kirjoitti:Ei taida saada liikaa bensaa koska tulpat aivan kuivat sen jälkeen kun ei enään lähde käyntiin.Manu300cea24 kirjoitti:Eli saa lämpimänä liikaa bensaa keuhkoihin.
Suuttimet vaihtoon ja se on siinää.
Jos auto ei lähde käyntii niin ota yksi tulppa irti ja ja katso lyökö se kipinää startatessa. Jos lyö niin tarkasta bensapumpun (+releen) toiminta jännitemittarilla.
kipinä oli kuulemma hyvä ja bensaakin oli näyttänyt saavan,
eli viitaisiko tuo vika silloin bensapumpun releeseen tai vaihtoehtoisesti ylijännite releeseen?
olisi tietysti helppoa jos jollain kaverilla olisi samanlainen rohjo niin voisi osia vaihtamalla helposti todeta onko näissä releissä vika mutta kun ei ole.
230 mesen releet tuskin käyvät kolmesataseen vai onko näin?
No jos molemmat löytyy niin silloin auto ei käytännössä voi olla lähtemättä käyntii, koska sytytyksen ajoitus tuskin on niin pielessä. Eli jompi kumpi puuttu hyvin tod. näk. starttauksen aikana.
Mulla oli vaihtokunnossa molemmat releet ja oli kiusallista kun auto ei lähtenyt tankkauksen jälkeen käyntii ja asemalla oli rivi romuja jotka höröhti heti käyntiin. Bensapumpun rele maksoi 40e ja ylijänniterele 105e tingittynä.
Soita vehon tekniseen neuvontaan. Se on ilmainen ja ainakin helsingin herttoniemessä oli ainaisemmin ihan pätevä mies...joku Virsalius.
Mulla oli vaihtokunnossa molemmat releet ja oli kiusallista kun auto ei lähtenyt tankkauksen jälkeen käyntii ja asemalla oli rivi romuja jotka höröhti heti käyntiin. Bensapumpun rele maksoi 40e ja ylijänniterele 105e tingittynä.
Soita vehon tekniseen neuvontaan. Se on ilmainen ja ainakin helsingin herttoniemessä oli ainaisemmin ihan pätevä mies...joku Virsalius.
Re: w124 ei lähde käyntiin kuumalla koneella
Jamppali kirjoitti:Mikä ihme tuli autoon vesipumpun vaihdon jälkeen?
auto lähtee kylmänä aivan normaalisti käyntiin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen ja lopuksi sammuu tai vaikka pääsen autolla johonkin vähän matkan päähän perille ja sammutan auton niin ei lähde enään käyntiin ennen kun kone on jäähtynyt.
olisko kellään ikinä ollu samoja oireita?
alkaa nimittäin kärsivällisyys kohta loppumaan tän härvelinkans,
sen verran on osia jo tullu vaihdeltua.
w124 300e automatic 87.
eipä näytä löytyvän yhtään kohtalotoveria.
Itsellä oli viime talvena nollakelien aikaan samoja oireita. Eli kylmänä käynnistyi normaalisti, mutta koneen lämmittyä alkoi pätkiä ja pianhan se jätti ihan tien päälle odottelemaan. Startatessa kone pyöri, muttei edes yrittänyt käynnistyä. Noin 20min odottelun jälkeen uusi yritys ja käyntiin läks. Äkkiä kotiin tutkimaan vikaa. Virranjakajassa oli kosteutta ja se oli muutenkin kulunut. Vaihdoin koko virranjakajan pyörijöineen ja sen jälkeen on toiminut moitteettomasti.
Isäukolla oli joskus vuosia sitte 300E:ssä sama vika, oli särki se monitoimirele missä on on kickdown ym.. sen saat selville ku käytät sen eka sellasee lämpötilaa ettei lähe käyntii
rele irti ja laitat sen hetkeks pakkasee ja takas paikallee.
Ja tuo virranjakajan märkiminen näin syksysin ja keväsin on noissa kutvosissa ennemmin ominaisuus kun vika

Ja tuo virranjakajan märkiminen näin syksysin ja keväsin on noissa kutvosissa ennemmin ominaisuus kun vika

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89