
Potilas on w140 S300 Turbodiesel ja siinä on jäähdyttimen etupuolella kaksi sähköflektiä. Paikallaan eilen illalla noin 10 asteen lämpötilassa autoa käyttäessä (ilman viskoropellia) lämpömittari pysyi alle 80 asteen ja sähköflektit pörähteli aina välillä hetkeksi käyntiin.
Kysymys siis kuuluu että tarvitaanko sitä viskoropellia Suomen oloissa oikeasti? Onko se siellä vaan siltä varalta ettei sähköpuhaltimien tehot riitä helteessä? Vai täytyykö jostain syystä konehuoneessa pitää aina ja koko ajan pientä puhallusta yllä? Se viskohan vähän taitaa pyörittää ropellia kylmänäkin.
Eikös ainakin talvipakkasilla visko mahda turhaan hidastaa moottorin lämpiämistä, ja onkohan ne viskon nesteet vieläpä jäykät -20 asteessa niin että ropelli pyörii oikein kunnolla?
Kai ne mersun insinöörit on tämän funtsineet niin ettei se viskoropelli siellä turhaankaan ole
