190 2.3 Tyhjäkäynnistä/ylijännitereleestä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

190 2.3 Tyhjäkäynnistä/ylijännitereleestä

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sellaista asiaatuntevilta henkilöiltä tiedustelisin, että onkohan haittaa, jos tuolta joutokäyntiventtililtä nappaa sähköt pois ja jatkaa ajelua. Kun tuo oma rassini tahtoi tuossa ruveta sammuskelemaan itsestään ja lämpimänä on ollut suuria käynnistys ongelmia, mutta kun otin sähköt tuolta poies, niin toimii huomattavasti paremmin. Toivottavasti ei mitään hirveätä haittaa olisi koneen toiminnalle.???? Kiitoksia jos etukäteen vastauksista!!

Edit: Eli ajankanssa asiaa läpi. Auton ostin tuossa puolitoista viikkoa sitten ja epäonnekseni huomasin lämpimänä käynnistymisen olevan työn takana. Piti kaasua antaa ja tarkalleen oikein, niin sait jäämään käyntiin. Kylmänä käynnistyi ok.

No tuossa 30min sitten purin tuon ylijännitereleen ja , kas kummaa, sieltähän löytyi tukku huonon näköisiä juotoksia. No sen tuossa tinailin ja laitoin auton tulille, niin käyttäytyy nyt ihan eri tavalla. Käyntiin lähtee erittäin sähäkästi, mutta tuli uusi ongelma : Tyhjäkäynti seilaa sekä edelleen välillä temppuilee käyntiin jäämisen kanssa. Pitää kaasulla hummata se tyhjäkäynti sieltä. Pitää tuota huomenna ruveta tutkimaan...
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

No niiin

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No nytten on auto vähän paremmassa kuosissa. Käyntiin lähtee ainaki lämpösenä ekalla tai tokalla. Eli paljon parempi, kuin sahata 10sek.. . :D Ja vika löytyi kuin löytyikin tyhjäkäyntiluistista. Ei ollut liian herkkä liikkumaan. No vähän contact cleaneria, ravistelua, kuivumista ja perään crc:voitelu, niin johan rupes pelittämään. Eli ainut ongelma enää tuo käyntiinlähtö, että ekalla tekee välillä sen että kone nousee about startin nopeudesta pikkuhiljaa tyhjäkäyntilukemille. Jos tokan kerran tarttee, nii pamahtaa ihan suoraan tyhjäkäyntilukemiin. Kummalista... :roll: mutta sen takiahan tässä kirjoittelin, jos jollakin samantapasta, niin jos jonkun vinkin sais.... ;)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

opcaravan

Viesti Kirjoittaja amppa »

Onko tyhjäkäyntiluisti tai mikä se nyt olikaan, niin samanlainen
mun koneessa. Itse olen aikonut viedä mesen mittareiden jatkoksi.
MB 190E 2,6 Sportline
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Niitä on kahta eri mallia. Mulla on sellanen putkimainen, hopea, johon tulee 2kpl peukalon paksusia ilma-letkuja kiinni. Sitten lisäksi viel yksi pari johtoja kera liittimen... imusarjan välissä kiinni.... Mutta ilmeisesti voi olla jossain muuallakin.. ainaki korjauskäsikirjan mukaan....
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin