Morjensta Meseporukka.
Onko kenelläkään tälläisestä, kun polttoainetankin paineesta mitään kokemusta? Itsellä tuhahtaa melko voimakkaasti kun menee tankkaamaan.
Kyseessähän on sama sammuiluongelma tyhjäkäynnillä. Tänään taas itse ajelin ja korkki kääntyy naksahduksen jälkeen vielä jonkin matkaa koilliseen.
Avautuuko siellä joku ilmajutska tms:n? Tulin kotiin noin puolentunnin
ajon jälkeen ja tankki ei suhahtanut, eikä vaunu sammunut kertaakaan reissullani. Voisiko näin maalaisjärjellä ajatella, että pumppu ei jaksa imeä tavaraa kulkemiseen?
veskola: Muokkasin otsikkoa
Polttoainetankki tuhahtaa
Polttoainetankki tuhahtaa
MB 190E 2,6 Sportline
Tankin pohjassa on venttiili, joka päästää ilmaa kumpaankin suuntaan riippuen onko tankissa alipainetta tai ylipainetta mutta vaatii jonkin verran paine-eroa ennenkuin avautuu. Siksi tankki suhahtaa kun korkin avaa. Lisäksi korkissa on tietääkseni vielä oma venttiilinsä jos tuo varsinainen huohotin tukkeutuu.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Terve
Minuakin kiinnostaa sama ilmiö. Ajan tankin aina täydestä lähes tyhjäksi ennen
kuin menen tankkaamaan ja melko usein avatessani korkin tuntuu kuin
tankki imaisisi ainakin viisi ämpärillistä ilmaa sisäänsä
.
Alipaine on todella kova, eikä se häviä vaikka auto seisoisi useammankin
päivän ennen korkin avausta.
Joskus taas korkkia avatessa ei tapahdu muuta kuin
hetken kuluttua lompakon kevenemisen huoltamon kassalla
Eli onko esim. korkissa jotain häikkää vai onko kaikki OK?
Alipaineesta johtuvia käyntihäiriöitä en kuitenkaan ole havainnut.
Ja autohan oli -88 230 CE.
Minuakin kiinnostaa sama ilmiö. Ajan tankin aina täydestä lähes tyhjäksi ennen
kuin menen tankkaamaan ja melko usein avatessani korkin tuntuu kuin
tankki imaisisi ainakin viisi ämpärillistä ilmaa sisäänsä

Alipaine on todella kova, eikä se häviä vaikka auto seisoisi useammankin
päivän ennen korkin avausta.
Joskus taas korkkia avatessa ei tapahdu muuta kuin
hetken kuluttua lompakon kevenemisen huoltamon kassalla

Eli onko esim. korkissa jotain häikkää vai onko kaikki OK?
Alipaineesta johtuvia käyntihäiriöitä en kuitenkaan ole havainnut.
Ja autohan oli -88 230 CE.
Alipaineen tapauksessa sen huohotinventtiilin pitäis aueta 1-16 mbar, mutta jos autossa on aktiivihiilisäiliö bensahuuruille niin kyseinen venttiili ottaa sen ilman sitä kautta ja jos siellä on häikkää niin ei korvausilmaa välttämäti tulekaan.
Onhan siinä pumpulla enemmän hommia jos tankissa on alipainetta eli kyllähän tuo venttiili olis hyvä olla kunnossa.
Ei muutakuin ropaan sitä järjestelmää, tällainen se on 124,126 ja 201:

Onhan siinä pumpulla enemmän hommia jos tankissa on alipainetta eli kyllähän tuo venttiili olis hyvä olla kunnossa.
Ei muutakuin ropaan sitä järjestelmää, tällainen se on 124,126 ja 201:

Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/