W111 220 seb coupen -65 käyntiongelmat

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
pave69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 12.05.2006 16:56
Paikkakunta: kuusamo

W111 220 seb coupen -65 käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja pave69 »

Tuntuu käyvän joko 3 tai 4 sylinterillä. Auto on kyllä seisonut ties kuinka kauan, vähintään 5 vuotta ulkosalla, ellei 10 vuotta. Vaihtelin tossa tulpanjohdot, tulpat, pyörijän, kärjet, lisäksi käytin ruiskusuuttimet auki, mut eipä niistä mitään päällepäin osaa sanoo. Vaihtoon menee vielä virranjakajan kansi, koska osa tulpista märkiä käyttämisen jälkeen.
Olisko mahd. ruiskusuuttimet tukossa/hapettuneet jtkin jumiin?
Luulisin että ruiskulaitteissa on jtn kalvoja?
Olisin kiitollinen jos joku GURU vois valaista asiaa.

t.Pave
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mitkä sylinterit ovat märkinä? Onko ruiskupumppu 2-6 mäntäinen? alkuperäinen on 2-mätäinen. Kuvassa on eräs malli 6-mäntäisestä pumppusta
Kuva

Tarvitsisi enemmän tietoa ruiskupumpusta, mutta ensiarvauksella luultavasti suuttimet ovat jumissa...ovat sitten muuten uutena kalliita tai vieläkin kalliimpia. Mutta mikäli ruiskupumppu on jumissa ja sen joutuu uusimaan / korjauttamaan...ovat suuttimet siinä vaiheessa vielä tosi halvat....

Ainakaan käyrän mallisia suuttimia ei voi avata, suoria en ole vielä jaksanut tutkia.

Ruiskussa ei ole minkäänlaisia kalvoja, mikäli kone ja ruisku on alkuperäinen. Ruisku toimii kuten dieselin ruiskupumppu, lisänä on vain "mekaaninen ruiskutuskartta".

Suutinten testaaminen vaatii dieselin suutintesterin, suuttimien avautumispaine on 13-18 bar riippuen versiosta.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin