Eli 200 -88 bensavehje katalysaattorilla... Vähän ongelmia moottorin käynnin kanssa. Tyhjäkäynti on melko epätasaista. Kierrokset vaihtelee ja jos polkasee kaasua vähän reilummin, niin kierroksien laskiessa saattaa auto sammua... Ja sitten taas kun tekee pidemmän kiihdytyksen täys kaasulla, niin kierrosten ollessa melko ylhäällä kaasu ikään kuin katoaa ja moottorijarrutus alkaa. Näin tapahtuu myös jos ajaa hieman pidempään suuremmalla nopeudella (120km/h).
Eli onkos kellään mitään ehdotuksia mitä autolle pitäisi tehdä? Ajaessa tosissaan tuntuu ikään kuin joku ottaisi kaasun pois päältä. Ikäänkuin polttoaineen tulo loppuisi hetkeksi. Alipaineputkista en osaaa tässä vaiheessa enempää sanoa, mutta eikös vuoto alipaineputkistoissakin vai moista aiheuttaa( sehän säätelee ilmeisesti jotain kaasuttimen läppää). Välillä olen huomannut että tankissa olisi painetta kun korkin avaa. Yli- tai alipainetta, sitä en ole vielä saanut selville... Tankissa on tietääkseni joku aktiivihiilisuodatin josta lähtee huohotinputki. Voisiko sen tukkeutuminen kenties aiheuttaa moista? Ja kuten mainittu, autossa on vielä katalysaattorikin. Mitenkäs tuo lambda anturin (vai mikä se on) kuluminen vaikuttaa? Katin säätövekotin on S-asennossa. Olen ymmärtänyt että sen pitäisi olla siinä kun 95 oktaanisella ajelee... Niin ja autossa on pierburghin 2e-e kaasutin jota ei itse pysty mitenkään säätämään...
w124 epätasainen käynti ja kaasun "katoaminen"
Itsellä myös 2e-e ja olen huomannut että siihen ei kannata koskea itse ollenkaan ellei ole tosi näppäräsorminen
Jos vika johtuu kaasuttimesta, vehosta saa korjaussarjoja joka voi auttaa, sen paikalleen laittamiseen kyllä tarvitaan jo jonkunsortin fakiiri, paikalliset korjausliikkeetkään eivät suostu ko. värkkiin koskemaan.
Paras on jos löydät romikselta tai jostai toimivan kaasuttimen ja vaihdat sen kokonaan.
Itselläni on vähän samantyyppistä ongelmaa, ei vielä noin pahaksi päässyt, mutta kuitenkin : kun auton käynnistää kylmänä, se sammuu kerran/pari välillä ennenkun lämpee vähän. Kukaan ei ole toistaiseksi osannut ongelmaa ratkaista...
ja joo, sen valitsimen tulee olla asennossa S jos ajelet 95:sella. (ja se ei ole katin säätö, vaan säätää sytytysennakkoa).
Kannattaa koittaa myös irroittaa/löystää tankinkorkkia, ja ajella, vaikuttaako mitään ?
nimim. viimeinen kaasutin

Jos vika johtuu kaasuttimesta, vehosta saa korjaussarjoja joka voi auttaa, sen paikalleen laittamiseen kyllä tarvitaan jo jonkunsortin fakiiri, paikalliset korjausliikkeetkään eivät suostu ko. värkkiin koskemaan.
Paras on jos löydät romikselta tai jostai toimivan kaasuttimen ja vaihdat sen kokonaan.
Itselläni on vähän samantyyppistä ongelmaa, ei vielä noin pahaksi päässyt, mutta kuitenkin : kun auton käynnistää kylmänä, se sammuu kerran/pari välillä ennenkun lämpee vähän. Kukaan ei ole toistaiseksi osannut ongelmaa ratkaista...

ja joo, sen valitsimen tulee olla asennossa S jos ajelet 95:sella. (ja se ei ole katin säätö, vaan säätää sytytysennakkoa).
Kannattaa koittaa myös irroittaa/löystää tankinkorkkia, ja ajella, vaikuttaako mitään ?
nimim. viimeinen kaasutin
Ei auta vaikka ajaisi tankin korkki hieman löysemmin kiinni... Rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että auto lähtee veholle laitettavaksi, jahka sen ruostesuojauksesta saan takaisin... Tietää taas vaan aikamoista rahan menoa... Auto oli kyllä aikasemmin vanhemmalla rouvashenkilöllä ajossa. Kilometrejäkään ei ole mittariin kertynyt kuin 180tkm. Ettei vain olisi niin paljoo karstaa koneessa että rupee nuoren miehen vauhdissa kone reistaamaan... Olen kyllä yrittänyt sillä ajella vähän pienemmillä vaihteilla ja kovilla kiihdytyksilä että saisi kone vähän rasitetta, jos vähän auttaisi. Vanhassa escortissa se ainakin auttoi. Kun oli koko talven pörrännyt kehä 3:n sisä puolella, niin moottori oli ihan erilainen kevään ensimmäisen mökkireissun jälkeen... Niin ja se jäi sanomatta että matalilla kierroksilla (liikkeessä) toimii auto tosi hyvin. Ja vastaa kaasuunkin melko mukavasti.