240d ja puhtaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

240d ja puhtaus

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Ja kysymys kuuluu miten otsikon kaksi asiaa sopivat yhteen ?! Kyseessä siis mallin W123 kone, liekö tuolla tunnuksella konetta uudemmissa ollutkaan ...

1) tihkuttaako (vaiko ihan vuotaa...) Teidän koneet öljyä, ja tarkemmin ottaen mistä sitä tulee ?
2) öljynkulutus per ajosuorite ?
3) milloin syytä alkaa vaihtamaan tiivistettä tms. ?
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 240d ja puhtaus

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

markus_200E kirjoitti:Ja kysymys kuuluu miten otsikon kaksi asiaa sopivat yhteen ?! Kyseessä siis mallin W123 kone, liekö tuolla tunnuksella konetta uudemmissa ollutkaan ...

1) tihkuttaako (vaiko ihan vuotaa...) Teidän koneet öljyä, ja tarkemmin ottaen mistä sitä tulee ?
2) öljynkulutus per ajosuorite ?
3) milloin syytä alkaa vaihtamaan tiivistettä tms. ?
Tuossa par kolme vuotta sitten oli vielä ajossa tuollainen 240D. Ainoa paikka, josta tuolloin vuoti, löytyi suodattimen jalasta. Ko. jalka sai ilmeisesti pienen tällin vaihdelaatikon vaihtourakassa.

Autolla oli myytäessä ajettu hieman reilu 500tkm.

Etupään stefan vaihdoin joskus 400-450tkm paikkeilla.

Kone hukkasi öljyä sen verran vähän, ettei 10tkm:n vaihtovälillä tarvinut lisätä.
Terveisin
Tero
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

öljyähän nuo W123:t mitä mulla on ollu niin on kuluttahneet kaikki mutta 10 tkm vaihtovälillä ei ole tarvinu lisätä eli mikään mahoton öljynkulutus ei ole ollut... Paitsi aina silloin ko olen auton ostanu ja laittanu suosimani mobilin öljyt konheesseen niin on parilla ekalla vaihtovälilä pitäny tilkka lorauttaa mutta sekin johtuu siittä että ko vaihtaa öljylaadusta toisheen niin moottori ko moottori haukkaa hieman aina uutta merkkiä...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Jos kampiakselin takapään yläpuolinen tiiviste alkaa tihkuttamaan öljyä niin sille on hankala tehdä mitään ilman isompaa remonttia. Siellä on sellainen ns. koiranpaska tiiviste. Muutenhan tuon koneen saa tiivisteltyä niin, että ei vuoda.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Heavy kirjoitti:Jos kampiakselin takapään yläpuolinen tiiviste alkaa tihkuttamaan öljyä niin sille on hankala tehdä mitään ilman isompaa remonttia. Siellä on sellainen ns. koiranpaska tiiviste. Muutenhan tuon koneen saa tiivisteltyä niin, että ei vuoda.

Helppohan se on vaihtaa! Ottaa laatikon pois, purkaa öljypohjan pois, ja löysää laakeripukkeja että saa kampiakselia alaspäin, vaihtaa tiivisteen ja kasaus käänteisessä järjestyksessä :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Vastaa Viestiin