Laitteessa ei ollu muuta Mersumaista kuin johtotähti keulalla -muuten todella muovinmakuinen ja pieni persoonaton kompakti rakkine.
W201" kökkötraktori"
-
Vieras
W201" kökkötraktori"
Laitteessa ei ollu muuta Mersumaista kuin johtotähti keulalla -muuten todella muovinmakuinen ja pieni persoonaton kompakti rakkine.
aha. ihan kiva tietää.......
Tästä ei taida muuta irrota kuin kinastelua. Provo yrityksenä varmaan ihan hyvä.
Tästä ei taida muuta irrota kuin kinastelua. Provo yrityksenä varmaan ihan hyvä.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Tämä lienee niitä mihin ei pitäisi vastata lainkaan mutta pakkohan se on.
Lienevätkin sitten 80-luvun ooppelit ja voortit....(80-luvun takapotku opel?) melkoisen mukavia autoja.
Nimittäin ainakin allek. muutaman vuoden 201 kokemukset ovat aivan päinvastaisia,mukavampi sillä oli ajella kuin esim. 1999 accordilla.
Mutta tietysti jos ajokokemus rajoittuu johonkin kilometrin taajamalenkkiin kuskin ensin ajeltua sillä äitin 205 peugeotilla niin saattaahan se tuntua "kökkötraktorilta".
Mutta jos kerran 80-luvun taunukset olivat samantasoisia kuin 201 mese niin taidanpa sittenkin hankkia tuliterän taunuksen
kehitys lienee jatkunut?
Ja riippuu tietysti vähän auton tarpeestakin, jos menohaluja etsii niin ei kannata lähteä 200d:n ohjaimiin vaan katsella vaikka jotain 190 2,5 16V.
Ei pitäisi olla kovin "kökkö" enää.
No, Mersuistahan voidaan olla montaa mieltä mutta harvemmin on kuultu omistajan kutsuvan Mersuaan ooppeliksi.
Ja kyllähän se Mersu on pienikin Mersu.
Lienevätkin sitten 80-luvun ooppelit ja voortit....(80-luvun takapotku opel?) melkoisen mukavia autoja.
Nimittäin ainakin allek. muutaman vuoden 201 kokemukset ovat aivan päinvastaisia,mukavampi sillä oli ajella kuin esim. 1999 accordilla.
Mutta tietysti jos ajokokemus rajoittuu johonkin kilometrin taajamalenkkiin kuskin ensin ajeltua sillä äitin 205 peugeotilla niin saattaahan se tuntua "kökkötraktorilta".
Mutta jos kerran 80-luvun taunukset olivat samantasoisia kuin 201 mese niin taidanpa sittenkin hankkia tuliterän taunuksen
Ja riippuu tietysti vähän auton tarpeestakin, jos menohaluja etsii niin ei kannata lähteä 200d:n ohjaimiin vaan katsella vaikka jotain 190 2,5 16V.
Ei pitäisi olla kovin "kökkö" enää.
No, Mersuistahan voidaan olla montaa mieltä mutta harvemmin on kuultu omistajan kutsuvan Mersuaan ooppeliksi.
Ja kyllähän se Mersu on pienikin Mersu.
Re: W201" kökkötraktori"
Neekerimallisinkin Mersu on aina Mersu, jopa ohjaustehostimettomanaIkiliikkuja kirjoitti:Laitteessa ei ollu muuta Mersumaista kuin johtotähti keulalla -muuten todella muovinmakuinen ja pieni persoonaton kompakti rakkine.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Täältä myös eriävä mielipide.
W201 tuntuu oikealta mersulta viimeistään sen jälkeen, kun on käynyt tutustumassa uuteen "pienimpään" eli tuoreeseen C-sarjaan.
Anteeks vaan kaikki C-miehet.
W201 tuntuu oikealta mersulta viimeistään sen jälkeen, kun on käynyt tutustumassa uuteen "pienimpään" eli tuoreeseen C-sarjaan.
Anteeks vaan kaikki C-miehet.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: ..
Verratkaapa W201:n kojelautaa -88 Corollan kojelautaan...jarski kirjoitti:Ei mulla ainakaan ole mitään muuta pahaa sanottavaa w201:stä, kuin se kojelauta, ei ole oikein Mersumaisen näköinen, mutta kaippa siihenkin silmä tottuisi ajan kanssa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kaverilla on tuonti 2,3 sportline -92 malli nahoilla ym. met. musta. on pirun nätti ja tosi hyvä ajaa, varsinkin mutkatietä
. konee vääntää upeesti alhaalta, paremmin kun mun naku. tosin yläkierroksilla meno hyytyy
.
faijalla on w202 250tdt ja on vielä parempi ajaa...ja Saksassa oli vuokralla uusi w203 kompurafarkku, kyllä silläkin ajeli eli ei se c-mersukaan hassumpi ole!
itse vierastan vähän noita a-mersuja
faijalla on w202 250tdt ja on vielä parempi ajaa...ja Saksassa oli vuokralla uusi w203 kompurafarkku, kyllä silläkin ajeli eli ei se c-mersukaan hassumpi ole!
itse vierastan vähän noita a-mersuja
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
Vieras
Corolloita on ollu useita ja kyllä ne kelpokulkineita oli! Töröjä ajettavia ja ruostu käsiin mutta käyttövarmuus pesee mennen tullen teinimersun.
Niin mulla on itelläni viimenen oikee Mersu elikkä w123-85 "norsunkyrpä"
niinkuin eräs ystäväni tuota antiikkimöhkälettä nimittää.Se on laiska ja kuluttaa hirveesti naftaa (8l/100km) huippu nopeus 145km/h mutta pakkohan se on joutomiehenkin jollain kulkee jos ei oo varaa AUTOON niin sitten vanha DIESEL rätky.
Joo , mutta ei tosiaan w201 tosiaankaan loista millään osa alueella.Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi-toisaalta ei sen ajo-ominaisuudet ole kyllä kovinkaan sporttiset kovin on yliohjautuvaa sorttia ja mitätön kuljetuskapasiteetiltaan-ja ylihinnoiteltu koko kinneri.
Tää on mielipide-Ei provo!
Niin mulla on itelläni viimenen oikee Mersu elikkä w123-85 "norsunkyrpä"
niinkuin eräs ystäväni tuota antiikkimöhkälettä nimittää.Se on laiska ja kuluttaa hirveesti naftaa (8l/100km) huippu nopeus 145km/h mutta pakkohan se on joutomiehenkin jollain kulkee jos ei oo varaa AUTOON niin sitten vanha DIESEL rätky.
Joo , mutta ei tosiaan w201 tosiaankaan loista millään osa alueella.Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi-toisaalta ei sen ajo-ominaisuudet ole kyllä kovinkaan sporttiset kovin on yliohjautuvaa sorttia ja mitätön kuljetuskapasiteetiltaan-ja ylihinnoiteltu koko kinneri.
Tää on mielipide-Ei provo!
No miten olis...Ikiliikkuja kirjoitti:Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kuka nyt mitään kuselta haisevaa lasikuitukoppia nyt haluaisikaan hinata....???Ikiliikkuja kirjoitti:Joo , mutta ei tosiaan w201 tosiaankaan loista millään osa alueella.Siinä ei oo ainesta vaununveturiksi
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
tai sit verratkaapa ku tuli eka w201 vuonna 1984 niin oliko se pikkasen edellä ku joku riisirauta, datsun cherry tai corollat niin kyllä oli..
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Niinpä!tovayryn kirjoitti:tai sit verratkaapa ku tuli eka w201 vuonna 1984 niin oliko se pikkasen edellä ku joku riisirauta, datsun cherry tai corollat niin kyllä oli..
Vaikka kun katsoo kuinka monessa muussa sen ikäisessä autossa on muovipuskurit...eipä tule mitään muuta autoa mieleen kun Ford Sierra niin ja tietysti mersun w126 mikä taisi tulla jo pari vuotta aikaisemmin markkinoille kun 201!?
190
Itseasiassa ekat pikkumersut tuli jo 1982 vuoden lopussa.Eipä ole kait Suomeen kerinnyt,kun vanhimmat myynti-ilmoituksissa on vm.-83.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- Henri Junkkala
- Perustaja

- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Re: 190
Ja vertaapa vain jotakin muita -82 mallisia autoja W201seen.Ari kirjoitti:Itseasiassa ekat pikkumersut tuli jo 1982 vuoden lopussa.Eipä ole kait Suomeen kerinnyt,kun vanhimmat myynti-ilmoituksissa on vm.-83.
-82 Taunus/Granada: Epäergonomisia muinaismuistoja 70-luvun alusta, mallikaarensa loppupäässä (Sierra mullistikin sitten Fordien muotoilun)
-82 Corolla: 70-luvun tekniikkaa jossa kantikasta puolen millin peltiä ympärillä. Kolariturvallisuus kuin moottoripyörässä. Kaikki vivut ja nippelit väärässä paikassa.
-82 Volvo 240-sarja: faceliftattu 140-sarja ja tekniikka 60/70-luvun vaihteesta. Ekokatastrofi bensajuoppo. Kolarissa ei autoon tule naarmuakaan mutta matkustajat kärsivät kun kori ei sido törmäysenergiaa.
-82 Accord: Neljännesmillin paksuisten suojaamattomien peltien ansiosta ruostuu läpi jopka puolelta, mittaristossa on kyllä joka sortin vilkkuvaloa á la Tokio by Night joiden toimintoja ei kerkiä ikinä opettelemaan kun kaikki hallintalaitteetkin ovat väärällä paikalla. Ajettavuus on kuin hetekalla kuulalaakerien päällä. Vetelee ja luistelee kuin kalamies.
-82 BMW e21: ergonominen mutta antiikkinen 60-luvun jäänne, säälittävän pieni tiloiltaan.
-82 BMW e28: viime vuoden uutuusmalli joka näyttää ja tuntuu edelleen 70-luvun kärryltä ja sitähän se onkin, vain lievästi faceliftattu e12.
- 82 W123: alustarakenteeltaan ja moottoreiltaan museokelpoinen mallikaaren loppupäähän ehtinyt muinaismuisto joka toki kestää ja on hieno ajettava. Näyttää siltä niinkuin se olisi suunniteltu 60-luvulla - niinkuin pitkälti onkin.
- 82 Opel Kadett D-body. Etuvetoinen hirvitys josta moni omistaja on todennut, että olisi saanut jäädä valmistamatta koko malli. Vika-altis ja epäkäytännöllinen ruostepommi katkeilevalla nokkahihnalla sun muilla mukavilla "ominaisuuksilla". Maailman harvoja viistoperiä joissa takalasi on silti kiinteästi asennettu ja takaluukku alkaa vasta lasin jälkeen.
- 82 VW Golf: Liian pieni ja surkeasti varusteltu koirankoppi, tekniikka 70-luvun alusta ja muotoilu samoin. Huokeahko hinta kompensoi puutteita.
ja sitten:
-82 MB W201. Uusinta moottoritekniikkaa, mullistava alustarakenne jota käytettiin sittemmin suoraan W124sessa. Ei yhtään osaa vanhoista malleista, ajattoman tyylikäs muotoilu. Ergonomia huippuunsa hiottua ja työn jälki viimeisteltyä. Enemmän tilaa kuin useimmissa yllämainituissa autoissa joskin takapenkki ei oikein kolmelle aikuiselle sovi ja kahdellekin aikuiselle jalkatila on aika niukka. Selkeästi perheauto eikä taksi siis.
Että tämmöstä.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
-
Vieras
Pysyn edelleen toteamuksessani että COROLLAN tekniikka pesee mennentullen samanikäisen MERSUN w201-En ole missään vaiheessa väittänytkään COROLLAN peltejä erityisen vankoiksi.
Japanin kotteroissa on vakiovarusteena semmosia herkkuja joita saa MERSUUN ostaa ylihinnoiteltuna tehtaan lisävarusteena.
Toisaalta MERSUN hintapolitiikka johtuu siitä että ratsastetaan "muka" laatuauton maineeella-jollaisia olivat wanhat KUNNON MERSUT joista viimeinen oli w123, tekniikka ja MERSUT on kehittyneet sen jälkeen tosin huonompaan suuntaan ns. kertakäyttösuuntaan.Onhan se tietysti hyvä asia viherpipertäjien kannalta kun ei enää loju purkamoilla MERSU merkkisiä paskakasoja pilaamassa ympäristöä-vaan osat on kierrätetty 80% tarkuudella uusiomateriaaleiksi.
Ajamani w201 ei kyllä maailman huono yksilö ollut se oli erään LAMMlaisen forum kirjoittajan biili.
Japanin kotteroissa on vakiovarusteena semmosia herkkuja joita saa MERSUUN ostaa ylihinnoiteltuna tehtaan lisävarusteena.
Toisaalta MERSUN hintapolitiikka johtuu siitä että ratsastetaan "muka" laatuauton maineeella-jollaisia olivat wanhat KUNNON MERSUT joista viimeinen oli w123, tekniikka ja MERSUT on kehittyneet sen jälkeen tosin huonompaan suuntaan ns. kertakäyttösuuntaan.Onhan se tietysti hyvä asia viherpipertäjien kannalta kun ei enää loju purkamoilla MERSU merkkisiä paskakasoja pilaamassa ympäristöä-vaan osat on kierrätetty 80% tarkuudella uusiomateriaaleiksi.
Ajamani w201 ei kyllä maailman huono yksilö ollut se oli erään LAMMlaisen forum kirjoittajan biili.
Painu sinne coROLLA worldiin ylistämään tuota nuuskarasia pellistä ja muovista tehtyä näppärää surman loukkoaToisaalta MERSUN hintapolitiikka johtuu siitä että ratsastetaan "muka" laatuauton maineeella-jollaisia olivat wanhat KUNNON MERSUT joista viimeinen oli w123, tekniikka ja MERSUT on kehittyneet sen jälkeen tosin huonompaan suuntaan ns. kertakäyttösuuntaan.Onhan se tietysti hyvä asia viherpipertäjien kannalta kun ei enää loju purkamoilla MERSU merkkisiä paskakasoja pilaamassa ympäristöä-vaan osat on kierrätetty 80% tarkuudella uusiomateriaaleiksi.
Ajamani w201 ei kyllä maailman huono yksilö ollut se oli erään LAMMlaisen forum kirjoittajan biili.
Kanavan nimihän on MERSUFOORUM ja mielestäni juttusi on täysi provo, höystettynä hatarilla perusteilla.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Joo, -88 ja -90 Corollat omistaneena on pakko mainita:
Ensinäkin ne herkut, mitkähän ne ovat???? Corollassa on tasan lämmitetty kuskin penkki (onneton vastus, lämmittää vain selkää) ja keskuslukko, ja siinähän ne varusteet sitten olivatkin.
Toisekseen Corolla on karmea ajettava, letku alusta, onneton etujousitus joka tekee eturenkaiden pidon olemattomaksi -> ei minkäänlaista etenemiskykyä ja puskee ihan karmeasti.
Corolla on tosi kylmä, 20 asteen pakkasilla ei paljoa viitsi takkia avata, ilman kierto on puutteellinen, ikkunat huurtuvat.
Kuten mainittua, jousitus on tosi löysä, eli perä on lytyssä pienelläkin kuormalla, ja auto on kauhea ajaa, tehostamaton, raskas ja hidas ohjaus pahentaa tilannetta.
Corollan vahvuus on moottorin ja laatikon kestävyys, kulutus sen sijaan on yllättävän korkea ollakseen noinkin tehoton ja kevyt auto 1.6:sella koneella, suorituskyky on juuri ja juuri riittävä, käyrrykin tuli 105 hv ruiskukoneella jotenkuten perässä, mutta auto vaappui kuin ankka ja kierroksia on pakko pitää päällä jotta pääsee eteenpäin, alavääntöä ei ole nimeksikään.
Tässä Highlighteja näin ensi alkuun.
Ensinäkin ne herkut, mitkähän ne ovat???? Corollassa on tasan lämmitetty kuskin penkki (onneton vastus, lämmittää vain selkää) ja keskuslukko, ja siinähän ne varusteet sitten olivatkin.
Toisekseen Corolla on karmea ajettava, letku alusta, onneton etujousitus joka tekee eturenkaiden pidon olemattomaksi -> ei minkäänlaista etenemiskykyä ja puskee ihan karmeasti.
Corolla on tosi kylmä, 20 asteen pakkasilla ei paljoa viitsi takkia avata, ilman kierto on puutteellinen, ikkunat huurtuvat.
Kuten mainittua, jousitus on tosi löysä, eli perä on lytyssä pienelläkin kuormalla, ja auto on kauhea ajaa, tehostamaton, raskas ja hidas ohjaus pahentaa tilannetta.
Corollan vahvuus on moottorin ja laatikon kestävyys, kulutus sen sijaan on yllättävän korkea ollakseen noinkin tehoton ja kevyt auto 1.6:sella koneella, suorituskyky on juuri ja juuri riittävä, käyrrykin tuli 105 hv ruiskukoneella jotenkuten perässä, mutta auto vaappui kuin ankka ja kierroksia on pakko pitää päällä jotta pääsee eteenpäin, alavääntöä ei ole nimeksikään.
Tässä Highlighteja näin ensi alkuun.
Herkkuja
No Koljan juttuun ei paljoa ole enää lisäämistä, voin sanoa samoin myöskin 88-mallisen Corollan omistaneena* - tämä oli Liftback ja vielä oikein SE-malli
Ja ne varusteet + herkut: keskuslukitus löytyi, siinä kaikki. Persgrillit sitten tietysti ja auki olevan oven varoitusvalo. Enpä nyt sanoisi varustelua mitenkään ylenpalttiseksi, etenkin kun kaikki "sisäänrakennetut" fiksut ideat puuttuivat, jotka taas jokaisesta Mersusta löytää - vaikka ne perusasussaan kovin spartalaisilta vielä 80-luvulla olivat näyttävinäänkin.
Muuten kyllä Corolla vs. MB on aika kaukaa haettu vertailukaksikko..... kone ja loota kyllä tosiaan ovat kestävää sorttia, kuten muissakin japseissa noin pääsääntöisesti.
Entisellä työkaverilla on samanlainen samana päivänä hankittu Rokolla, nyt reilut 350 tkm ajettu, ja kone + laatikko tosiaan kukkuvat vielä suht. virkeinä, mutta muu auto l. pellit ja muu tekniikka on hyvää vauhtia haihtumassa alta, vaikka auto on hoidettukin.
* noista ajettavuusasioista johtuen kestin kyseistä laitetta alle 20 tkm, vaikka se uutena hankittiinkin.
Muuten kyllä Corolla vs. MB on aika kaukaa haettu vertailukaksikko..... kone ja loota kyllä tosiaan ovat kestävää sorttia, kuten muissakin japseissa noin pääsääntöisesti.
Entisellä työkaverilla on samanlainen samana päivänä hankittu Rokolla, nyt reilut 350 tkm ajettu, ja kone + laatikko tosiaan kukkuvat vielä suht. virkeinä, mutta muu auto l. pellit ja muu tekniikka on hyvää vauhtia haihtumassa alta, vaikka auto on hoidettukin.
* noista ajettavuusasioista johtuen kestin kyseistä laitetta alle 20 tkm, vaikka se uutena hankittiinkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Taas loistaa järki tälläkin foorumilla; yksi vertaa Toyota Corollaa ja tenavatähteä, ja toiset mylvivät vastakommentteja
Miksei samantien vertailla Suzuki Altoa ja W140:stä? Corolla on hyvä ja toimiva auto hintaluokassaan, vastaavasti Mersu on laadukas ja loistava peli omassa luokassaan. Uskallan väittää näin jopa W201:n osalta, vaikkei ole kyseisestä mallia ikinä edes ajanut.
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
jep puhut asiaa. Itse omistan tällä hetkellä yhden 201:sen ja sekin on hyvä auto jos ei tarvitse ruhtinaallisia tiloja ja kilpa-auton ominaisuuksia.Mogge kirjoitti:Taas loistaa järki tälläkin foorumilla; yksi vertaa Toyota Corollaa ja tenavatähteä, ja toiset mylvivät vastakommenttejaMiksei samantien vertailla Suzuki Altoa ja W140:stä? Corolla on hyvä ja toimiva auto hintaluokassaan, vastaavasti Mersu on laadukas ja loistava peli omassa luokassaan. Uskallan väittää näin jopa W201:n osalta, vaikkei ole kyseisestä mallia ikinä edes ajanut.
w201 on 12. autoni ja edelliset on ollut laidasta laitaan, mutta kaikki ovat ajaneet asiansa.
mulla on ollut jopa Suzuki Alto -84
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Re: 190
Oli tossa ylempänä puhetta pikku-Mersun edellä olosta sen tullessa markkinoille. Olihan se 80-luvun alussa moderni auto. Alustateknilliset ratkaisut edustivat Mersun uusinta uutta ja paljon oli uusia yksityiskohtia, joita sitten käytettiin 124:ssa. Pisti vähän silmään, kun aikaisemmin kirjoitettiin, ettei monessa autossa ollut muovipuskureita tuona ajan kohtana. Ei muuten
pidä paikkaansa. Jo 70-luvun alussa moni valmistaja mm. Rellu käytti pikkuautossaan (oliko malli nyt 5 ) niitä eikä se Mersussakaan ollut uusi juttu (W126).
Henkka siinä vertailikin pikku-Mersua tuon ajan autoihin, mutta ainakin 300-sarjan Bemarista puuttuu kommentit (se uudempi joka tuli -82). On meinaan täysin vertailukelpoinen ominaisuuksiltaan 190:n kanssa, vaikka siinä onkin vielä onnettomammat takatilat kuin pikku-Mersussa.
pidä paikkaansa. Jo 70-luvun alussa moni valmistaja mm. Rellu käytti pikkuautossaan (oliko malli nyt 5 ) niitä eikä se Mersussakaan ollut uusi juttu (W126).
Henkka siinä vertailikin pikku-Mersua tuon ajan autoihin, mutta ainakin 300-sarjan Bemarista puuttuu kommentit (se uudempi joka tuli -82). On meinaan täysin vertailukelpoinen ominaisuuksiltaan 190:n kanssa, vaikka siinä onkin vielä onnettomammat takatilat kuin pikku-Mersussa.
123-miehenä en millään malta olla tuomatta näkökantaani ilmi (sori vaan). Ei ne 123:n alustaratkaisut niin kovin 60-luvulta ole. On syytä muistaa, että W126:ssa käytetään hyvin pitkälle samoja alustaratkaisuja ja nehän oli vielä 90-luvun alussa käytössä ja varsin toimiviksi todettu. Pikku-Mersun bensakoneet periytyivät hyvin pitkälle 123:n moottoreista. Parhaimpana esimerkkinä 2,3, joka on täysin sama kone. Vaikka 123 nykypäivänä näyttää aika museokelpoiselta oli se 80-luvun alussa vielä suht nykymuotoiltu. Vertaa kilpailijoiden mallit Audi 100 (se vanhempi), BMW 500. Vuonna 83 autojen keskimääräinen ilmanvatuskerroin oli 0,53 kun 123:n nykyään jo laatikkomaiselta tuntuva vastaava oli 0,42 eli keskimääräistä parempi ja vielä arvokkaan ja tyylikkään näköinen. Oli ihan pakko heittää noi tohon, mutta suotakoon se nyt.Henri Junkkala kirjoitti:- 82 W123: alustarakenteeltaan ja moottoreiltaan museokelpoinen mallikaaren loppupäähän ehtinyt muinaismuisto joka toki kestää ja on hieno ajettava. Näyttää siltä niinkuin se olisi suunniteltu 60-luvulla - niinkuin pitkälti onkin.
Pääpiirteissään täysin sama, poikkeuksena tietenkin hydrauliset venttiilinnostimet jotka tulivat 1980-luvun lopulla, sekä olisiko se ollut tyhjäkäynnin sähköluisti mikä oli ekstraa. Itse olen verrannut 1986 W124 230 E:tä omaani.epk kirjoitti:onko muka näin et w123 2.3 on muka täysin sama kuin w201 2.3, epäilen vahvasti
Saattaahan niitä pieniä yksityiskohtia olla muitakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi





