300 turbodieselin öljynsuodatin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
J5
Sisäänajossa
Sisäänajossa

300 turbodieselin öljynsuodatin

Viesti Kirjoittaja J5 »

Kone on OM606 vuodelta -97.

Ruuvailin öljynsuodattimen irti ja sen kannen mukana tuli suodatinpanos niinkuin pitikin. Mutta miten sen panoksen saa irti siitä kannesta?

Paperisen suodatinpanoksen sisällä on muoviheebeli joka pitää sitä jotenkin kiinni suodatimen kannessa. En vielä arvannut käyttää voimaa kovin paljoa etten särje sitä muovisysteemiä. Kannessa ei ole mitään erillistä ruuvia niinkuin joissain malleissa.

Oonko vaan liian varovainen voiman käytössä vai onko tossa tosiaan joku niksi :?: :?:
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se on joskus melkosen lujassa... Kyllä se siitä lähtee kun vetasee. Sotkusta hommaa... Ei kannata kovinkan paljoa vinoon väännellä sitä suodatinta.
J5
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Lähtihän se

Viesti Kirjoittaja J5 »

olin vaan liian varovainen, se vaati kopautuksen pöytää vasten. Oli kyllä aika tiukassa. Ei mennyt muoviosat särki.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: Lähtihän se

Viesti Kirjoittaja veskola »

J5 kirjoitti:olin vaan liian varovainen, se vaati kopautuksen pöytää vasten. Oli kyllä aika tiukassa. Ei mennyt muoviosat särki.
Yleensä on niin tiukassa, ettei minun voimilla lähde vetämällä, mutta kun maassa on laudan pätkä ja sitä vasten laittaa sen muovikärjen ja painaa suodatinpanoksen kaksin käsin pitäen maahan päin, lähtee helposti. Ei ole vielä kertaakaan se muovikärki / muu osa hajonnut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin