Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Jep.Ekaa kertaa elämässäni toivoin että syynissä vihdoin löydettäisiin vika,jonka vuoksi auton kulku ollut keväästä asti huono.Eli,vähänkin epätasaisella tiellä keinumista ja yleistä epämääräisyyden tuntua.Ero on selkeä entiseen,ei korvien välissä.Iskarit,jouset ja renkaat ei tunnu olevan syynä.Eri renkaillakin kokeiltu.
Katselin tänään tuollaista kohtaa:
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Näissä kuvissa olevalla puolella on näkyvissä metallia,kun taas toisella puolella tuossa tukivarren ja korin välissä tuntuisi sormella(tai pikemminkin kynnellä) koittaen olevan kumia?
Mikäs se tällainen paikka on nimeltään,ja olisiko siitä tosiaan lähtenyt kumi pois?
Voisiko aiheuttaa tämän epäbalanssin?
Katselin tänään tuollaista kohtaa:
http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/matsuj ... pg&.src=ph
Näissä kuvissa olevalla puolella on näkyvissä metallia,kun taas toisella puolella tuossa tukivarren ja korin välissä tuntuisi sormella(tai pikemminkin kynnellä) koittaen olevan kumia?
Mikäs se tällainen paikka on nimeltään,ja olisiko siitä tosiaan lähtenyt kumi pois?
Voisiko aiheuttaa tämän epäbalanssin?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Nöyrän häveliäänä palaan vielä tiedustelemaan sitä ikiaikaista kysymystä,että onko työläs(=kallis)homma ja täytyykö pyytää pyöränsuuntaukset samaan jobiin?
Kumit on näemmä parikymppiä ketale.
Kumit on näemmä parikymppiä ketale.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Jos takakelkan kumit on väljät, ajettavuus kärsii.
Toinen tyypillinen vika, joka tekee autosta epävakaan ajettavan eikä läheskään aina löydy katsastuksessa on etupään alapallonivelet. Kannattaa tsekata tunkin ja sorkkaraudan kanssa, mikäli auto ei takakelkan kumien vaihdon jälkeen ala kulkemaan suoraan.
Toinen tyypillinen vika, joka tekee autosta epävakaan ajettavan eikä läheskään aina löydy katsastuksessa on etupään alapallonivelet. Kannattaa tsekata tunkin ja sorkkaraudan kanssa, mikäli auto ei takakelkan kumien vaihdon jälkeen ala kulkemaan suoraan.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
ei välttämättä, voi olla rasvat kadonneet, tai sitten ovat jo tosi huonossa kunnossa siinä vaiheessa, kannattaa tutkiaKaiM kirjoitti:Mutta tuo alapallojen kolina kyllä antaa itsensä ilmi...paloviita kirjoitti:Toinen tyypillinen vika, joka tekee autosta epävakaan ajettavan eikä läheskään aina löydy katsastuksessa on etupään alapallonivelet.
lähinnä etupäässä hankala paikallistettava välys on alatukivarren kumit...
Kannattaa ostaa alkuperäiset KL:ltä hydraulista mallia olevat.
Toinen mitä ei katsastuksessa huomata on taka-alatukivarren ulompi
nivel. Aiheuttaa samankaltaisia oireita. Kannattaa tarkastaa.
Ei taida tunnissa vaihto onnistua ellei korjaamolla ole erikoistyökalua.
Luulen ettei monellakaan korjaamolla ole sitä.
Itsellä meni 5 tuntia itse vaihtaen...
Toinen mitä ei katsastuksessa huomata on taka-alatukivarren ulompi
nivel. Aiheuttaa samankaltaisia oireita. Kannattaa tarkastaa.
Ei taida tunnissa vaihto onnistua ellei korjaamolla ole erikoistyökalua.
Luulen ettei monellakaan korjaamolla ole sitä.
Itsellä meni 5 tuntia itse vaihtaen...
MB W201 2.5 TURBO
Jep, jep. Kerran taisit allekirjoittanutta jo patistella noiden puslien vaihtoon.KaiM kirjoitti:Mutta tuo alapallojen kolina kyllä antaa itsensä ilmi...
lähinnä etupäässä hankala paikallistettava välys on alatukivarren kumit...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v514/ripstop/muuta/th_etupusla_oikea.jpg)
![Kuva](http://img.photobucket.com/albums/v514/ripstop/muuta/th_etupusla_vasen.jpg)
t.
Risto
E500 – 211.070
joo vaihdoin myös.. EDIT
Ite vaihdoin tunti/kpl. Taltta ja vasara ja porakone apuvälineinä ja asensin uudet saippualla. Auttoi ajettavuuteen, paitsi että nyt tiedän että edessäkin on jotain väljää.... Ekaks löin taltalla reunaa ylös ja sitten porakoneella reikä siihen kumeen ja siihen keskiosaan ja taltalla tai meisselillä vääntöä niin lähti. Molemmat tuolla tavalla... Elä kuitenkaan satuta autoa...
Edit: Paitsi että mulla on farkku ja en tiedä onko samanlaiset ahtaassa versiossa..
Edit: Paitsi että mulla on farkku ja en tiedä onko samanlaiset ahtaassa versiossa..
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Kannattaisko antaa takakelkan etummaisten puslien vaihto Mersukorjaamolle,vai sujuuko missä tahansa korjaamossa?Jos sujuu ja järkihintaan,niin saa mainostaa,tamperelaiset.Noihin pariin,kolmeen mersupaikkaan on varmaankin kuukauden jono,ja olisi kiva saada auto jo vihdoin kuntoon.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eikös se vielä jos noi kelkankumit on tiensä päässä niin kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksessa vetele perää ns. luisuun tai ainakin persetuntuma on sellanen.
Elikkä taka-akseli rupee ohjaamaan autoo omalla tavallaan.
Elikkä taka-akseli rupee ohjaamaan autoo omalla tavallaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Heh.Tuli vain lueskeltua vanhoja viestejäni,ja ajattelin että parempi myöhään kuin ei milloinkaan,kertoa loppuratkaisu.Kaikki tietää miten harmittavaa on, kun haulla etsii ratkaisua omaan ongelmaansa,ja sitten loppuratkaisu puuttuukin,juuri kun löytänyt identtisen tapauksen.
Asia oli sikäli ajankohtainen nyt,että nykyisessä autossani oli samat vaivat ja samoilla konsteilla korjaantui.Tosin pari korjaamokäyntiä ja katsastus ei tuonut apua,ja siksikin katsoin asiakseni informoida,ettei muiden tarvitsisi kokea samaa.Tosin noihin oireisiin voi olla muitakin syitä,mutta nuo kumit kannattaa uusia vaikka varmuuden vuoksi.
Asia oli sikäli ajankohtainen nyt,että nykyisessä autossani oli samat vaivat ja samoilla konsteilla korjaantui.Tosin pari korjaamokäyntiä ja katsastus ei tuonut apua,ja siksikin katsoin asiakseni informoida,ettei muiden tarvitsisi kokea samaa.Tosin noihin oireisiin voi olla muitakin syitä,mutta nuo kumit kannattaa uusia vaikka varmuuden vuoksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Hieman vanha viestiketju, mutta itselle ajankohtainen, koska jostain syystä W220 ajettavuus ei ole nyt kohdallaan. Tuntuu seilaavan kaistalla. Pitäisi
syynätä ainakin takakelkan etummaisten kumien kunto vai olisiko syytä laittaa vaihtoon jo iän takia?
syynätä ainakin takakelkan etummaisten kumien kunto vai olisiko syytä laittaa vaihtoon jo iän takia?
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Kannattaa tutkia.Arvelen,ettei sinulla kumien iästä tietoa,ehkä jo vaihdettukin kertaalleen?Homma on W220:ssakin itse tehtävissä,mutta en lähtisi väkertämään ilman hommaan tarkoitettua työkalua.Todennäköisimmin teettäisin tämän työn jollakin mersupajalla.
Ns.narinanivelet voi myös olla sököt.
Ns.narinanivelet voi myös olla sököt.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Ei ole tietoa, onko uusittu, mutta epäilen, että ei. Mitkä on tarkalleen ottaen W220 narinanivelet? Koetin tutkia tuolta, mutta en saanut tolkkua: https://w220.wiki/Rear_axle
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
osa numero 10 mielestäni
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Käytin autoa (W220) katsastuksessa ja takakelkan etukumeissa on välystä eli ne menee vaihtoon. Pitäisiköhän uusia samaan syssyyn narinahelat eli osa no. 10 em. linkissä.
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Kumit lie tosi finaalissa kun ne katsurikin huomasi.Tuo osa 10 on taka-akselin ulommainen pusla.Löytyy kaikista nykymersuista ja on yleisimpiä vaihto-osia,joten ilmanmuuta vaihtoon.Siellä on sama osa takailmaiskarien alapäässä,mutta ne ei niinkään kulu vaihtokuntoon.Jollekin mersupajalle nämä on peruskauraa,eikä työhön mene isoja aikoja,joten tuskin järin kalliiksi tulee.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Itse asiassa pyysin erikseen tutkimaan nuo kumit. Sain vaikutelman, että ne eivät ole niin kiinnostava tutkittava katsastajalle. Laitan narinahelatkin nyt vaihtoon, teetän homman samalla kertaa kun nuo kumitkin. Kiitos ohjeista ja kannustuksesta, katsotaan millainen vaikutus noilla on, kunhan saan uusittua.
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Arvelinkin,että pyysit.Noista kait harvemmin hylkäystä tulee,koska kumien kuntoa kuulema vaikea todeta.Todennäköisesti autostasi tulee ihan eri peli ajaa remontin jälkeen ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Katsastuksesta läpi,valitettavasti.
Ei se voi olla väljä kun kerran vasta katsastettukin
Aika yleinen kommentti kun jotain ajettavuuteen vaikuttavaa kumipuslan kuntoa epäillään...
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Aika yleinen kommentti kun jotain ajettavuuteen vaikuttavaa kumipuslan kuntoa epäillään...