mikähän alkoi puistattaan mesen konetta?TAAS PUISTELEE!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

mikähän alkoi puistattaan mesen konetta?TAAS PUISTELEE!!

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

eli mikä kumma alkoi yhtäkkiä puistattaan konetta (124 300d turbo)? n.4000km:sitten pumppu rempattu vaihdettu 6mm elementit ja uudet suuttimet. n8000km:sitten kansi käytetty koneistamolla yläpääntiivisteet, venttiilinnostajat vaihdettu ja muutenkin kaikki tarkastettu että on kunnossa. käynti on normaali ei kuulu naputuksia ainut että pakoputkesta humputtaa?
Viimeksi muokannut hessut32, La 10.03.2007 12:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Huohottaako kun ottaa öljykorkin tyhjäkäynnillä pois? Mahdollisesti katkennut männänrengas aiheuttaa kaikenlaista.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Kannentiiviste tai suuttimet...ilmavuoto polttoaineen saannissa.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

tasasesti höyryää ei oo alkanut enempää huohottaan. käynnistyy heti eikä ryskytä yhtään ei oikeen vaikuttais ilmavaivaltakaan vaikka just siihen tyyliin puistelee.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

kakospytty ei käy vuotaa joko venttiilistä tai männänrengas poikki. pitää mitata vielä puristukset ja ohivuoto. uskaltaako tolla ajaa voiko tulla isompaa vahinkoa jos on männänrengas poikki?
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

ensin epäiltiin että venttiilin nostaja rikki ja venttiili jää auki, vaihdoin kakoseen nostimet ei vaikutusta! puristukset oli hyvät! välillä käy tasaiseen mutta enimmäkseen puistelee. mistähän tuota vikaa lähtis seuraavana hakeen?
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Pumpun paineventtiileissä vuotoa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Suutinvika tai esikammiovika, tosin kolkuttaisi pahasti?
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

niin kolkuttais! mutta kun ei kolkuta! nyt puistelee koko ajan kakospytty ei jostain syystä käy kunnolla. mistä ihmeestä vikaa lähtis hakemaan? ei viittis konetta purkaa ennen kuin jotain varmuutta sais. oiskohan tuo silti pumpusta johtuvaa?
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Suutin testattu?

Pumpun takalaakeri tekee puistatusta, mutta ei yhessä pytyssä.

Kansi halki?
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

pumpussa kaikki paitsi kuoret uutta! miten saa selville jos kansi on halki? ja hukkais luultavasti nestettä? ei vie yhtään nestettä eikä öljyä.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Silloin kun kaikki mahdollinen on käyty läpi, epäile mahdotonta.

Joskus uusi ja korjattu voi olla ensimmäinen paikka joka hajoaa.
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Ehkä kaukaa haettua, mutta pakoputki (joka on yhdestä kohtaa kiinnitetty laatikkoon).

Tai itseasiassa sehän olikin jo mainittu:
hessut32 kirjoitti:...että pakoputkesta humputtaa?
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
miigu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 28.03.2005 20:04
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja miigu »

hehku :lol:
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Enpä tiedä, mutta ite havaitsin 7mm tapeilla olevan pumpun humpaavan enemmän kuin normaalin, varsinkin kylmänä.
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

e320 kirjoitti:Silloin kun kaikki mahdollinen on käyty läpi, epäile mahdotonta.

Joskus uusi ja korjattu voi olla ensimmäinen paikka joka hajoaa.

Silkkaa vittuilua...!!!
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

nyt loppu hytkytys :D olipa ihme vika tarkastettiin paineventtiilin jousen ja tiivisteprikan kunto ei huomattu mitään vikaa. uusi prikka tilalle jousi takas paikoilleen ja käyntiin. suutinputket kiinni ja alkoi käymään normaalisti :shock:
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

keef kirjoitti:Pumpun paineventtiileissä vuotoa.

8)
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

ihme juttu viikon pelasi hyvin ja sitten alkoi pikkuhiljaa hytkyttään uudestaan :cry: nyt hytkyttää taas samalla lailla. mikä ihme vika se voi olla!?
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Vaihdettiinko kaikkiin noi prikat ja o-renkaat, jos ei niin kaikki vaihtoon. Sitten tulee se ongelma kiristys momenttien kanssa, merkitkää missä kohdassa se lukkolevy on.
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

Paineventtiilithän ne oli sökönä. noin 10000km ajettu niin kaikki vuoti. eikä maahantuoja antanut takuuta koska autoa viritetty :( selvästi valmiste vikasia paskoja mutta pesevät kätensä vetomalla että pumppua ruuattu :evil:
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

taas on alkanut pikkuhiljaa puisteleen :evil: ilmeisesti paineventtiilit vuotaa! onko muilla ollut ongelmia noitten paineventtiilien kans! mitähän tuon kans tekis.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

hessut32 kirjoitti:taas on alkanut pikkuhiljaa puisteleen :evil: ilmeisesti paineventtiilit vuotaa! onko muilla ollut ongelmia noitten paineventtiilien kans! mitähän tuon kans tekis.
Aika-ajoin humputtaa mullakin - kuumana yleensä. Pitää hetken aikaa kierroksia 1000rpm niin sitten käy taas oikein. Pumppuvikaa on epäilty mutta vois olla paineventtiileissäkin vika - toisaalta ei kun vika on vain silloin tällöin. Tosin tuolla nokka-akselilla ei muutenkaan käy niin "tasaisesti" kuin ennen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

hessut32 kirjoitti:taas on alkanut pikkuhiljaa puisteleen :evil: ilmeisesti paineventtiilit vuotaa! onko muilla ollut ongelmia noitten paineventtiilien kans! mitähän tuon kans tekis.
http://www.roadmachine.fi/additives.html

Kokeile käyttää tuota linkin 85+ ainetta dieselin seassa jos kestäis paremmin nuo venttiilit, kuluvia osiahan nuokin ovat
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

on varmaan kuluvia osia mutta näyttää että pitäis öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa :shock: nyt ajettu noin 12000 noilla venttiileillä edellisillä meni 10000.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

hessut32 kirjoitti:on varmaan kuluvia osia mutta näyttää että pitäis öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa :shock: nyt ajettu noin 12000 noilla venttiileillä edellisillä meni 10000.
Pitäshän noiden paineventtiilien kestää satojatuhansia kilometrejä. Yden oon joutunut vaihtaan 400tkm matkalla.
Onko ne olleet laatutavaraa, eikä jotain kaukoidän tuotetta?
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

soininen kirjoitti:
e320 kirjoitti:Silloin kun kaikki mahdollinen on käyty läpi, epäile mahdotonta.

Joskus uusi ja korjattu voi olla ensimmäinen paikka joka hajoaa.

Silkkaa vittuilua...!!!
Ja mistä vika löytyikään? :roll:
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

mullakin 300dt ja 7mm mynäpumpulla tekee tuota ihme humputusta välillä yleensä lämpimänä tyhjäkäynnillä.pakoputkesta sen hyvin kuulee humputuksena.tänä aamuna puolilämpimällä koneella humputti kierroksia edes takaisin aikas lailla rajusti :shock:

ja puolilämpimän koneen kun käynnistää pitkän seisomisen jälkeen niin joskus kone saattaa hieman katkoa,oisko pumpun paineventtiileissä vikaa :roll:
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

keef kirjoitti:Vaihdettiinko kaikkiin noi prikat ja o-renkaat, jos ei niin kaikki vaihtoon. Sitten tulee se ongelma kiristys momenttien kanssa, merkitkää missä kohdassa se lukkolevy on.

Löytyykö jostain kiristysmomentit niille venttiileille?

Laitoin uudet kuparitiivisteet ja o-renkaat. Siinä yhteydessä vaan oli monenlaista tietoa momenteista. Toinen väitti että on tarkka ja toinen, että "kiinni" vaan!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
mecalac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 01.09.2003 14:43

Rupes väristeleen täälläkin

Viesti Kirjoittaja mecalac »

Eli ajoneuvo on W210 220D -98 vapari.

Tähän mennessä tehty:
-Kansipahvi vaihdettu,kansi oikaistu,tiivisteet ja ohjarit uusittu.
-Suuttimet vaihdettu ja väliletkut
-PA sudatin ja ilmansuodatin MB alkuperäiseksi vaihdettu.
-Lucaksella ajettu nyt 50 tkm.
-Veholla testerissä ei herjaa mitään.

Kuitenkin lämpimänä puistaa konetta tyhjäkäynnillä. Käynnistyy kylmänä ja kuumana kuin palmun alta,eli ei sahauta yhtään. Mistään ei vuotoja näkyvissä. Ei ilmakuplia polttoaine letkuissa.

Auttakaa... :shock:
Vastaa Viestiin