W111 siirtopumpun rele tms. /ongelma alkaa selvitä...
W111 siirtopumpun rele tms. /ongelma alkaa selvitä...
Ja sitten mobilismia, ainakin Henry V on näistä tiennyt.
Eli kysymys on W111:n bensan siirtopumpusta. Normaalisti startatessa ruiskukoneen tapaan auton alta pitäisi kuulua muutaman sekunnin "vikinä" kun virrat kytkee päälle. Nytpä sitä ei joka kerran tapahdu. Mikäli pumpun kopistelu ei auta, pitänee vikaa etsiä itse pumpun sijaan virransyötöstä.
Onkoos tuolle pumpulle oma rele/sulake, missä ja millainen se on? Entä onko matkalla jotain muita katkaisijoita joita sopii epäillä wirtasen katkaisijoiksi?
Nimimerkillä "sais se nyt käynnistyä..."
Eli kysymys on W111:n bensan siirtopumpusta. Normaalisti startatessa ruiskukoneen tapaan auton alta pitäisi kuulua muutaman sekunnin "vikinä" kun virrat kytkee päälle. Nytpä sitä ei joka kerran tapahdu. Mikäli pumpun kopistelu ei auta, pitänee vikaa etsiä itse pumpun sijaan virransyötöstä.
Onkoos tuolle pumpulle oma rele/sulake, missä ja millainen se on? Entä onko matkalla jotain muita katkaisijoita joita sopii epäillä wirtasen katkaisijoiksi?
Nimimerkillä "sais se nyt käynnistyä..."
Viimeksi muokannut Aku P, La 06.12.2003 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Asiasta neljänteen, tai en tiedä josko tämä auttaisi: purkaessani W123:n sisustusta hitsausta varten, otin irti myös hätävilkkukatkaisijan. Sen navathan ovat painetut vastakappaleeseensa suht tiukkaan, joten käytin apuna ruuvitalttaa. Talttapa osuikin kahden navan väliin, jolloin bensapumppu surahti! Tuikkasin meisselin uudelleen väliin (ai niin, perhepalsta
), ja taas surahti. Muistaakseni virrat eivät olleet tuolloin päällä..
Mitä yhteyttä on siis bensapumpulla ja hätävilkkukatkaisijalla?

Mitä yhteyttä on siis bensapumpulla ja hätävilkkukatkaisijalla?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
lisää
Terve !
Mukava että olet herätellyt vanhusta
Tuo SEb malli on melkoisen harvinainen, ettei kaikkea heti muista...
Mutta yritetään :
* Sulake pitäisi olla siellä rasiassa missä muutkin. Oletko kokeillut
pyöritellä niitä, jos on vaikka hapettumaa ?
* Pumpusta : olisiko niin, että pumppu ei inahda, jos siellä on jo systeemissä paineet ? Tarkoitan että jos virta-avainta on jo käännetty pari kertaa, niin ei
enää kuulukaan inahtaa. Mutta esim. seuraavana päivänä pitäisi heti inahtaa ?
*Rele : muistelen että se olisi pumpussa kiinni/ kyljessä ? Pitäisi vilkaista
kotona kirjoista...
* Muita katkaisijoita systeemissä ei ole. Virta tulee virtalukon kautta, mutta
tuskin siellä on mitään ongelmaa
Mukava että olet herätellyt vanhusta

Tuo SEb malli on melkoisen harvinainen, ettei kaikkea heti muista...
Mutta yritetään :
* Sulake pitäisi olla siellä rasiassa missä muutkin. Oletko kokeillut
pyöritellä niitä, jos on vaikka hapettumaa ?
* Pumpusta : olisiko niin, että pumppu ei inahda, jos siellä on jo systeemissä paineet ? Tarkoitan että jos virta-avainta on jo käännetty pari kertaa, niin ei
enää kuulukaan inahtaa. Mutta esim. seuraavana päivänä pitäisi heti inahtaa ?
*Rele : muistelen että se olisi pumpussa kiinni/ kyljessä ? Pitäisi vilkaista
kotona kirjoista...
* Muita katkaisijoita systeemissä ei ole. Virta tulee virtalukon kautta, mutta
tuskin siellä on mitään ongelmaa
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Tosi merkillistä (?) , autohan pysyy käynnissä vaikka on hätävilkut päälläTimo L. kirjoitti: Mitä yhteyttä on siis bensapumpulla ja hätävilkkukatkaisijalla?

PS: kannattaa olla varovainen... ettei käräytä mitään.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Moro. Kiitosta vaan. Pitää nyt ensihätään sitten vielä yrittää vaikka tsekata sulakerasiaa.
Timolle tiedoksi, että W111:ssa ei ole hätävilkkuja, joten ainakin niiden osalta vesitän teorian...
Tietysti, jos joku muu varuste on samalla lailla asennettu...
Muistelisin, että kyllä siirtopumppu joka kerran sirisee, kun virrat käännetään päälle. Mutta ilmeisesti pitää rasvata yläruumis ja liukua auton alle.
Muistaako Henry muuten ulkoa, millä kaikilla yksityiskohtaerovaisuuksilla SE:sta tehtiin SeB?
Timolle tiedoksi, että W111:ssa ei ole hätävilkkuja, joten ainakin niiden osalta vesitän teorian...

Muistelisin, että kyllä siirtopumppu joka kerran sirisee, kun virrat käännetään päälle. Mutta ilmeisesti pitää rasvata yläruumis ja liukua auton alle.
Muistaako Henry muuten ulkoa, millä kaikilla yksityiskohtaerovaisuuksilla SE:sta tehtiin SeB?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Molempia näkyy käytettävän, ilmeisesti tuo Seb on kuitenkin oikein. Meikä nyt kirjoittaa, miten sormet sattuvat namiskuukkeleille osumaan...Timo L. kirjoitti:Kirjoitetaanko mallimerkintä tosiaankin SeB eikä SEb?Aku P kirjoitti:SE:sta tehtiin SeB?

Takakannen listassahan lukee vain 220SE.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
lisää
Nämä nimitykset juontaa '50- luvulta...
Ensin oli piikkinokka 220 '52- ( luukussa 220 )
sitten Ponton 220 a '54- ( luukussa 220 )
josta tuli ensin tuplakaasarein 220 S ja ruiskumalli 220 SE ( '59 )
niinpä sitten siivellinen on 220 Sb, ja 220 SEb
= tuo pieni aakkonen siis kuvaa mallisarjaa, tällöin ei ollut yleisemmin käytössä tuo W..... jaottelu. Tämä pikkukirjaimilla jaottelu oli siis muissakin korimalleissa esim. kuten 170 Va, 180 c, 190 Dc, 300 d
Tuo pikkukirjain ei esiintynyt auton koristeosissa.
Ensin oli piikkinokka 220 '52- ( luukussa 220 )
sitten Ponton 220 a '54- ( luukussa 220 )
josta tuli ensin tuplakaasarein 220 S ja ruiskumalli 220 SE ( '59 )
niinpä sitten siivellinen on 220 Sb, ja 220 SEb
= tuo pieni aakkonen siis kuvaa mallisarjaa, tällöin ei ollut yleisemmin käytössä tuo W..... jaottelu. Tämä pikkukirjaimilla jaottelu oli siis muissakin korimalleissa esim. kuten 170 Va, 180 c, 190 Dc, 300 d
Tuo pikkukirjain ei esiintynyt auton koristeosissa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
En kyllä millään usko...vaikka tuossa se ensimmäinen turvakori onkin eli tähänkin puoleen on jo kiinnitetty huomiota.jarski kirjoitti:Onkos tuossa w111:ssa sitä polttoainepumpun hätäkatkaisijaa, joka sammuttaa pumpun esim. kolaritilanteessa, ettei bensat valu mäelle ja leimahda tuleen..
Toisaalta, tuollaisen kytkimen piikkiin olisi hyvä pistää se, että pumpulle ei tule wirtasta.

Kiitokset Henrylle mallinimi-logistiikka-selvityksestä.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jees! Ilman muuta kelpaavat yhteystiedot, pistä privaa tai mailina -- osoitehan on mm. siinä tähtilubin yhteystietolomakkeessa, jonka D.D ystävällisesti on mailannut poppoolle.
En tiedä minäkään, onko noissa 220 vs 300 samanlainen pumppu, mutta ei noissa nyt järjellä ajatellen voi ihan tolkuttomasti eroja olla.
En tiedä minäkään, onko noissa 220 vs 300 samanlainen pumppu, mutta ei noissa nyt järjellä ajatellen voi ihan tolkuttomasti eroja olla.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
El itsenäisyyspäivänä selvitettyä: siirtopumppuhan se kanittaa. Pumpulle tulee virta, mutta itse aparaatti ei inahdakaan.
Käymmepä siis sydänkirurgin töihin ensi viikolla -- otamme ohjelmaan pumpun kropaamista!
Käymmepä siis sydänkirurgin töihin ensi viikolla -- otamme ohjelmaan pumpun kropaamista!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97