...se on tuollainen anturi, johon menee 2 alipaineletkua? Sijaitsee moottorin kuskin puolella kannessa, etuosassa. Näyttäisi olevan toinen tappi poikki ja letku killuu pitkin konehuonetta.
Lieköhän mokomassa selitys sille, kun kone lämpimää kakistelee? Arvelin nimittäin kapinetta jonkinlaiseksi lämpöanturiksi, joka liittyy kylmäkäynnistyshimmeleihin.
Juu. Alfamer-aapinen tilattu, vaan ei malta odottaa sen tulemista. Nimi pitäisi kapineelle keksiä, että pääsee tilaamaan uuta.
Mikä hilpe (260E) -
Mikä hilpe (260E) -
wauwau
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Terve,
Mötikkä on sanallisen kuvauksen perusteella bensahuurujen talteenkeräyssysteemin lämpöventtiili. Vastaako tämän kuvan osaa numero 92?
Venttiili aukeaa, kun kone lämpiää, jolloin moottori imaisee höyryt lokasuojan sisällä olevasta aktiivihiilikannusta männän päälle. Periaatteessa tuo venttiili kytkee päälle toisen venttiilin, jonka kautta höyryt imeytyvät imusarjaan. Jos tulopuolen sakara on poikki, niin moottori imee lämpimänä siitä ilmaa ilmamäärämittarin ohi. Ei välttämättä hyvä asia.
Jatkopohdiskelua: Korvausilma aktiivihiilisäiliöön näyttää tulevan suoraan ulkoilmasta eli ei tule ilmamäärämittarin läpi. Onko virtaus niin vähäinen, ettei se haittaa vai miten tuo toimii?
t.
Risto
Mötikkä on sanallisen kuvauksen perusteella bensahuurujen talteenkeräyssysteemin lämpöventtiili. Vastaako tämän kuvan osaa numero 92?
Venttiili aukeaa, kun kone lämpiää, jolloin moottori imaisee höyryt lokasuojan sisällä olevasta aktiivihiilikannusta männän päälle. Periaatteessa tuo venttiili kytkee päälle toisen venttiilin, jonka kautta höyryt imeytyvät imusarjaan. Jos tulopuolen sakara on poikki, niin moottori imee lämpimänä siitä ilmaa ilmamäärämittarin ohi. Ei välttämättä hyvä asia.

Jatkopohdiskelua: Korvausilma aktiivihiilisäiliöön näyttää tulevan suoraan ulkoilmasta eli ei tule ilmamäärämittarin läpi. Onko virtaus niin vähäinen, ettei se haittaa vai miten tuo toimii?

t.
Risto
E500 – 211.070
Juuh. Vaihdoin tänään ko osan. Oli juuri Roiston osoittama kapistus. Hyvinkään Mersuputkasta 25 eur.
Harmi sinänsä, ei varsinaisesti vaikuttanut moottorin käyntiin. Ehkä siis suuttimia vaihtamaan seuraavaksi.
Harmi sinänsä, ei varsinaisesti vaikuttanut moottorin käyntiin. Ehkä siis suuttimia vaihtamaan seuraavaksi.
wauwau
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...