omistan bensa mb 180c automaatin-94,tarkoitus olis vaihtaa samanlainen 220c-250c diisseli työmatka-ajon noustessa 80km päivässä.onko kellään kokemusta kulutuksista maantie/seka-ajo automaatilla? vaikuttaako matikki paljoa kulutukseen verrattuna manukkiin.
onko näissä moottoreissa jotain tyyppivikoja mitkä kannattais tarkistaa?
onko vetohaluissa paljoa eroja?
220c-250c diisselin kulutus?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Tyyppivikana ainakin 220:ssä lucaksen ruiskutuspumppu, epävarmasti toimiva ja kallis korjata. Cdi- moottoriset sen sijaan toimivat hyvin, eli vm.98 ja uudemmat (näkyy kyllä hinnassa). Itseäkin kiinnostaisi C250D:n ja C250TD:n tyyppiviat.
Kulutuksista, seka-ajossa pyörii varmaan 7 litran kieppeillä, riippuen tietysti oikean jalan kengän painosta. Ja ainakin 124 koriset automaattivaihteiset nokilekat tyytyvät kaupunkiajossa vähempään kiisseliin kuin manuaaliaskilla varustetut lajitoverit, kumma homma mutta tosi. Haulla ja selaamalla eri topiceja kulutuksesta löytyy paaaaljon juttua
Kulutuksista, seka-ajossa pyörii varmaan 7 litran kieppeillä, riippuen tietysti oikean jalan kengän painosta. Ja ainakin 124 koriset automaattivaihteiset nokilekat tyytyvät kaupunkiajossa vähempään kiisseliin kuin manuaaliaskilla varustetut lajitoverit, kumma homma mutta tosi. Haulla ja selaamalla eri topiceja kulutuksesta löytyy paaaaljon juttua
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
JEP, just näinrhyttinen kirjoitti: ...Kulutuksista, seka-ajossa pyörii varmaan 7 litran kieppeillä, riippuen tietysti oikean jalan kengän painosta...
Käyttöohjekirja antaa n. desin eroja kulutuksille suuntaan ja toiseen manuaali/automaatti, eli ei käytännössä erojarhyttinen kirjoitti:...Ja ainakin 124 koriset automaattivaihteiset nokilekat tyytyvät kaupunkiajossa vähempään kiisseliin kuin manuaaliaskilla varustetut lajitoverit, kumma homma mutta tosi...
250:nen on vanhempaa w124:sta tuttua ja "turvallista" tekniikkaa, ainakin itsellä on kyseisestä moottorista hyviä kokemuksia, tehoa ja vääntöä riittää ihan kivasti, meinaan turbosta

toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Hei, hyvä vaihtoehto on varmasti C250 D aut. 220 dieselissä on pumppuongelma joka maksaa 1000-2000 euroa. Jos 220 D:n pumppu on juuri kunnostettu niin mikäs siinä. Luotettava moottori on myös 200 D, jos voima ei ole pääasia.
Vielä kannattaisi harkita W124 korimallista autoa C-mallin sijaan-niitäkin saa esim. 250 D-moottoreilla sekä kaksiventtiilisinä ja neliventtiilisinä n. 90hv ja n. 113 hv. Ovat hiljaisempia kuin C-malli.
Kyllä se automaatti kuluttaa usein litran enemmän normaaliajossa.
Kulutuksista voin sanoa vain w124:sen automaatti 250 D:n (94) kulutus alle 7 litraa.
Vielä kannattaisi harkita W124 korimallista autoa C-mallin sijaan-niitäkin saa esim. 250 D-moottoreilla sekä kaksiventtiilisinä ja neliventtiilisinä n. 90hv ja n. 113 hv. Ovat hiljaisempia kuin C-malli.
Kyllä se automaatti kuluttaa usein litran enemmän normaaliajossa.
Kulutuksista voin sanoa vain w124:sen automaatti 250 D:n (94) kulutus alle 7 litraa.
Kulutus pyörii ainakin mulla tossa 8-9 litran välissä, riippuen kuinka paljon ajettu motaria ja kaupunkia. Kerran päässyt alle 7, mutta silloin oli kyllä pelkästään maantietä ja 80-100 rajoituksia.rhyttinen kirjoitti:Kulutuksista, seka-ajossa pyörii varmaan 7 litran kieppeillä, riippuen tietysti oikean jalan kengän painosta. Ja ainakin 124 koriset automaattivaihteiset nokilekat tyytyvät kaupunkiajossa vähempään kiisseliin kuin manuaaliaskilla varustetut lajitoverit, kumma homma mutta tosi. Haulla ja selaamalla eri topiceja kulutuksesta löytyy paaaaljon juttua
Tyyppivioista voisi ainakin tämän OM 605 moottorissa laskea vesipumpun, jossa alkuperäisenä on muoviratas ja jos sitä ei ole vaihdettu, kannattaa se viipymättä vaihtaa(kestää n 200 tkm). Toinen mikä on kanssa tavallaan vika, on suutin putket, jotka jossain vaiheessa alkavat vuotaa.
Vähän paha puhua tyyppiviosta Mersussa, kun mersun tyyppiviat tulevat ilmi n 200-400 tkm ajettuina ja muissa tyyppiviat saattavat aiheuttaa remonttia n 50 tkm välein
Niin ja toi mun on C 250 TDT automaatti
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tuosta c220d :stä manuaalilla on muutaman vuoden kokemuksia ja siinä kulutus pyörii 6 ja 7 litran välillä, joskus on matka-ajossa mennyt alle kuudenkin.
Lucaksen pumppu on tosiaan ikävän kallis typpivika noissa autoissa, mutta eiköhän se ole huomioitu jo auton hinnassakin, kun vertaa muihin malleihin. Omaan autooni vaihdatin viime viikolla boschin mekaanisen pumpun, kun lucas tuli tiensä päähän (255 tkm). Saa nähdä miten kulutus menee tällä pumpulla, pumppusepän mukaan pitäisi mennä matka-ajossa 5,5 litraan.
Lucaksen pumppu on tosiaan ikävän kallis typpivika noissa autoissa, mutta eiköhän se ole huomioitu jo auton hinnassakin, kun vertaa muihin malleihin. Omaan autooni vaihdatin viime viikolla boschin mekaanisen pumpun, kun lucas tuli tiensä päähän (255 tkm). Saa nähdä miten kulutus menee tällä pumpulla, pumppusepän mukaan pitäisi mennä matka-ajossa 5,5 litraan.
Kun puhuttiin tuosta W124:n kutuksesta, niin omassa autossa menee keskimäärin 6.4-6.8 litraan löpöä/100 km. peräkärri perässäkin alle 7 litran taittoi taivalta. Auto on automaattilootalla ja ilmastoinnilla varustettu, pumppuun ei ole VIELÄ kajottu. Kulutuksessa ei taida tosiaan dieselillä olla suurta eroa olipa sitten korimalli C tai E.
Kokeilin tuossa kaverin C250 td mallia ja olihan se kieltämättä mukava moottori. Semmoisen kun sais omaankin ja ehkä sen uudemman laatikon...
Kokeilin tuossa kaverin C250 td mallia ja olihan se kieltämättä mukava moottori. Semmoisen kun sais omaankin ja ehkä sen uudemman laatikon...
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88