
E 220D -96 Ohjaustehostin ei toimi... miksi?
E 220D -96 Ohjaustehostin ei toimi... miksi?
Niin elikkä kumpihan mahtaa olla pasana... pumppu vaiko hammastanko? Kierrosten nostaminen keventää ohjausta mutta tyhjäkäynnillä se ei toimi laisinkaan. Olen searchilla katsellut nuita ja yleensä kaiketi hammastanko pettää mutta eihän se varmaa ole. Hain paikkakunnan hajottamolta 320 bensa mesen pumpun ja olisin sillä kokeillut mutta ei passannut kun siinä oli isompi hihnapyörä mutta muuten kyllä ihan samanlainen... ehdin jo irroittaa auton oman pumpun ja siitä kuului pientä sanoisiko kurnutusta kun sitä pyöritti ja taas tästä bensa mersun pumpusta ei sitä kuulunut. Avasin pumpusta takakannen jonka alta löytyi siivet jotka öljyä pumppaavat mutta se ei ainakaan silmämääräisesti tutkittuna näyttänyt huonolta joskin yksi asia kummastutti, kun pumppua pyöritti se takertui hivenen yhdessä kohdassa ja siihen en syytä löytänyt. SItten vielä sellainen että kun auton keulan nostaa kohoksi eikä auto ole käynnissä niin rattia pyöritettäessä ohjaustehostimen öljysäiliö tulvii yli... onko normaalia? Ja palataanpa vielä siihen peruskysymykseen
missä mättää?

Saattaa olla likainen öljy / tukkeessa myös. Minulla on ollut vähän samanlaista oiretta ja öljyn pois imeminen ja tuoreella korvaaminen auttoi jonkunverran.
Välillä ohjaus pelaa kuin unelma, pyörii yhdellä sormella ja joissain tilanteissa ohjaus on todella jäykkä, yleensä käynnistämisen jälkeen.
Olisi kiva tietää onko väykyssä suodatin siellä hydraulilinjassa ja jos on, missä.
Välillä ohjaus pelaa kuin unelma, pyörii yhdellä sormella ja joissain tilanteissa ohjaus on todella jäykkä, yleensä käynnistämisen jälkeen.
Olisi kiva tietää onko väykyssä suodatin siellä hydraulilinjassa ja jos on, missä.
Suodatin riippuu kuulemma öljysäiliöstä... olikohan niin että jos neliön mallinen säiliö niin suodatinta ei ole mutta taas jossain toisessa säiliössä se on ja sen pitäisi kaiketi olla säiliön pohjalla. Voikohan tuollainen ei toimi toimii vika olla sähköinen, koska käsitykseni mukaan joissain autoissa tehostusta ohjataan sähköllä kuten Opel Omega B-malli site että tehostin kytkeytyy pois päältä tietyssä nopeudessa, että mahtaakohan mersuissa olla sama juttu? Vikahan voisi olla siinä että sähkö kytkisi tehostusta välillä pois päältä 
