Bensiinien laadusta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Bensiinien laadusta

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Tämmöinen asia tuli mieleeni, kun polttoaineiden hinnat ovat mitä ovat, tulee useammin tankattua ns. halpa-asemilla. Joskushan noita bensiinejä testattiin ainakin TM:ssä ja silloin muistaakseni "kotimainen" jaloste oli selvästi puhtainta (oliko kotiinpäin vetoa, sitä en tiedä..) ja JET:in tms. ketjujen polttoaineet siellä häntäpäässä. Kuitenkin: mikähän mahtaa olla tilanne nykyään? Jos esim. 10-15v sitten venttiileistä mitatut karstamäärät olivat vertailun ensimmäisen ja viimeiseksi jääneen välillä moninkymmenkertaiset, onko tilanne tasoittunut nykyään? Oletteko nähneet puolueettomia testejä aiheesta?

Itse kyllä suoritan "karstanpolton" kerran päivässä :lol:
MikaVeee
Mersumies
Mersumies

TM testaa

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Itse muistaisin niin että pari ensimmäistä vertailua oli niin että Nesteellä oli puhtaimmat pensat, mutta niiden jälkeisessä testissä kaikki saivat luokkaa viisi tähteä. Itse en enää suostu maksamaan tuota järjettömän suurta Neste-lisää pelkästä nimestä.
Ex monta W-kirjainta.
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Näin minä vähän arvelinkin. Tosin eipä nuo polttoaineiden hinnat enää tunnu noudattavan mitään logiikkaa. Eri paikkakunnilla voi eri ketjujen hinnat mennä täysin ristiin. Esim. Jyvässeudulla on parhaillaan ollut 3,5 sentin ero samalla hetkellä kahden SEO:n ysivitosen hinnoissa. Tästähän saisi mainion gallupin..
MikaVeee
Mersumies
Mersumies

löpöä

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

www.polttoaine.net

Mielenkiintoiset sivut :D
Ex monta W-kirjainta.
Vastaa Viestiin