W168 kytkin luistaa
W168 kytkin luistaa
Kytkin on alkanut luistamaan nyt 200 tuhannen kilometrin kohdalla. Lähdössä kytkin kyllä alkaa ottamaan kiini puolenvälin paikkeilla, mutta kovassa kiihdytyksessä luistaa. Sama jos ajossa vänkin hipaisee kytkin poljinta niin heti irrottaa? Onkohan kytkimessä mitään säätöä, vai täytyykö lähteä uutta vaihtamaan? Olisiko kenelläkään tietoa kuinka suuritöinen vaihto on?
B180CDI
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tuolla jotakin vastausta samaan kysymykseen.
Vessu
Tuolla jotakin vastausta samaan kysymykseen.
Vessu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 468
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: W168 kytkin luistaa
Ei ole mitään säätöä, sillä se on hydraulisesti toimiva.TeNu kirjoitti: Onkohan kytkimessä mitään säätöä, vai täytyykö lähteä uutta vaihtamaan?
Varsinkin A 170 CDI:ssä on ollut paljon kytkimen pito ongelmia. Vääntö on liikaa A-luokan kytkimelle joka sekin on jo rajoitettu. Tilan puute on syy tälle, isomalle kytkimelle/vaihdelaatikolle kun ei ole ollut tilaa.
Lueskelin saksan A-luokan forumia http://www.www.elchfans.de/ ja sieltä löysin 39 aihetta kytkimestä ja sen luistamisesta. Osa heistä on vaihtanut kytkimen useasti ihan mitättömillä kilometreillä oli kyseessä tavallinen tai automaattinen kytkin. Meinaavat että "paineasetelman" jouset liian heikkoja painamaan kytkintä.

Uus kytkin vain tilalle. Sulla on tominut hyvin ja pitkään tuo entinen näköjään, A-luokan mittakaavassa ainakin.

A170cdi-00 1999-
Jos noi kytkimet ovat noin menevää tavaraa niin mistähän ne niitä ostavat? Meinaan Tampereen ja Rovaniemen KL-Varaosista ei ole kuulemma kummastakaan myyty yhtäkään kytkin pakettia a-mersuun.
Luin täältä foorumilta, että myös kytkimen työsylinteri on aiheuttanut ongelmia. Tästä tuli mieleeni, että olisiko vain joku jumi sylinterissä. Ajattelin jos sylinterin "veryttely" auttaisi ja pumppasin kytkintä raivokkaasti pohjaan ja ylös (kauan). Auttoin muuten asiaan enään en saanut kytkintä luistamaan! Tiedä sitten mistä johtui, mutta nyt toimii.
Luin täältä foorumilta, että myös kytkimen työsylinteri on aiheuttanut ongelmia. Tästä tuli mieleeni, että olisiko vain joku jumi sylinterissä. Ajattelin jos sylinterin "veryttely" auttaisi ja pumppasin kytkintä raivokkaasti pohjaan ja ylös (kauan). Auttoin muuten asiaan enään en saanut kytkintä luistamaan! Tiedä sitten mistä johtui, mutta nyt toimii.
B180CDI