Omassa coupessani on ilmennyt ongelma. Moottorin ollessa hieman lämmennyt tai kuuma, käynnistättäessä moottoria moottori käynnistyy , mutta hyvin epätasaisesti , vaikuttaen siltä ,että käy vain viidellä ~5-10 sekunnin ajan.
Tämän jälkeen kone alkaa käydä normaalisti , eikä onglemaa enää ilmene. Autoon on vaihettu lambda - anturi , tulpat sekä tulppien johdot , näillä vika ei ole kuitenkaan korjautunut. Kiitos jo etukäteen
300 CE Käynnistyshäiriöt
300 CE Käynnistyshäiriöt
w201->w201->w202->w203->???
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Suuttimiin itsekkin päätyisin. Itselläni cupee teki sitä että kun koitti käynistää lämpimän koneen niin lähti käyntiin ja sammui heti. toisen starttauksen jälkeen kävi. Myös kesti vähän aikaa että kone kävi tasasesti. Mutta kaasua antaen kerran, niin auto lähti ekallakin käyntiin..
Veikkaisin että sinulla voi olla vikana pelkästään suuttimien tiivisteet. Kuulemma jos tiivisteet vuotaa niin tyhjäkäynti on epätasaista..
Mutta melkein kannattaa vaihtaa suuttimet stefoineen..
Itse vaihdatin juuri.. Suutimet ja stefat maksoi merteilissä 380e yhteensä
ja työn hinta oli 73e muistaakseni.. Mutta nyt käy kyllä pirun tasasesti.
HUOM!: Auttaako se että painat kaasua hieman käynistyksen yhteysessä?
Jos kerran polkaset kaasua heti starttauksen jälkeen., niin onko seurauksena
tasaisempi tyhjäkäynti?
Veikkaisin että sinulla voi olla vikana pelkästään suuttimien tiivisteet. Kuulemma jos tiivisteet vuotaa niin tyhjäkäynti on epätasaista..
Mutta melkein kannattaa vaihtaa suuttimet stefoineen..
Itse vaihdatin juuri.. Suutimet ja stefat maksoi merteilissä 380e yhteensä
ja työn hinta oli 73e muistaakseni.. Mutta nyt käy kyllä pirun tasasesti.
HUOM!: Auttaako se että painat kaasua hieman käynistyksen yhteysessä?
Jos kerran polkaset kaasua heti starttauksen jälkeen., niin onko seurauksena
tasaisempi tyhjäkäynti?
220.128 Black Mirror
Tuossa M103-starttitopikissa saattaisi olla yksi osatekijä esitettynä. Lieneekö muilla samansuuntaisia kokemuksia
Vinha pyöritys auttanee osaltaan kaikkien pyttyjen tasaista syttymistä ja kutvonenhan tarvitsee reippaasti enemmän käynnistysvoimaa kuin nelkku tai kasi. Startin teho kutosessa näyttää olevan peräti 1,7 kW.

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85