S124 300TD 1992 takajarrusatuloiden korjaushelvetti!?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

S124 300TD 1992 takajarrusatuloiden korjaushelvetti!?

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

joo,

ajattelinpa sitten kerralla tehdä jarruremontin kunnolla ja otin takajarrusatulat irti, männät ulos (ruuvasin rasvaprässin jarrusatulaan kiinni ja näin sain jumiutuneen männän ulos). Putsaus ja uudet tiivisteet.

Uudet jarrupalat ja satulat takaisin kiinni.

Ja epähuomiossa - vaikka en mielestäni niitä sekoittanutkaan keskenään - laitoin ilmausruuvit ALASpäin!!!

Ei onnistunut ilmaus kaveri poljinta pumppaamassa. Satulat täytyi vaihtaa keskenään eli ilmausruuvit YLÖSpäin - kyllä voi olla huono tuuri. Mutta ei onnistunut sittenkään ilmaus.

Autossa ABS ja juuri Saksasta tuotu, niin mitä lie jarrunestesäiliössä?????

Ja tietysti tein remonttia kaverilla 40km päässä kotoa. Ja aikaa meni lähes 8 tuntia - vaikka piti olla tunnin parin homma.

Ei muuta kun kaverilta auto lainaksi ja kotiin Mersufoorumia lukemaan.

Aamulla sitten lähdin ostamaan lähitarvikeliikkeestä jarrunestesäiliön korkkiin tulevaa paineletkua, joka liitetään renkaaseen. Eikä niillä tietysti ollut hyllyssä. Sitten hakemaan Tampereelta, eli lisäkilometrejä 50 yhteen suuntaan.

Ilmaus onnistui nyt heittämällä 5 minuutissa. Ilmasin vain takapyörät.

Lisäsin DOT 4 nestettä, jota sain KL-varaosista.

Mutta mitä luulette, onko Saksan päässä laittettu DOT5/5.1????? Ei kai ne saksalaiset voi DOT 5 käyttää?

Mitä tekisitte, olenko tyytyväinen, kun olen jotakin saanut aikaan, vai onko odotettavissa suurempia ongelmia jonkilaisen DOT 4/saksan nesteiden seoksen kanssa?
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Dot-5 pitäisi oleman silikoninestettä. Sitä ei saa sekoittaa mihinkään. Autossasi tuskin on sitä koskaan ollutkaan.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

mersuissa pitää olla jarrunestesäiliössä nesteen pinta aina täysin ylärajassa, kun aloittaa ilmauksen. siis niin ettei ihan tule reunojen yli. muuten voi olla että tulee ilmaus ongelmia.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

dansku kirjoitti:mersuissa pitää olla jarrunestesäiliössä nesteen pinta aina täysin ylärajassa, kun aloittaa ilmauksen. siis niin ettei ihan tule reunojen yli. muuten voi olla että tulee ilmaus ongelmia.
Ja syyhän tähän on että säiliö on kaksiosainen ja takimmainen säiliön osa on takajarruille tarkoitettu ja jota ei välttämättä huomaa muuta kuin korkin aukosta sisään katsomalla.

DOT 5.1 on taaksepäin yhteensopiva DOT4:n kanssa ja DOT5:sta ei tulisi käyttää :)

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Vastaa Viestiin