Lainataampas tätä viestiketjua ettei tule aina uutta ketjua tehtyä
Eli tässä on ruvennut olemaan jo häiritsevällä tasolla tuo "nuljahtelu" epätasaisilla kohdilla käännettäessä jyrkästi. Eli juurikin tuo kun aloitusviestin kirjoittajalla niin hyvä esimerkki on parkkihallissa alamäkeen jarruttaminen ja kääntäminen samalla. Myös yleensä käytetty parkkiruutu on lievän loiva josta poistun monesti melkein ratti linkussa pois ahtaassa parkkipaikassa, sama juttu. Oire on molemminpuolinen eli esim. parkkihallissa ylöspäin nouseminen eri suuntaan aiheuttaa saman jutun.
Muuten on hyvä ajaa, varsinkin tyynellä säällä jolloin menee kuin juna. Tuulisella säällä pitää jo kahdella sormella vähintään pieniä korjausliikkeitä tehdä.
Tuota "nuljuamista" en ole kokenut nyt kokeiltaessa risteyksissä tai ylipäätänsä jos on vauhtia enemmän kuin 10-20km/h tyyliin, ainoastaan pienissä ryömintänopeuksissa, pois lukien tosi kaltevat ympyrät mihin hidastankin hyvin muutenkin.
Minulla oli
tällainen viestiketju jonka myötä vaihdoin alapallot, turhaan. Myös laikkasin toisen niistä alapalloista joka näytti kulumattomalta ja hyvältä. Eli nykyisillä alapallonivelillä on ajettu n. 15tkm ja on kolmatta kertaa Lemförderit (made in malesia). Nivelestä otin suojakumin pois (ja pyyhin sen hernepallon kokoisen pikku rasvapallon kuivassa nivelessä

) ja täytin vetarirasvalla (väärä rasva vaiko ei?) ennen kasausta joten tuskin kuivat vielä olisivat?
Paljon hämää kun muuten ohjauksessa ei mitään vikaa ole että mistä lähtisi vikaa hakemaan?
-Pyöränlaakerit on vaihdettu molemmat eteen 50tkm sisällä
-70tkm sitten vaihdettu eteen iskarit + ylätukikumit/raidetangot/ohjauksen vaimennin
-110tkm sitten vaihdettu takakelkan puslat + perän puslat (ulkoisesti vielä ehjät)
-narinahelat taakse n. 120tkm sitten (vanhoilla oli hyvin tuuliviiri ja kaksin käsin piti korjailla ohjausta suoraan ajaessa

), ulkoisesti ehjät
-140tkm sitten vaihdettu tukivarsien puslat eteen. Näille tukivarsilla on nyt kolmannet alapallot asennettuna minun aikana. (vanhat puslat oli riekaleiset mutta eivät vaikuttaneet ajettavuuteen. Nämä ovat edelleen hyvännäköiset ulkoisesti)
Apusimpukkaan en ole koskenut koko 150tkm omistuksen aikana, voisiko se näin oireilla? Myös ohjausimpukan säätöön en ole koskenut koske hikoilee vähän lämpimällä kelillä, pelkona jos rupeaa vuotamaan säädön takia.
Eli hiljaisessa nopeudessa nuljahtelee paljon käännettäessä epätasaisuuksilla. Eniten tässä tuo alapallo kuumottelee vaikka se on tuore ja rasvattu vuosi sitten, muuthan alustanosat ei vastaavaa vaaraa aiheuta kuluneena
