Ihmettelen vain kun käynnistän mun SL 450 (-75) niin saan pyörittää starttia jonkun aikaa ennen kun se käynnistyy..
Kuumama lähtee todella helposti käyntiin ja käy muuten hienosti.
Onkos niissä joku "kylmäkäynnistyslaite" joka voisi olla viallinen?
Onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia?
SL 450 kylmäkäynnistys
Re: SL 450 kylmäkäynnistys
D-Jetronic lienee pellin alle, ja siinähän on erillinen kylmäkäynnistyspiiri. Sen toimintaa nyt ekana lähtisin tsekkaamaan. Esim tuleeko kylmäkäynnistyssuuttimen pistokkeeseen virtaa kun kylmänä starttaa?sortom kirjoitti:Ihmettelen vain kun käynnistän mun SL 450 (-75) niin saan pyörittää starttia jonkun aikaa ennen kun se käynnistyy..
Kuumama lähtee todella helposti käyntiin ja käy muuten hienosti.
Onkos niissä joku "kylmäkäynnistyslaite" joka voisi olla viallinen?
Onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
D:ssä on tosiaan sähköinen kylmäkäynnistyssuutin. Omassa oli eräs sitä ohjaavista releistä palanut huonoon kuntoon ja samanlaiset oireet johtuivat siitä. Mittaa ensin tuleeko suuttimeen jännite kylmänä startatessa. Jos ei, vika voi johtua, kuten minullakin, huonosta releestä. Rele löytyy vänkärin jalkatilasta, suutin on muistaakseni virranjakajan vieressä.
Tarkalleen suutin on edestä päin katsottuna hieman keskilinjan oikealla puolella ilmanputsarin ja oikeaan venttiilikoppaan menevän putken välissä, 2-napainen liitin. Eräs syy ongelmaan voi olla myös poikki oleva johto joka menee kylmäkäynnissuuttimelle.
Minullakin oli samanlainen vika, syynä oli että virtalukolta ei tullut lainkaan starttisignaalia D-Jetronicin ohjausboxille huonokuntoisen johdon vuoksi.
Oikean releen löytäminen onkin sitten temppu, helpointa lienee tarkistaa ne kaikki. Releet ovat sulakerasian ympärillä olevan pahvin takana.
Minullakin oli samanlainen vika, syynä oli että virtalukolta ei tullut lainkaan starttisignaalia D-Jetronicin ohjausboxille huonokuntoisen johdon vuoksi.
Oikean releen löytäminen onkin sitten temppu, helpointa lienee tarkistaa ne kaikki. Releet ovat sulakerasian ympärillä olevan pahvin takana.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Tarkistettiin että kylmäkäynnistyssuuttimen pistokkeeseen ei tulee virtaa kun kylmänä starttaa. Releet tarkastettiin ja ne pitäisi olla kunnossa.
Syy on ehkä poikki oleva johto. Olisi aika hurja homma etsiä se johto joka on poikki satojen johtojen nipussa.
Mutta eikö periaatteessa pitäisi onnistua jos vetää uuden johdon kylmäkäynnistyssuuttimesta ohjaamoon ja siellä teettää napin jonka sitten painetaan sisään starttihetkellä??
Syy on ehkä poikki oleva johto. Olisi aika hurja homma etsiä se johto joka on poikki satojen johtojen nipussa.
Mutta eikö periaatteessa pitäisi onnistua jos vetää uuden johdon kylmäkäynnistyssuuttimesta ohjaamoon ja siellä teettää napin jonka sitten painetaan sisään starttihetkellä??
Helpointa on vain pistää virta päälle ja pumpata kaasua muutama kerta. D-Jetronic on nimittäin ainoa ruisku jossa on tälläinen "kiihdytyspumppuominaisuus", (jos siellä pellin alla on D-Jetronic...?) Sekä K-ja KE:ssä Jetronicissa on myös kylmäkäyntisuutin. SL 450:ssä käytettiin aikanaan myös K-jetronicia...avatarin perusteella autossasi voisi olla kumpi vain...
Molemmissa ruiskuissa K- ja D- on myös kylmäkäynnistystä ohjaava lämpöaika-anturi (ei siis D-Jetronicin lämpöanturi) . Mahtaako sitä olla tarkastettu? Nämä palavat myös joskus "loppuun"
Molemmissa ruiskuissa K- ja D- on myös kylmäkäynnistystä ohjaava lämpöaika-anturi (ei siis D-Jetronicin lämpöanturi) . Mahtaako sitä olla tarkastettu? Nämä palavat myös joskus "loppuun"
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.