Väyrynen sammuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Väyrynen sammuilee

Viesti Kirjoittaja MMT »

Olisiko kellään vinkkiä mistä voisi johtua väyrysen sammuminen ihan yht.äkkiä kesken ajon? Tätä on tapahtunut vain taajama ajossa ja voi olla viikkojenkin väli ennenkuin tapahtuu uudestaan. Auto lähtee käyntiin yleensä heti kun käyttää virta avainta pois. Joskus on myös sellaista nykimistä ajon aikana...en tiedä liittyykö tähän.

Muistaakseni hehku-valo jää palamaan kun kone sammuu. Kaveri epäili että vika on jossakin sulakerasian kannassa tms??

Auto on siis -96 290 TD väykky.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Voisko vika olla virtalukonpohjassa ??
Sähkövialta tuo vaikuttaa eli kannattaa tutkia ensin kaikki sulakkeet esim ajoneston sulakkeen huono kosketus voi aiheuttaa tuollaista.

Osta rasia sulakkeita ja vaihda ensitöikseen kaikki uusiin niin on yksi vikapaikka eliminoitu.
AMDG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.09.2006 11:35

Viesti Kirjoittaja AMDG »

Nostetaanpa tätä ja kysellään, että löytykö vian syy? Tutulla sama ongelma ja sen kanssa tuskailee :?:
E290TDT
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eli siis ihan kesken ajon vaikka pitkällä matkalla tasaista nopeutta ajettaessa yllättäin sammuu?
Vai erilaisissa tilanteissa?
Onko ollut mäkistä maastoa, kun auto on sammunut vai sammuukko tasaisellakin?
Onko lämpötilalla ollut vaikutusta asiaan?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
AMDG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.09.2006 11:35

Viesti Kirjoittaja AMDG »

Ari66 kirjoitti:Eli siis ihan kesken ajon vaikka pitkällä matkalla tasaista nopeutta ajettaessa yllättäin sammuu?
Vai erilaisissa tilanteissa?
Onko ollut mäkistä maastoa, kun auto on sammunut vai sammuukko tasaisellakin?
Onko lämpötilalla ollut vaikutusta asiaan?
Erilaisissa tilanteissa sammuilee, ilmeisesti ajonesto menee päälle ja sammuttaa koneen... :roll:
E290TDT
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Latausjännite? Onko mitattu?
Onko akulle tehty rasitustesti?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
AMDG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.09.2006 11:35

Viesti Kirjoittaja AMDG »

Ari66 kirjoitti:Latausjännite? Onko mitattu?
Onko akulle tehty rasitustesti?
Latausjännitettä en tiedä onko mitattu, täytyis kysyä. Akku pitäisi kuulemma olla hyvä, mutta ehkä sekin pitäisi kuitenkin sitten tarkistaa..
E290TDT
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Virtalukonpohja 70% :!:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Nostetaas vähän.. CLKssa 209 ihan täysin sama vika, taajama ajossa juurikin ja vain lämpimällä koneella! Alkaa menemään jo hermot..
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Avatar
Make K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 09.11.2003 00:14
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Make K »

jytäkkä kirjoitti:Virtalukonpohja 70% :!:
Onkos joku vaihdellut noita virtalukon pohjia?
Kuinka homma tapahtuu?

t.make
Avatar
alpinweiss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja alpinweiss »

Tota mun sammumisvikaa vois vielä tarkentaa, et nyt oon huomannu et se sammuu etenkin kun ajaa esim. pikatietä 100km ja alkaa hiljentämään ramppiin...
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MMT »

Nyt toivottavasti selvisi vika mikä mulla oli jo viimevuonna...nimittäin vaihdettiin ylijänniterele konehuoneeseen. Maksoi vähän yli 100 euroa ja tuon vaihdon jälkeen ei vika ole uusiutunut ja toivottavasti ei uusiudu!

Alkoi olla jo tuota sammumista lähes joka päivä :evil:
Vastaa Viestiin