Tuollainen vika w124:ssa. Alussa teki sen että pyyhin lähti liikkeelle omia aikojaan eikä pysähtynyt muutoin kuin virrat katkaisemalla. Kun virrat laittoi uudelleen päälle saattoi olla että liike lakkasi tai sit ei. Aikansa kun rassasi niin lopulta liike kuitenkin loppui. Vika esiintyi satunnaisesti.
No purin moottorin ja puhdistin liukupinnat vanhasta rasvasta ja laitoin uudet. Kasasin vehkeen ja luulin että vika tokeni sillä kun toimi kolme viikkoa ihan ok. No tänä aamuna oli satanut vettä ja pyöräytin katkaisinta kerran päälle ja takas pois sillä seurauksella että pyyhkijä jäi päälle eikä lopeta liikettään. (Veden ruikkaaminen lasille ei auta). Liikkeen saanee kuitenkin loppumaan samalla tavoin kuin aiemminkin. Työmaan pihassa ei vaan viittiny alkaa kokeilemaan mutta kohtahan sen näkee.
Liikkeen saa loppumaan myös siten että pyöräyttää monitoimiviiksen kakkos ja kolmos asennon väliin. (näin tein töihin tullessa tänään) Tällä menettelyllä viiksen saa pysähtymään mihin asentoon hyvänsä.
Mites toi rele joka viiksen toimintoa ohjaa voisko kärjet jäädä ns. päälle? Missä toi rele tarkalleen ottaen on? Viiksen purin jo kertaalleen ja sen kytkinpinnat näytti päällisinpuolin ehjiltä. Olisko muita vikapaikkaehdotuksia?
Lasinpyyhkijä pyyhkii vaan eikä pysähdy ollenkaan
Mulla on tehnyt välillä just samaa. W124 -90
Olen myös joutunut pysäyttämään pyyhkiän laittamalla kytkimen nopeuksien välikohtaan, kun ei viitsi tahkota kuivaa lasia pissapojan käytön jälkeen.
Joskus vika on poistunut myös tässä asennossa mutta joskus on tuntunut että mikään ei auta.
Kerran taas kun vika oli päällä, eli pyyhin lähti heti virtojen kytkemisestä liikkeelle, aloin irroittamaan sulakerasiaa etsiäkseni releen käsiini. (jos se nyt siellä rasian takana edes on)
Kuitenkin siinä ruuvaillessa kuului napsahdus niinkuin rele olis jossainpäin löysännyt, joten kokeilin virtoja päälle ja vika olikin poistunut.
En sitten jatkanut purkamista sen pidemmälle.
Siitä vois vain kuvitella, että ehkäpä ne releen kärjet oli kuitenkin jääneet kiinni.
Tämä tapahtui viime kesänä eikä pyyhkijä ole sen jälkeen muistaakseni reistannut (hyvää tuuria)
Olen myös joutunut pysäyttämään pyyhkiän laittamalla kytkimen nopeuksien välikohtaan, kun ei viitsi tahkota kuivaa lasia pissapojan käytön jälkeen.
Joskus vika on poistunut myös tässä asennossa mutta joskus on tuntunut että mikään ei auta.
Kerran taas kun vika oli päällä, eli pyyhin lähti heti virtojen kytkemisestä liikkeelle, aloin irroittamaan sulakerasiaa etsiäkseni releen käsiini. (jos se nyt siellä rasian takana edes on)
Kuitenkin siinä ruuvaillessa kuului napsahdus niinkuin rele olis jossainpäin löysännyt, joten kokeilin virtoja päälle ja vika olikin poistunut.
En sitten jatkanut purkamista sen pidemmälle.
Siitä vois vain kuvitella, että ehkäpä ne releen kärjet oli kuitenkin jääneet kiinni.
Tämä tapahtui viime kesänä eikä pyyhkijä ole sen jälkeen muistaakseni reistannut (hyvää tuuria)
No niin purin monitoimiviiksen siten että kaikki kontaktipinnat sekä kytkinjouset tuli näkyville ja osa käsiinkin. Kaikki osat oli kuin uusia. Sain vempeleen vielä kasattuakin. Vinkkinä voi kertoa sen että sylinteri jossa kytkinjouset on niin purkaessa kannattaa merkata se niin ettei pakka mene puolta kierrosta väärin päin. Koko homma on kohtuu yksinkertainen eikä monitoimiviikseä tartte ottaa irti ratin keskiöstä. Edellisestä 124:sta korjasin monitopimiviiksen yhden kytkinjousen. Sekun oli aivan loppu ja oikkuili tihkuasennossa.
Vikaa ei ole nyt esiintynyt mutta se tulee vielä Niin se rele missäkähän se mahtanee olla?
Vikaa ei ole nyt esiintynyt mutta se tulee vielä Niin se rele missäkähän se mahtanee olla?