jostain syystä tuntuu että moottoritellä moottorin ääni kuuluu paljon selvemmin kabinettiin kuin entisessä sedanissa, tai ainakin se kuulostaa moottorin ääneltä, tai voisko kardaanista lähteä moottorin ääntä muistuttava ääni, kun nostaa kaasupolkimen ja kytkimen painaa pohjaan niin renkaista se ei kuulu.
tai sitten se on korvien välissä vika
Auto lienee 250 D farkku?. Jos se on moottorin ääni niin tarkasta ratin läpivientikumin kunto ja muut mahdollisetl äpivientokohdat ohjaamon ja konetilan väliltä. Kyllä kardaanikin voi matalaa ääntä pitää. Oletko sulkenut perän pois laskuista. Muriseeko moottorijarrutustilanteissa?
Farmari-malli on hieman äänekkäämpi, mutta moottoriäänet ei pitäisi olla syynä vaan äänien pitäisi tulla farkussa voimakkaammin takaosasta.
Farmarithan ovat yleensä aina äänekkäämpiä kuin sedanit, ääntä tulee myös takaa erilailla, vetopyörästöstä, ja kardaanitunnelin kautta äänet kulkeutuvat myös taakse, jossa ne farmarissa tulevat selvemmin esiin,
Benzo kirjoitti:Farmarithan ovat yleensä aina äänekkäämpiä kuin sedanit, ääntä tulee myös takaa erilailla
Jep, Benzon kanssa asiasta aivan samaa mieltä. Tuntuu varsinkin, kun farkussa on takapyöräkotelot yhteydessä matkustamoon, tuo kummaa kuminaa korviin. Tästä syystä oli pettymys ajella viikonloppu jokunen vuosi sitten tuliterällä, vasta markkinoille tulleella volvo v70:llä. Ja vauhdin kasvaessa kumina senkun voimistui..
Samaan kastiin kuuluu nämä nykyiset pyörillä olevat koirankopit ja ponitallit, joita myös tila-autoiksi kutsutaan
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
kiitos vastauksista, juu huomasin tuon "kuminan" mistä puhuitte..
täytyy kattella se ratin läpivienti, muut läpiviennit mitä nyt päälisinpuolin näin oli kunnossa, eli vika on taas kerran mun korvien välissä.
Ex-sedani oli vielä massattu uusiksi niin varmaan sen vuoksikkin se oli niin hiljainen, se murina ei mielestäni tule perästä vaan nimenomaan koneesta mutta en ihan varma kyl ole, perästä lähtee vain sellainen tyypillenen vislaus 80 nopeudessa
Mauri H. kirjoitti:Onko autossa pohjamuovit paikallaan, ne vähentävät moottorimelua huomattavasti.
Sekä konepellin äänieriste?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nokkapellin lämpöeriste vaikuttaa yllättävän paljon. Kun poistin perstaantuneen vaahtomuovin painepesurilla, niin radion volyymiä piti nostaa 1-2 pykälää.
Samoin takatilan peite. Jos se on auki eikä perällä paljon "ääntä imevää" tavaraa, niin melotaso nousee selvästi. Takaa kuuluu nimenomaan pyörämelua. Takakonttihan on melkoinen kaikupohja äänille.
mulla ei ole sitä rullaverhoa mikä vedetään tavaratilan päälle, ja se konepellissä oleva vaahtomuovi mielestäni puuttuu, on siinä sellainen konepellin kattava musta matto mutta muistelen että ex-autossa oli paksu vaahtomuovi jossa sellasta tinapaperia päällä, (ellen väärin muista)
se musta matto on nimeenomaan alkuperäinen, joka kuuluu olla siinä pellissä. semmoinen vaahtomuovi folio päällysteellä on pelkkää p...kaa!
ei poista juuri mitään ääniä, koska ääniaallot kimpoilee siitä foliopinnasta eteenpäin, eikä imeydy siihen mattoon niinkuin alkuperäisessä.
huomaa siten hyvin, kun nostat konepellin täyspysty asentoon, ja laitat pään siihen konepellin eteen, korva äänieristys mattoon päin, n.20cm etäisyydelle, niin tuntuu kuin sen puolimmainen korva menisi "lukkoon"