C 180 automaatin kulutus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kosti K
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C 180 automaatin kulutus?

Viesti Kirjoittaja Kosti K »

Olen uusi tuttavuus näillä sivuilla. Olen ajellut muutaman kuukauden
C 180 -94 automaatilla. Kyselenkin nyt keskimääräisiä kohdallaan olevia ku-lutusta bensakoneelle. Itse ajelen hyvinkin rauhallisesti repimättä liikenteessä mutta en ole onnistunut kuin harvoin alle kympin kulutuksiin maantiellä n 9,7 muulloin kaupunkikulutus n 11,9 jos kulutus lukemat ovat liian suuret voiko säätää ja miten? kyselee mersupappa :lol:
Vain Mersu-papat harhailevat omia polkujaan
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Valmistajan mukaan kulutukset C 180 automaatilla:

kaupunki 12,8
maantie 7,3
keskikulutus 9,3
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Kosti K
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C-180 kulutus

Kiitos vastauksesta. Juuri tuo maantie kulutus vähän ihmetyttää kun en ole vielä päässyt pelkässä maantieajossa alle 9 perustuen kulutus mittaus mittarilukemaan ja tankkaukseen piripintaan joka kerta. Maantiellä en ole ajellut kuin rajoitusten mukaan. Se bensa määrä kuluu mikä kuluu mutta ajattelin että jos lukemat ovat liian suuret niin onko tehtävissä mitään. :P
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Onhan noita syitä kulutuksen nousulle. Jos kaikki toimii, niin sitten on kyse säädöistä tai huolloista.

Onko koneen ja laatikon öljyt ja suodattimet, tulpat ja polttoainesuodattimet vaihdettu? Oikeat rengaspaineet ja onko normaali renkaiden koko ?

Sytytyksen osien huolloilla ja vaihdoilla on kanssa vaikutuksensa.

Yksi syy voisi myös olla nokkaketjun venyminen :arrow: sytytyksen ajoitus muuttunut.

Tässä nyt joitain syitä kulutukseen, joista voisi lähteä karsimaan...
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Kosti K
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C-180 kulutus

Aamupäivää täältä Lahdesta. Olen vaihdattanut kaikki moottorin, vaihdelaatikon, ja perän öljyt, bensan ja ilmansuodattimen. Tulpat on vielä vaihtamatta, rengaskoko ei ole normaali vaan alla on nokian 205/55 R16 olen ajatellut vaihtaa normaali kokoiset renkaat vanteineen kun ajelen pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa. Vinkiksi vain että jos jotain kiinnostaa edellä mainitut kiekot. renkaat ovat mersun alumiini vanteilla ja virheettömät nokian renkailla on ajettu noin 3000km
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Lambda-anturin viallisuus aiheuttaa kans lisäkulutusta.
Ite olen päässyt hieman rajoituksia reippaammalla ajolla alle 8l/100km
Renkaat ja vanteet kiinnostaa, laita kuvia ja hintapyynti ja vanteiden ja renkaiden merkit vaikka yv:llä
Sisäänajossa

C-180 kulutus

Tervehdys taas! Nuo 8 litran kulutukset tuntuisi minustakin kohdallaan olevilta kun ajotyylini on todella maltillista. Mistä tietää onko Lambra rikki? Laitan renkaista kuvia ja muuta tietoa Maanantaina kuvia saan kyllä otettua vanteista ja renkaista toivon mukaan onnistuu myös siirto tietokoneelle. Tuppaa tämä netillä mailailu näin seniorilta vähän pätkivän niikuin entisen miehen Wartburgi :oops: :oops: :roll:
Jul
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Oma C 180 automaatti ottaa rajoitusten mukaan nätisti matka-ajoa ajaessa 7,5-8 litraa per sata km. Renkaina on 205-55/16. Reilu vuosi sitten autoon vaihtui uusi katalysaattori rikkinäisen/tukkoisen tilalle, jolloin kulutus laski muutaman desin. Kaupungissa kuluu vähintään kymppi, talvella 11 litraa.
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Tuomo1
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kulutus ym.

Viesti Kirjoittaja Tuomo1 »

Kuukauden keskikukutus c 180 automaatilla 8,35l kaupunki/maantieajoa 50/50.

Kuuluuko teidän muiden c 180 automaattilaatikosta kohtuu voimakas äänistä "hurinaa" kylmänä,ääntä tulee noin minuutin ajan kylmäkäynnistyksen jälkeen.Tuoreena Mersun omistajana en tiedä kuuluuko se asiaan.
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

Se hurina laatikossa kuuluu asiaan olisko planeettapyörästö mikä ääntelee kylmänä....
Itse tein ja säästin
Kosti K
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C-180 kulutus

Tervehdys! On tainnut olla minulla kone sun muut paikat tukkosia kun nyt näkyisi tuo kulutus asettuvan pienemmille lukemille. Olen käynnyt muutaman kerran juoksuttamassa meseetä maantiellä pakko kolmosella. On tainnut isäntä olla liian hellä jalkanen kun meinas loukkaantua käsittelystä ja rupes juomaan miehekkäästi. :roll:
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

kuluttaa

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

kaupunki 11-10
maantie 8 tai vähä alle
S202 C180T A -99
Vastaa Viestiin