Eli torpeedoidaanko mun ajatusmaailma samassa, vai löytyisköhän multa pian tenavasta Command. Alkaa vaan tuolla Ebayssä olemaan ihan kohtuu hintaan aika täydellisiä paketteja, joten kai sen jotenkin saisi integroitua vanhemman kojelaudallekkin
Command S202:een
Command S202:een
Eli onkohan mitään tietoa, mitä kaikkea informaatiota tommoinnen command autolta tarvitsee. Mulla on tuo facelift versio ja siinä on jo jonkinlaista väylätekniikkaa. Nyt siinä on Mersun Audio 30, mutta Vehon mukaan siinä olisi jo katolla GPS:n antenni, joten ainakin siihen voisi kytkeä suoraan MB audio 30 APS:n, mutta edelleen commandi kiinnostaisi.
Eli torpeedoidaanko mun ajatusmaailma samassa, vai löytyisköhän multa pian tenavasta Command. Alkaa vaan tuolla Ebayssä olemaan ihan kohtuu hintaan aika täydellisiä paketteja, joten kai sen jotenkin saisi integroitua vanhemman kojelaudallekkin

Eli torpeedoidaanko mun ajatusmaailma samassa, vai löytyisköhän multa pian tenavasta Command. Alkaa vaan tuolla Ebayssä olemaan ihan kohtuu hintaan aika täydellisiä paketteja, joten kai sen jotenkin saisi integroitua vanhemman kojelaudallekkin
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kyllä siihen Comandin kinni saa - no-can mallit ei vaadi auton väylien läsnäoloa.
Liittimien kanssa joutuu vähän tinailemaan, tai ostamaan valmiin adapterijohdon riippuen siitä miten johdot nyt on. Audio 30:n ylin liitin on Comandissa korvattu kahdella pienemmällä. Nopeuspulssit ABS-antureilta täytyy kytkeä tuohon jos ei ole jo tehty.
Lisäksi Comandin ja APS30:n GPS-antenniliitin on erilainen.
Mutta kaikkeen tuohon on osat kaupasta saatavissa, ne vaan täytyy kytkeä oikein yhteen
. Vaikein osa taitaa olla etupaneeli jossa on Comandin muotoinen reikä, se on tehtävä itse.
Liittimien kanssa joutuu vähän tinailemaan, tai ostamaan valmiin adapterijohdon riippuen siitä miten johdot nyt on. Audio 30:n ylin liitin on Comandissa korvattu kahdella pienemmällä. Nopeuspulssit ABS-antureilta täytyy kytkeä tuohon jos ei ole jo tehty.
Lisäksi Comandin ja APS30:n GPS-antenniliitin on erilainen.
Mutta kaikkeen tuohon on osat kaupasta saatavissa, ne vaan täytyy kytkeä oikein yhteen
Onko mitään helppoa systeemiä, mistä erottaa nämät no-can mallitjysi kirjoitti:Kyllä siihen Comandin kinni saa - no-can mallit ei vaadi auton väylien läsnäoloa.
Uskoisin tuon liittimien tinailun onnistuvan, jos vain jostain saisi jonkinlaiset kytkentäkaavat. Nopeuspulssit jo luultavasti tulevat, sillä automaattinen äänenpaineen säätö toimii tuossa nopeuden mukaan.jysi kirjoitti:Liittimien kanssa joutuu vähän tinailemaan, tai ostamaan valmiin adapterijohdon riippuen siitä miten johdot nyt on. Audio 30:n ylin liitin on Comandissa korvattu kahdella pienemmällä. Nopeuspulssit ABS-antureilta täytyy kytkeä tuohon jos ei ole jo tehty.
Mutta tuo on luultavasti kanssa muutettavissa, ei vaatine uutta antennia?jysi kirjoitti:Lisäksi Comandin ja APS30:n GPS-antenniliitin on erilainen.
Eiköhän se Commandi ole 2*din kokoinen, niin silloin se sopisi tuohon ilmastoinni ja radion paikalle ja jos ton ilmastoinnin yksikön siirtäisi tohon lokerikon paikalle, missä nyt on webaston kello.jysi kirjoitti:Mutta kaikkeen tuohon on osat kaupasta saatavissa, ne vaan täytyy kytkeä oikein yhteen. Vaikein osa taitaa olla etupaneeli jossa on Comandin muotoinen reikä, se on tehtävä itse.
Siis mitään osia ei vielä ole ostettu/tilattu, mutta ajatus kiinnostaisi, olisihan se jotenkin "yksilöllinen", että tämmöistä tänään
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Hieman varsinaista aihetta sivuten, niin itseäni kiinnostaisi myös, että kuinka helppoa näiden uusimpien Mersujen (203, 211, 169) radiolaitteistoiden vaihto onnistuu esim. perus-Audio 20CD:stä Audio 50:een tai Comand:iin.
Eli onko plug-and-play -hommia vai vaatiiko tinausta, kolvausta, ohjelmointia ja kuussa käyntiä?
Eli onko plug-and-play -hommia vai vaatiiko tinausta, kolvausta, ohjelmointia ja kuussa käyntiä?
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)


