
W124 & pyöränpulttihärdelli
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
W124 & pyöränpulttihärdelli
Ostin sitten ne 8-reikäset alut, 16-tuumaset ja 8"-leveät, et36. Vanteet eivät ole Mersun tekeleitä, en tiedä kenen. Made in Germany niissä lukee mutta tiedä sitten. Ongelmana on pultit. Kävin paikallisella Mersulla ja sieltä tarjottiin kahta eri mallia satakaksnelkkuun, lyhyempää ja pidempää. Lyhyet olivat liian lyhyet, ei kiertynyt jengoista kun pari rundia sisään. Pidemmät menisivät kuulemma liian pitkälle. Mersun mukaan 124:sen aluvanteille ei ole kun nämä kaksi eri mallia. Onko näin? Voiko pultit lyhentää itse? Mitäköhän tässä kekkais, uudet vanteet ja renkaat odottelevat asennusta rengaspuljun nurkassa 

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Re: W124 & pyöränpulttihärdelli
Terve,
Itsekin jouduin lyhentämään omiani, koska ottivat takana seisontajarrun jousiin kiinni.
Sitten toinen kysymys on itse pultit ja niiden kannat. Myydäänkö Veholla / Mersun jälleenmyyjillä muita kuin pallokantaisia pultteja? Noissa tarvike- / replicavanteissa on monesti ne kartiokantaiset pultit eivätkä Mersun omat pultit niihin käy. Jos näin on, niin suosittelisin ostamaan sopivat pultit vaikka sieltä rengasputkasta.
t.
Risto
Itsekin jouduin lyhentämään omiani, koska ottivat takana seisontajarrun jousiin kiinni.
Sitten toinen kysymys on itse pultit ja niiden kannat. Myydäänkö Veholla / Mersun jälleenmyyjillä muita kuin pallokantaisia pultteja? Noissa tarvike- / replicavanteissa on monesti ne kartiokantaiset pultit eivätkä Mersun omat pultit niihin käy. Jos näin on, niin suosittelisin ostamaan sopivat pultit vaikka sieltä rengasputkasta.
t.
Risto
E500 – 211.070
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Molemmat oli aluille, lyhyemmät tais olla alunperin tarkotettu 126:seen.geoman kirjoitti:Pidemmät pultit on tarkoitettu MB:n aluvanteille ja lyhyemmät peltivanteille. Ainoastaan toisen pään (oliko se nyt taka- vai etupää) tarvitsee lyhentää, koska ottaa jarrusatulaan kiinni. Rälläkällä vain poikki ja hieman pyöristää pultin jenkapäätä.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Re: W124 & pyöränpulttihärdelli
Roisto kirjoitti:Terve,
Itsekin jouduin lyhentämään omiani, koska ottivat takana seisontajarrun jousiin kiinni.
Sitten toinen kysymys on itse pultit ja niiden kannat. Myydäänkö Veholla / Mersun jälleenmyyjillä muita kuin pallokantaisia pultteja? Noissa tarvike- / replicavanteissa on monesti ne kartiokantaiset pultit eivätkä Mersun omat pultit niihin käy. Jos näin on, niin suosittelisin ostamaan sopivat pultit vaikka sieltä rengasputkasta.
t.
Risto
Rengaspuljussakaan ei niitä ollut. Meen tänään kysymään josko niitä sais tilattua jostain, muuten lyhentäminen taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Re: W124 & pyöränpulttihärdelli
Siis käykö noihin sinun vanteisiisi sitten ihan perinteiset Mersun pallokantapultit? Niiden saatavuus muualta voi olla tosiaan hintelämpää.Sami J. E. kirjoitti:Rengaspuljussakaan ei niitä ollut. Meen tänään kysymään josko niitä sais tilattua jostain, muuten lyhentäminen taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi.
t.
Risto
E500 – 211.070
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Re: W124 & pyöränpulttihärdelli
Jep, testattiin eilen niillä lyhyemmillä pulteilla mutta ne ei mennyt tarpeeksi syvälle.Roisto kirjoitti:Siis käykö noihin sinun vanteisiisi sitten ihan perinteiset Mersun pallokantapultit? Niiden saatavuus muualta voi olla tosiaan hintelämpää.Sami J. E. kirjoitti:Rengaspuljussakaan ei niitä ollut. Meen tänään kysymään josko niitä sais tilattua jostain, muuten lyhentäminen taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi.
t.
Risto
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Ottaapa pannuun etten tajunnut merkitä mihkään minkä kokoisia testatut pultit olivat. Olis hiukka helpompi jahdata uusia kun olis koko tiedossa 

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Uudet pultit tilattu. Eteen tais Mersun omat sopia muttei taakse. Huomattiin toinenkin ongelma rengaspajalla; vanteet/renkaat tuli liian ulos, ei mene katsastuksesta läpi noin. Noh, peltivanteilla katsastukseen ja sen jälkeen alut alle. Näön vuoksi, huonommiltahan ne tuntuu kun alkuperäisen kokoiset renkaat peltivanteilla 

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Minulla on ainakin kolmea eripituista pulttia 124ssa. Alkupertäisille aluille todella pitkät, tarvike aluille keskipitkät ja peltivanteille pätkät
. Vianorista kun ostin nuo tarvike alut niin pakettiin kuuluivat nuo keskipitkät pulti.

________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Täällä jos renkaat eivät pysy lokareiden sisäpuolella niin tulee sanomista. Eihän toi sinänsä mikään suuri ongelma ole, peltivanteilla kävin katsastamassa.AM kirjoitti:Ai että ET:llä 36 ei mene 8" vanne läpi leimastaMikähän on sitten rengaskoko?Omat just leimasin,ET 23 ja 225:nen rengas edessä...Tietenkin madallussarja tekee kai oman osansa,korkeana ainakin näyttää että tulee yli kaaresta...
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Re: W124 & pyöränpulttihärdelli
Jep jep, sama juttu mulla, piti ottaa n. 8mm pois LorinserienSami J. E. kirjoitti:Roisto kirjoitti:Terve,
Rengaspuljussakaan ei niitä ollut. Meen tänään kysymään josko niitä sais tilattua jostain, muuten lyhentäminen taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi.
AMG-kopiovanteiden mukana tulleista pitkistä pyöränpulteista
kun kahnuutti mokomat meiän rakkaan W124:n seisontajarrun jousiin.
Käypänen mutteri vaan pulttiin ja ruuvipenkkiin siten että jää
tuo n. 8mm pultin kierrettä näkyviin ja mutterin kantaa
myöten pultti poikki, ja kun pyörittää mutterin pois, se samalla
viimeistelee pultin pään siten että kierre jää hyväksi.
Nuo vanteet ja pultit olivat ennen W123 300D:ssä ja siellä eivät olleet
kuuleman mukaan aiheuttaneet mitään toimenpiteitä...?
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja