vaihto W124 -> W123een - onko järkeä ?!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

vaihto W124 -> W123een - onko järkeä ?!

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Ja taustaa: ensin tuli taloon allekirjoituksen 124n, sitten 123sta vm. -85, viimeiseksi vm. -79. Vaan niin tässä on käynyt että koska kilometrit ovat kohtuu vähiä mitä sitä enään ajelee, tekisi mieli luopua 124sta ja laitta vielä yksi (!) 123n - olisi tyrkyllä kohtuuyksilö vuodelta 1985. Bensakone sekin... Vaan millä tätä enää selittää kotona että kun jo lupasi että nyt riittää auto-ostokset niin jo haluaisi vaihtaa ihan toimivan auton pois... Vaan kun on kumpaakin mallia ajanut, niin on se vaan todettava että 123 antaa enemmän kyytiä kun laskee mukaan fiiliksen ! Onkohan kukaan muu tullut yhtä kahjoksi ja vaihtanut vanhempaan ?!
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Re: vaihto W124 -> W123een - onko järkeä ?!

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

markus_200E kirjoitti:123 antaa enemmän kyytiä kun laskee mukaan fiiliksen ! Onkohan kukaan muu tullut yhtä kahjoksi ja vaihtanut vanhempaan ?!
Ei. En ole. Mutta se johtuu ainoastaan siitä että en ole koskaan tullut edes harkinneeksi uudempaa. :D

Eipä tähän paljon muuta voi todeta kuin että olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä ja tekisin itse aivan samanlaisen ratkaisun. Jos ratkaisu tuntuu itselle hyvältä, silloin se on sitä. Tosin yleensähän tällaisilla kysymyksillä haetaan vaan vahvistusta asialle jonka on jo oikeastaan päättänyt. Tai ainakin minä teen niin. 8)

Kirjoittajan mielipiteet eivät edusta kenenkään virallista kantaa.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

terve,

varmasti seuraavaksi vaihdan vanhempaan. Edellyttäen että joku erehtyy ostamaan väyryseni. Monia on jo kokeiltu omistaa, mutta ei W126:ta. Voi olla että W123:kin ilmestyy taas talliin. Kiva auto se on, itselläni oli aikoinaan W123/300D/-78 ja W123/240D/-82. Helppohoitoisia. Sitäpaitsi W123 ja W126 ovat jo klassikkoja. Tuskin kukaan pitää W210 edes tulevana klassikkona. Muuten hyviä ajopelejä, mutta väyrynen on mahdoton myydä.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Varmasti kaikki W123-miehet sanovat, että vaihda vaihda! :wink:

Sinun tilanteessasi taitaa olla melkein sama, millä ajaa. Parhaiten tietysti sillä, mikä itsestäsi tuntuu hyvältä. Minusta taas W124 on tietyllä tavalla mukavampi matka-auto kuin W123, joka huono ei ole sekään. Polttoaineenkulutus, melutaso ja istuinmukavuus 2. srj. eteenpäin ynnä pitkässä juoksussa ruosteensieto ovat kehittyneempiä uudessa mallissa. Mutta tuskin W123 koskaan erkanee laumastani, on siinä sitä omaa näyttävyyttä ja meininkiä!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Timo L. kirjoitti:Varmasti kaikki W123-miehet sanovat, että vaihda vaihda! :wink:
Aivan oikein arvasit :D Myöntävä vastaus täältäkin suunnasta.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
mika,
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 20.07.2005 19:54

Viesti Kirjoittaja mika, »

Vaihda! kotona voit sanoa että toi auto on just hajoamas pakko vaihtaa.
wannabee mersusti
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

melkein tekis mieli iteki palata kunnon perinteiseen W123 mersuun 8) on siinä aina vain sitä jotain, vaikka vanha on, nii ei siittä pääse mihkää että on se vain yksi Mersuista!! :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tottakai vaihdat W123:seen. Ei tuollainen W123 bensana äänekäs ole ja alusta toimii hyvin myös mökkiteillä. W123 on helpompi itse huollella-ei tarvitse etsiä takapäästä mitään väljyyksiä :)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

o/
Jos vaan jostain löydät hyvän 123:n ni mikä jottei. Aihetta sivuten; meijänki isukki suostu myöntämään, et tuo 124 on parempi auto ku toi 202 eli C-sarjalaine (ks allekirjoitus). Ja mie koitin tolkuttaa porukoille, ku olivat uutta autoa ostamassa, et ei muuta ku vähemmän ajettu turbodiesel 124 eikä mitään C-sarjalaista. Eivät uskonu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Kymmenkunta vuotta ajelin 123:lla eikä niveltäkään tarvinut vaihtaa. Nyt 124:ssa ei taida olla ainuttakaan ehjää niveltä ja kilometrejä vähemmän kun 123:sissa. Kyyti ei oo pätkääkään huonompi kun 124:ssa. Kyllä näin on.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

höh, miksi vaihtais huonompaan ?? , ei sillä että 123 olis huono , vaan että 124 on kyllä parempi :lol: äänettömämpi, parempi ajaa, kuluttaa vähemmän (tehokkaampi).
Toki 124 vetelee kun ajokoira kun alusta on loppuun kuluneita puslia täynnä, eihän 123:staa niin huonoksi ajolleen , juuri sen takia kun ei ole niin paljon niitä varsia sun muita mitkä vaikuttaa ajo-ominaisuuksin.

moni varmaan ajellut huono alustaisella 124:lla ja uskottelee itselleen että kyllä se 123 oli parempi

:twisted:
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

123 on RAUTAA :lol:
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Re: vaihto W124 -> W123een - onko järkeä ?!

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

[quote="ahahaa"]Tosin yleensähän tällaisilla kysymyksillä haetaan vaan vahvistusta asialle jonka on jo oikeastaan päättänyt. Tai ainakin minä teen niin. 8)
quote]

No joo, hain juuri tätä että onko muita jotka ovat vaihtaneet vanhempaan, itse olen päättänyt sen tehdä mutta sen verran pitää piätellä ettei mene laittamaan 123sta ennenkuin edellinen on poissa !
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

minä aion vaihtaa heti mun 124:sen 123:seen kunhan vain saan myytyä tuon tuosta pihalta, kyllä se niin on että 123:nen on autojen auto. :)
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Ei ole järkeä. Ei sitten tippakaan...

Mutta itse vaihtaisin. Heti, jos talous antaisi myöten. Jos autoilussa on jotain muutakin, kun vain paikasta A kohteesen B siirto, niin 123 on sitä jotain huomattavasti enemmän, kun on 124ssä. :twisted: :twisted: :twisted:

124 on hiljaisempi, suorituskykyisempi, kuluttaa vähemmän, varaosat ja korjaamisen tieto-taito paremmin saatavilla jne. :roll:

Mutta 123 sopii meikäläisen perseelleeni huomattavasti paremmin, kun uudemmat.

Jos taas autoilu on vaan siirto, niin mersulla ajamisella ei ole yhtään järkeä ja koko keskustelu on turha.
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

epk kirjoitti:höh, miksi vaihtais huonompaan ?? , ei sillä että 123 olis huono , vaan että 124 on kyllä parempi :lol: äänettömämpi, parempi ajaa, kuluttaa vähemmän (tehokkaampi).
Toki 124 vetelee kun ajokoira kun alusta on loppuun kuluneita puslia täynnä, eihän 123:staa niin huonoksi ajolleen , juuri sen takia kun ei ole niin paljon niitä varsia sun muita mitkä vaikuttaa ajo-ominaisuuksin.

moni varmaan ajellut huono alustaisella 124:lla ja uskottelee itselleen että kyllä se 123 oli parempi

:twisted:
Joskus vuonna 1990 Hämeenlinnan vehossa kaverin kanssa(oli silloin vehon varaosamyyjänä) kokeiltiin 124 vm.1987 ajettu noin 50.000km. Ihmettelin jo silloin että eroa omaan 123:een ajettavuudessa ei ollut oikeestaan ollenkaan ja 123 on erittäin hiljainen jos oven tiivisteet on kondiksessa.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Eihän makuasioista pitäisi lähteä kiistelemään, mutta...Ei kai joku tosissaan väitä, että samankuntoiset 123 ja 124 olisivat esim. matka-ajossa yhtä mukavia??? Herranpieksut! Johan tuon 123:n moottori pitää semmosta peuhaamista, jotta oksat pois. Siis 124 on HUOMATTAVASTI hiljasempi, sanokoon kuka mitä hyvänsä. Ajettavuus 123:ssa on yllättävän hyvä, muttei kunnossa olevan 124:n veroinen.

Aika huvittavaa sinänsä, kun on joutunut sivusta kuuntelemaan esim. isäpapan auton vaihtoja. W115 jälkeen W123 oli paljon huonompi. Kaikki oli tehty huonommin kun aiemmassa. Ja siirryttäessä W124:ään, sama virsi taas uudestaan...Itse en kyllä joka kohdassa allekirjoita "vanhassa vara parempi"-sanontaa!
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

MH_W124 kirjoitti:Eihän makuasioista pitäisi lähteä kiistelemään, mutta...Ei kai joku tosissaan väitä, että samankuntoiset 123 ja 124 olisivat esim. matka-ajossa yhtä mukavia??? Herranpieksut! Johan tuon 123:n moottori pitää semmosta peuhaamista, jotta oksat pois. Siis 124 on HUOMATTAVASTI hiljasempi, sanokoon kuka mitä hyvänsä.
Kaikin puolin kunnossa oleva W123 bensamoottorilla on kyllä hiljainen auto. Dieselit on tietty moottoritienopeuksissa meluisia. Mutta täytyy sanoa kun muutamana päivänä tässä viime aikoina joutunut ajamaan uudehkoilla pikkuautoilla, että oli myös korville suuri ilo siirtyminen tuommoiseen täysin natinattomaan W123 dieseliin (W124:n suuttimilla), lisätyillä äänieristyksillä ja uusilla suuri-ilmatilavuuksisilla 195/70 14 pyörillä 8)

Vaihda ihmeessä 124 123:een jos siltä tuntuu ja on hyväkorinen tiedossa. Pidän itse W123:a vieläkin lujempana ja laadukkaammin tehtynä autona.
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

mika, kirjoitti:Vaihda! kotona voit sanoa että toi auto on just hajoamas pakko vaihtaa.
124:n hajoamassa :!: ,taidat elää vuodessa 2026 :lol:

123 tai wanhemmat on kyllä paremman näköisiä,jollei kilometrejä tehtaile,niin miksei niillä ajele,minulla vuoden keskikulutusero 123/240D Sedan verrattuna 124/250D Farkku samanlaisessa ajossa noin 2litraa,joten ei käy minulle jokapäiväiseen ajoon.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

MH_W124 kirjoitti:Eihän makuasioista pitäisi lähteä kiistelemään, mutta...Ei kai joku tosissaan väitä, että samankuntoiset 123 ja 124 olisivat esim. matka-ajossa yhtä mukavia??? Herranpieksut! Johan tuon 123:n moottori pitää semmosta peuhaamista, jotta oksat pois. Siis 124 on HUOMATTAVASTI hiljasempi, sanokoon kuka mitä hyvänsä. Ajettavuus 123:ssa on yllättävän hyvä, muttei kunnossa olevan 124:n veroinen.

Aika huvittavaa sinänsä, kun on joutunut sivusta kuuntelemaan esim. isäpapan auton vaihtoja. W115 jälkeen W123 oli paljon huonompi. Kaikki oli tehty huonommin kun aiemmassa. Ja siirryttäessä W124:ään, sama virsi taas uudestaan...Itse en kyllä joka kohdassa allekirjoita "vanhassa vara parempi"-sanontaa!
en sanoisi HUOMATTAVASTI hiljaisemmaksi!!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Loppusarjan W123:t 5-v 230E tai 280E ovat kunnossa ollessaan hiljaisempia kuin alkusarjan pikkudiesel W124:t. Jos pääsee joskus ajamaan, matkustamaan, olemaan hyvin varustellun, ehjän, KUNNOSSA olevan W123:n kyydissä, niin ei voi kun kumartaa ja kiittää.

Myös 300TDT on todella hiljainen auto alle 120km/h nopeudessa, jos on harvat välitykset vaihdettuna, niin toki kovemmissakin vauhdeissa. Verrattiin joskus saman ikäiseen 300TD:hen (1984), niin äänieristystä oli Turbossa enemmän

:shock: varsinkin rintapellin alueella, alkuperäisen oloista ja näköistä kummassakin.

No, onhan se ollut liki kallein w123:n.
124.023
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

No ei kyllä mun 300TDT mikään hiljainen ollu. Kyllä se moottorikin vaan aikamoista meteliä piti, toki olihan se turbon ujellus miehekästä 8). 2.sarjan W124 200D on paljon hiljaisempi, puhumattakaan uudemmista. Jämäkkää tekniikkaahan niissä on, mutta kyllä tuppaa olemaan huolettomat kilometrit ohi jo uusimmissa w124:sissakin, aina saa kaikkea pientä näprätä vaikkei nyt tienpäälle jäisikään.
c203 180K -05
Avatar
palle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 01.07.2005 12:28
Paikkakunta: Järvenpää/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja palle »

lievää offtopiccia. Mie vaihdoin tänään w201 sen raadon vuotta nuorempaan w123:seen ainakaan vielä ei kaduta hirveästi.. :P
MB 190D -85
MB w123 200d -83
EX MB 190D -84
Opel Vectra 2.0i -90
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Joel S. kirjoitti:No ei kyllä mun 300TDT mikään hiljainen ollu. Kyllä se moottorikin vaan aikamoista meteliä piti, toki olihan se turbon ujellus miehekästä 8). 2.sarjan W124 200D on paljon hiljaisempi, puhumattakaan uudemmista. Jämäkkää tekniikkaahan niissä on, mutta kyllä tuppaa olemaan huolettomat kilometrit ohi jo uusimmissa w124:sissakin, aina saa kaikkea pientä näprätä vaikkei nyt tienpäälle jäisikään.
Valtavia eroja löytyy. Olen istunut kamalan meluisassa TDT:ssä, sekä herraskaisen sivistyneessä vastaavassa.

Jos oma TDT:si oli paljon meluisampi kuin w124 200d, olet ajanut risalla w123 300TDT:llä.
Viimeksi muokannut Hemingway, Ke 07.02.2007 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
124.023
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Jepjep. Sen verran täytyy nolona tunnustaa, että ikävä on välillä tullut 123:sta sen käyttövarmuuden ja yksinkertaisuuden vuoksi. Itse en ole kovin hiljaisen 123:n kyydissä ollut, uskon toki, että sellaisiakin on. Tarkoitinkin tuolla meluvertailulla lähinnä samanmoisten mallien vertailua.

Harmittaa vietävästi, kun ei tajunnut aikanaan isäpapan 123:sta ostaa, halvalla kun vielä meni. Se oli vielä silloin, kun noita vanhoja hirviporukka-malleja ja mannelavetteja ei oikein nuoremman väen toimesta arvostettu :lol:
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

MH_W124 kirjoitti:Jepjep. Sen verran täytyy nolona tunnustaa, että ikävä on välillä tullut 123:sta sen käyttövarmuuden ja yksinkertaisuuden vuoksi. Itse en ole kovin hiljaisen 123:n kyydissä ollut, uskon toki, että sellaisiakin on. Tarkoitinkin tuolla meluvertailulla lähinnä samanmoisten mallien vertailua.

Harmittaa vietävästi, kun ei tajunnut aikanaan isäpapan 123:sta ostaa, halvalla kun vielä meni. Se oli vielä silloin, kun noita vanhoja hirviporukka-malleja ja mannelavetteja ei oikein nuoremman väen toimesta arvostettu :lol:
123 oli vielä ajalta ilman saastekontrolleja, bensansyötöstä huolehti Stromberg jossa noin yksi liikkuva osa, monimutkaisin elektroninen osa oli valokytkin ja nelilovisella manuaalilla ei tarvinnut vaihdetta vaihtaa 50 ja 120km/h välillä. ainoa mitä omassani en saanut kuntoon oli hiukan turhan epämääräinen ohjaustuntuma.

mutta silti 115 on kauniimpi, varsinkin aiempi versio ohutkehäisellä ratilla ja käsivaihteella :)

oi niitä aikoja. 306hv onneksi kompensoi nostalgiaa, mutta silti tulee mieleen että jos kakkosauton tarvitsee niin Jostakin(tm) voisi noutaa uudenveroisen 115:sen tai 123:sen...
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

vaihda ilman muuta itellä 115 ajossa noin 35000km vuodessa joskus enemmänkin ei turhia mukavuuksia roinaa kulutuksella ei ole väliä ,koska ei ole pääoma kuluja eikä arvon alentumista kaiken remontin voi tehdä ite tulee havemmaksi kuin uusi auto ja luotettavuus on vielä parempi täysin mekaaninen matka ei katkea vaikka ei olisi sähköäkään kun on saannu käyntiin ja kestää kaasu pohjassa ajoa melkein rajattomasti
kun lisäksi on parempi auto edustukseen ja varalle ennen 114 ce nyt w187 220 ja 124 on jo niin muovinen ja uusi ei siitä saa sitä tuntumaa kuin 123 ja vanhemmasta
jos ei olisi rahasta kii ajaisin vain 30- 50 luvun mersuilla ym autoilla ja pyörillä esim.vincentillä ja ohc norttoneilla ja rakentelisin niitä
Niissä on vain oleellista ja laatua ei muovia ja turhaa roinaa ja turhia mukavuus pullamössö varusteita
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Itselläni ei ole ollut 115:sta, mutta isäpappa sellaisen aikoinaan osti uutena. Ja tietysti aika kultaa muistot, mutta hän ajeli ko. autolla melkein 20 vuotta 350tkm ja katuu kovasti uudemman mallin ostamista. Oli kuulemma omistamistaan Mersuista paras..Itse muistan tuosta autosta sen räjähtävän suorituskyvyn, vm.75 220D automaatti :lol:
Vastaa Viestiin