Eiköhän ne perinteiset keinot ole. Virtauksia paremmaksi. Putkisto, ilman saanti, kannen virtauksien parantelu, puristuksien nosto, suurempi polttoaine määrä suuttimilla yms., viri nokka-akseli, ohjelmoitava ruiskuboksi, Turbo.

Kirjastosta löytyy paljon alaan liittyvää kirjallisuutta ja tietysti netistä.
Sitten minun kantani noihin kannattavuus kysymyksiin. Pitää tehdä sitä mikä hyvältä tuntuu. Jos taloudellisesti ajatellaan, ni autoon minkäänlainen ylimääräinen rahan meno ei kannata.
Monesti asiaan vaikuttaa, minkä verran pystyy itse tekemään, tai onko kaveripiirissä sellaisia. Ulkopuolisella teettäminen ei varmasti ole kovinkaan järkevää.
Minusta on pirun mielenkiintoista viritellä autoa kaikin puolin. Oli se sitten ulkonäön tai tekniikan. Olen täysin kihahtanut tekniikkaan. Pikkupoikana viriteltiin mitä ihmeellisemmillä värkeillä Mopoja, sitten siirto autoihin (=Mersu).
Esimerkiksi 200D:n virittäminen tuomitaan täysin. Hyvä ettei hoitoon ohjata.

Helpommalla pääsee vaihtamalla tehokkaamman koneen. Mutta minusta siitä ei harrastukseni kannalta liiemmin ole iloa. Kyllähän noita koneita vaihtaa huilatessaan.
Jos vaan intoa on, ni kannattaa perehtyä aiheeseen ja eiku kokeilemaan. Järki vaan kannattaa pitää hommissa mukana. (ei aina)