170cdi:n kulutus
170cdi:n kulutus
Laittakaahan REHELLISIÄ kulutus lukemia.
Paljonko vie aakkonen dieseliä.
Itellä vie 5,5-5,7/100km. 90% matkaa.
Minun mielestä liikaa.
Elikkä jotain on pielessä. (aj:223tkm)
Olisko suuttimet?
Vessu
Paljonko vie aakkonen dieseliä.
Itellä vie 5,5-5,7/100km. 90% matkaa.
Minun mielestä liikaa.
Elikkä jotain on pielessä. (aj:223tkm)
Olisko suuttimet?
Vessu
6-7 väliin ajettu jotain 80+ tkm. Ei savuta eikä ruiki allensa, kulkee kyllä varsin hyvin.
Viimeksi muokannut AvanT, Ma 02.10.2006 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Kuten olen jo varmaan 5 eri kulutusketjuun kirjoittanut, niin omallani olen päässyt erittäin rauhallisella kesäisellä matka-ajolla (80 km/h tasaista ajoa) 3,6 litraan / 100 km. Sen alle ei tunnu menevän kirveelläkään. Maksimissaan olen saanut kuluttamaan 6,5 litraa / 100 km, jolloin ajo on ollut talvista normaalia pyörittelyä lisälämmitin päällä tai sitten vaihtoehtoisesti kesäistä 150 km/h motariajoa ja kunnolla polkemista noin muutenkin.
Nyt kuluttaa toki enemmän, kun heitin 17" AMG:t alle. Näillä keleillä 120 km/h motarirajoituksilla eli 130 km/h nopeuksilla matka-ajon kulutus on ollu siinä 4,8 - 5,5 litraa / 100 km riippuen että kuinka paljon kaupunkipyörittelyä on tullut. Ajotavastani voitte lukea siitä edellisestä kirjottamastani A:n kulutusviestistä. Eikös sulla ollut AvanTti paha tapa ajaa sillä vitosvaihteella jo 50 km/h nopeuksissakin? Ja ilman kuten myös polttoaineen suodattimetkin on vaihdettu?
Nyt kuluttaa toki enemmän, kun heitin 17" AMG:t alle. Näillä keleillä 120 km/h motarirajoituksilla eli 130 km/h nopeuksilla matka-ajon kulutus on ollu siinä 4,8 - 5,5 litraa / 100 km riippuen että kuinka paljon kaupunkipyörittelyä on tullut. Ajotavastani voitte lukea siitä edellisestä kirjottamastani A:n kulutusviestistä. Eikös sulla ollut AvanTti paha tapa ajaa sillä vitosvaihteella jo 50 km/h nopeuksissakin? Ja ilman kuten myös polttoaineen suodattimetkin on vaihdettu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 331
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
tälläi kesäkelillä tuntus pääsevän trippiin liki tuhat ja sitten kun tankkaa täyteen
n. 45l sinne menee, seka-ajolla eikä aina niin köykäselläkään kaasujalalla...
onko muuten havaintoo vakioahtopaineista? itellä täysillä kiihdyttäessä kilon paikkeilla ja piikkipaineet 1.2kg.
n. 45l sinne menee, seka-ajolla eikä aina niin köykäselläkään kaasujalalla...
onko muuten havaintoo vakioahtopaineista? itellä täysillä kiihdyttäessä kilon paikkeilla ja piikkipaineet 1.2kg.
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Opettelin tuosta tavasta jo eroon. Rehellisyyden nimissä: vitosella ajoin 50-60 nopeusrajoitusalueilta lähtien, tällöin todellinen nopeus oli hieman enemmän ja kierrokset ehkä 1800 -->). Nyt vitonen on varattu lähinnä maantieajoon. Nykyinen kulutus voi olla tosin hyvin paljolti moottoritieajon ja 205 leveiden renkaiden syytä.Eikös sulla ollut AvanTti paha tapa ajaa sillä vitosvaihteella jo 50 km/h nopeuksissakin? Ja ilman kuten myös polttoaineen suodattimetkin on vaihdettu?
En ole ehtinyt juuri tuota ropaamaan - on melko monta rautaa tulessa. Josko Valkeakoskelta tai Jyväskylästä löytyisi tuohon apuja.

[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
AvanT, masaf1 ja maxpower05:in kulutukset löysin haulla tuolta toisilta topiceilta.
AvanT:illa on kyllä niin vähän ajettu tuo mese, ettei siinä ainaskaan suuttimet oo menny.
masaf1 ja maxpower05 :in kulutukset on sitä luokkaa mikä olis kohdallaan.
Mittarivirhettä ei ole, joten se ei heitä suuntaan eikä toiseen.
Mulla on kitkat alla ja lang-malli (lisää varmaan jonkun desin)
Omassa on kyllä aika karstainen tuo imusarja.
Täytys jossain vaiheessa irroittaa ja putsata.
Aattelin, josko olis enämpi tunkua foorumille myös AAKKOSten omistajilla.
Vaan taitaa jäähä piiri kovin pieneksi.
outoa, kuinka suuria eroja samanlaisissa autoissa on.
sama oli tuolla volkkari puolellakin.
Työkaverikin pääsi boralla 4:llä LITRALLA samanlaisella koneella kun itellä golffi ei alle 5:n millään, vaikka kuin yritti nätisti ajaa.
Vessu
AvanT:illa on kyllä niin vähän ajettu tuo mese, ettei siinä ainaskaan suuttimet oo menny.
masaf1 ja maxpower05 :in kulutukset on sitä luokkaa mikä olis kohdallaan.
Mittarivirhettä ei ole, joten se ei heitä suuntaan eikä toiseen.
Mulla on kitkat alla ja lang-malli (lisää varmaan jonkun desin)
Omassa on kyllä aika karstainen tuo imusarja.
Täytys jossain vaiheessa irroittaa ja putsata.
Aattelin, josko olis enämpi tunkua foorumille myös AAKKOSten omistajilla.
Vaan taitaa jäähä piiri kovin pieneksi.
outoa, kuinka suuria eroja samanlaisissa autoissa on.
sama oli tuolla volkkari puolellakin.
Työkaverikin pääsi boralla 4:llä LITRALLA samanlaisella koneella kun itellä golffi ei alle 5:n millään, vaikka kuin yritti nätisti ajaa.
Vessu
1.PA-suodatin jalkoineen pois,
2.Huohotin-systeemi siitä imusarjan päältä pois.
3. pölynimurilla / paineilmalla kakkeleille kyytiä sieltä kannen ja imus. kiinityksen liepeiltä
4.Ahtoletku / EGR zydeemi irti imusarjasta.
5. ilmanputsarikotelo irti imusarjasta.
6. Imusarja irti (kumiset tiivisteet kannen ja imus. välissä)
7.Sitten p**kamaisin homma. sarjaa rassaamaan puukolla, ruuvareilla, vieterillä, porakoneteräsharjalaikalla, haulikon puhd. rasseilla. moott.pesuaineella. ja painepesurilla n:3:tuntia.
kanava on 28mm. kannen puolelta. kannattaa etukäteen miettiä mitä osais hommata tähän rassaukseen.
8.Pölyimuriin n:15mm:n letku ja imua kannen kanavaan ja sieltä rapsuttelua.
(aika pitkät kanavat)
9.Palapeli takaisin kasaan.
Laitoin samalla EGR:n putki liitokseen pelti laipan johon porasin 5mm:n reiän.
saa nähä meneekö vika-tilaan. ei ainaskaan kokareilla menny.
nyt saunaan
palataan asiaan
Vessu
2.Huohotin-systeemi siitä imusarjan päältä pois.
3. pölynimurilla / paineilmalla kakkeleille kyytiä sieltä kannen ja imus. kiinityksen liepeiltä
4.Ahtoletku / EGR zydeemi irti imusarjasta.
5. ilmanputsarikotelo irti imusarjasta.
6. Imusarja irti (kumiset tiivisteet kannen ja imus. välissä)
7.Sitten p**kamaisin homma. sarjaa rassaamaan puukolla, ruuvareilla, vieterillä, porakoneteräsharjalaikalla, haulikon puhd. rasseilla. moott.pesuaineella. ja painepesurilla n:3:tuntia.
kanava on 28mm. kannen puolelta. kannattaa etukäteen miettiä mitä osais hommata tähän rassaukseen.
8.Pölyimuriin n:15mm:n letku ja imua kannen kanavaan ja sieltä rapsuttelua.
(aika pitkät kanavat)
9.Palapeli takaisin kasaan.
Laitoin samalla EGR:n putki liitokseen pelti laipan johon porasin 5mm:n reiän.
saa nähä meneekö vika-tilaan. ei ainaskaan kokareilla menny.
nyt saunaan

Vessu
Nyt on lomat lusittu ja työsarkaa painettu 3-viikkoa.
yllätyksenä Aakkosen kulutus on korjaantunut parempaan suuntaan 4.86 / 100km.
renkaat on 195 55 15
jos olis 50 sarjalaiset, niin lukema kaunistuisi. (koska todellinen nopeus ja ajettu matka alenisi)
Tuli lomalla ropattua:
Jarrut (etu ja taka) + jarrunesteet
Iskarit (etu ja taka)
Takakynkän laakerit (vas.)
EGR- kuristettu (laippa jossa 7mm:n reikä)
VW:n porattu maffi.
Valot vaiheessa (tarkoitus on releyttää ja laittaa paksummat piuhat)
Umpioiden pesu ja heijastimien eheytys.
Vessu
yllätyksenä Aakkosen kulutus on korjaantunut parempaan suuntaan 4.86 / 100km.
renkaat on 195 55 15
jos olis 50 sarjalaiset, niin lukema kaunistuisi. (koska todellinen nopeus ja ajettu matka alenisi)
Tuli lomalla ropattua:
Jarrut (etu ja taka) + jarrunesteet
Iskarit (etu ja taka)
Takakynkän laakerit (vas.)
EGR- kuristettu (laippa jossa 7mm:n reikä)
VW:n porattu maffi.
Valot vaiheessa (tarkoitus on releyttää ja laittaa paksummat piuhat)
Umpioiden pesu ja heijastimien eheytys.
Vessu