5-v. loota dieselpystäriin?
5-v. loota dieselpystäriin?
Hellurei!
Kesä koittaa mersukansalle, oma W115 ei ennen kesäkuuta taatusti liikahdakaan. Kävi mielessä että Lajusella vissihin on W123sen 5-v. loota W115-pystärissään. Tällainen aiheuttaa kateutta täällä Kypärämäen suunnalla.
Selvittäisikö joku ystävällinen sielu että mikä/mitkä 5-v. lootat (osanumero, bitte) käyvät W115sta nelipyttyiseen ja jos jollain on myynnissä olevasta lootasta + tilpehööristä niin kiitollisena otetaan vastaan!
Kesä koittaa mersukansalle, oma W115 ei ennen kesäkuuta taatusti liikahdakaan. Kävi mielessä että Lajusella vissihin on W123sen 5-v. loota W115-pystärissään. Tällainen aiheuttaa kateutta täällä Kypärämäen suunnalla.
Selvittäisikö joku ystävällinen sielu että mikä/mitkä 5-v. lootat (osanumero, bitte) käyvät W115sta nelipyttyiseen ja jos jollain on myynnissä olevasta lootasta + tilpehööristä niin kiitollisena otetaan vastaan!
717.0 (G 76/27-5) 5-vaihteista laatikkoa käytettiin 114 koppasissa. Tollasen laatikon löytäminen voi kyllä olla aika vaikeeta. 115 koppaa tuskin sai 5-vaihteisena. Kardaaninkin joutuu rakentamaan,koska kutosen jää ehkä jonkin verran lyhyeksi. Mutta mitäpä sitä ei tekisi sen eteen et saa 5-vaihdetta.
Kateus on kyllä näppärä voimavara
Kateus on kyllä näppärä voimavara

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Niin mites nämä päätteet menivätkään eli ilmeisesti tässä "W115sta" tarkoittaa weesataviiteentoista eikä weesataviidestätoista. 
Eli 123:n lootakin kelvannee PKivireelle ts lähes pakko kelvata jos sellaisen haluaa laittaa, kun noita 6-pyttyisten pystäreiden 5-laatikoita ei paljon taida markkinoilla pyöriä.
Meikäläisen pystärin vaihdelaatikko on tosiaan 123 300D:stä. Valmistaja on Getrag, tyyppi 717.400 ja koneena 240D. Kardaanin etupätkä ja vaihdekeppi vivustoineen tuli laatikon mukana. Muitakin sopivia laatikoita on. Mikäs moottori pystäriisi tulee? (4-pyttyinen mutta bensa vai diesel)
Silloin tällöin sopivia laatikoita on myynnissä tai laatikon sisältäviä autoja, kannattaa kuitenkin varautua köyhtymään n. 350-550€ pelkästä laatikosta.
Ps. Demecillä oli Vaajakoskella jokin 123 5-vaihteinen laatikko vielä hiljattain poistomyynnissä. Laatikon tyypistä tai moottorin polttoaineesta ei ole tietoa että startin sijainnin voisi tarkistaa.

Eli 123:n lootakin kelvannee PKivireelle ts lähes pakko kelvata jos sellaisen haluaa laittaa, kun noita 6-pyttyisten pystäreiden 5-laatikoita ei paljon taida markkinoilla pyöriä.

Meikäläisen pystärin vaihdelaatikko on tosiaan 123 300D:stä. Valmistaja on Getrag, tyyppi 717.400 ja koneena 240D. Kardaanin etupätkä ja vaihdekeppi vivustoineen tuli laatikon mukana. Muitakin sopivia laatikoita on. Mikäs moottori pystäriisi tulee? (4-pyttyinen mutta bensa vai diesel)
Silloin tällöin sopivia laatikoita on myynnissä tai laatikon sisältäviä autoja, kannattaa kuitenkin varautua köyhtymään n. 350-550€ pelkästä laatikosta.

Ps. Demecillä oli Vaajakoskella jokin 123 5-vaihteinen laatikko vielä hiljattain poistomyynnissä. Laatikon tyypistä tai moottorin polttoaineesta ei ole tietoa että startin sijainnin voisi tarkistaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Lyhenteet sucks, Humppa-Dumppa Osakeyhtiöön kuuluu lyhenteenä kuulua Humppa-Dumppa Oyöön.
Lueskelen muuten taannoin Mercedes Classicin vanhoja numeroita ja sieltä löytyi mielenkiintoinen tarjous; Mersu oli jostain juhlasyystä tehnynnä 1 000 kappaleen uudelleentuotantoerän 5-v. laatikoita W123seen, en muista bensaan vai dieseliin, mutta taisivat yhtälailla mennä kaupaksi..
EDIT: Mitäs mieltä olette, käykö W123sen 717.401? Varaosahaun kautta löytyi tämmöönen:
Huom.1: MB 123 260 21 01 717 401
Huom.2: 00 035 725
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1985
Mittari/tkm: 179
Varastonumero: 10790
Valmistusnro: 1232602101717401
Käytetyn osan hinta: 450 Euro

Kiitoksia pikaisesta vastailusta. Joo, OM616 odottelee kasaamista - paitsi ilman turboa. Sain askarreltua hulvattoman systeemin uudemman OM616sen öljynsuodattimelle että käypi. Joten mulle käy vaik mikä loota, esim. tuommonen Getrag 717.400, jos jollain on tiedossa muittten käypäisten numeroita niin kovasti olisin kiitollinen..Olli Lajunen kirjoitti:Eli 123:n lootakin kelvannee PKivireelle ts lähes pakko kelvata jos sellaisen haluaa laittaa, kun noita 6-pyttyisten pystäreiden 5-laatikoita ei paljon taida markkinoilla pyöriä.![]()
Meikäläisen pystärin vaihdelaatikko on tosiaan 123 300D:stä. Valmistaja on Getrag, tyyppi 717.400 ja koneena 240D. Kardaanin etupätkä ja vaihdekeppi vivustoineen tuli laatikon mukana. Muitakin sopivia laatikoita on. Mikäs moottori pystäriisi tulee? (4-pyttyinen mutta bensa vai diesel).
Lueskelen muuten taannoin Mercedes Classicin vanhoja numeroita ja sieltä löytyi mielenkiintoinen tarjous; Mersu oli jostain juhlasyystä tehnynnä 1 000 kappaleen uudelleentuotantoerän 5-v. laatikoita W123seen, en muista bensaan vai dieseliin, mutta taisivat yhtälailla mennä kaupaksi..
EDIT: Mitäs mieltä olette, käykö W123sen 717.401? Varaosahaun kautta löytyi tämmöönen:
Huom.1: MB 123 260 21 01 717 401
Huom.2: 00 035 725
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1985
Mittari/tkm: 179
Varastonumero: 10790
Valmistusnro: 1232602101717401
Käytetyn osan hinta: 450 Euro
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Turhaa hienostelua nuo 5-loviset askit, sanon minä (kateellisen panettelua). On se ennekin pärjätty neljällä vaihteella, eí vaan kyllähän se olisi hienoa jos olisi se yksi pykälä lisää mitä lyödä silmään. On se vaan varsin kallis ratkaisu ja eikös joku joskus pelotellut että suurinosa nuista 5-lovisista on jossain määrin laakerivikaisia tai ainakin huutavat.
No se ei pelaa joka pelkää! Ite tyydyin vaihtamaan perän vähän harvempaan. Eilen sain sen nippuun ja tuli kyllä huomattua että on se 3.92 ollut aivan turhan tiheä tuohon uudenpaan OM616. Tuolla 3.46 menee paljon nätimmin ja kiihtyvyyttäkin on mukavasti vielä.
No se ei pelaa joka pelkää! Ite tyydyin vaihtamaan perän vähän harvempaan. Eilen sain sen nippuun ja tuli kyllä huomattua että on se 3.92 ollut aivan turhan tiheä tuohon uudenpaan OM616. Tuolla 3.46 menee paljon nätimmin ja kiihtyvyyttäkin on mukavasti vielä.

________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Se 717.401 on bensa koneisen 123:n aski. Mulla on tollanen 717.400 aski,mut ei ole valitettavasti myytävänä. Vähäkö kaivan veistä haavassa 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Demecillä ei ole ollut pariin kuukauteen enään 5-vaihteista getracia-se on nykyään mun kaverin w123 300 D:ssä ja minä sen sieltä tilasin 300 eurolla. Hintaan ei sisältynyt mitään muuta kuin laatikko-muut tarvittavat osat oli kaverilla ennestään. Vaihteet menee hienosti sisään ja toimii hienosti-ihmettelen miksi tuota laatikkoa ei kukaan ostanut demecin poistomyynnistä vaikka se oli siellä ainakin 3 vuotta myytävänä
. Äänitaso laskee autossa ja kulutus litralla-siinä edut. Viisivaihteinen laatikko maksaa itsensä takaisin 30 tkm ajolla, mutta laatikon laakerivika on riski. . Ja siitä laatikosta ei kuitenkaan hajoa yleensä kuin yksi laakeri, mutta sitä laatikkoa ei ehjänä saa auki ilman erikoistyökaluja ja taitoa. Sitä ei kannata viedä millekkään kyläsepälle hajoitettavaksi. Ja laatikko tuntuu kuitenkin kestävän oikein käytettynä-eli vitosvaihdetta käytettävä vasta maantienopeuksilla. Pakko nyt vielä sanoa, että mulla on tallissa W115-korisen mersun oma 5-vaihteinen valurautalaatikko siirtovivustoineen kaikkineen eikä ole tarkoitus myydä sitä, sekin tuli ihan tuurin kautta mulle. Pitää laittaa se tulevaan pystäriini
Onnea laatikon etsinnässä. Olen muillekkin ehdottanut mielummin perän vaihtoa-pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla-mieti sitäkin vaihtoehtoa.


Että ei nyt olis kardaanilla kuitenkin W114-korisen laatikko. W115-koppaa kun ei taidettu valmistaa 5-vaihteisena.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Heip !
Yhdyn Kardaanin todistukseen. Itselläni on lossissa (300D vm.83) tehdasvarusteinen viislovinen, joten lienee tuo Getrag. Kilsoja mittarissa nyt 506 000 ja toimii mainiosti. Eihän sitä viitosta ole noissa tarkoitettu ryömiskelyyn, itse käytän sitä vasta yli 90 mittarinopeudessa (heittää kympin verran). Ja manuaalissahan kehotetaan myös olemaan käyttämättä nelosta mittarin viivoitetulla alueella ts. alle 60 km/h...
Kulautuksen kannalta mainio juttu, todella. Aikaisempi 200 D nelilovisella kittasi soppaa enemmän. Nyt epätieteellisillä käytännön menetelmillä laskemani kulutukset olleet välillä 7-8,1 l (huonoin peräkärryn kanssa). Tyypillinen siinä 7,6 l/100 km nurkilla. Melko pienellä janolla liikkuu 1,5 tonnia rautamalmia Cw-luvulla 0,42. Ja meno on paaaaaallljon hiljaisempaa kuin vanhalla 200 D:llä.
(Toki perävälityksissäkin on eroa, 200D 3,92 ja 300D 3,46)
T: Wade (sehr zufrieden)
Yhdyn Kardaanin todistukseen. Itselläni on lossissa (300D vm.83) tehdasvarusteinen viislovinen, joten lienee tuo Getrag. Kilsoja mittarissa nyt 506 000 ja toimii mainiosti. Eihän sitä viitosta ole noissa tarkoitettu ryömiskelyyn, itse käytän sitä vasta yli 90 mittarinopeudessa (heittää kympin verran). Ja manuaalissahan kehotetaan myös olemaan käyttämättä nelosta mittarin viivoitetulla alueella ts. alle 60 km/h...
Kulautuksen kannalta mainio juttu, todella. Aikaisempi 200 D nelilovisella kittasi soppaa enemmän. Nyt epätieteellisillä käytännön menetelmillä laskemani kulutukset olleet välillä 7-8,1 l (huonoin peräkärryn kanssa). Tyypillinen siinä 7,6 l/100 km nurkilla. Melko pienellä janolla liikkuu 1,5 tonnia rautamalmia Cw-luvulla 0,42. Ja meno on paaaaaallljon hiljaisempaa kuin vanhalla 200 D:llä.

(Toki perävälityksissäkin on eroa, 200D 3,92 ja 300D 3,46)
T: Wade (sehr zufrieden)
kardaani kirjoitti:. Äänitaso laskee autossa ja kulutus litralla-siinä edut. Viisivaihteinen laatikko maksaa itsensä takaisin 30 tkm ajolla, mutta laatikon laakerivika on riski. . Ja siitä laatikosta ei kuitenkaan hajoa yleensä kuin yksi laakeri, mutta sitä laatikkoa ei ehjänä saa auki ilman erikoistyökaluja ja taitoa. Sitä ei kannata viedä millekkään kyläsepälle hajoitettavaksi. Ja laatikko tuntuu kuitenkin kestävän oikein käytettynä-eli vitosvaihdetta käytettävä vasta maantienopeuksilla.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Mersussahan pitääkin olla ATF öljyt käsivalintaisissakin vaihteistoissa.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Jihuu, Getrag 717.400 ja roippeet on peräkontissa ja vielä tänään huolellinen pesu ja puhdistus edessä.
Tuolla ostosreissulta ajellessa tuli mieleen muutama kiperä kysymys, vastaaminen vapaaehtoista ja kiitos jos jollain löytyy sivistystä jaettavaksi asti:
1. firma tuo Getrag ja miks Mersussa - eikö BMWssäkin ollut noita?
Ja:
2. Vaihdelaatikoista tietämättömänä ihmettelen että mitenkä välitykset eroavat "tavallisesta" 4-v. lootasta? (onko sellaista edes) Olenko oikeassa jos oletan että 4. on 4sen tapaan suora ja 5. ylivaihde?
Sitten ttaulukkohirmuilta kysyisin:
3. saako kukaan selkoa tuon lootan numeroista, jotka on:
275.0.0200.09
123 260 20 01 717 400 00 002 757
Ja vielä sellaista että:
4. onko 5-v. ollut Suomeen tuotavissa malleissa lisävaruste vai onko sitä saanut ihan vakionakin? Mikähän on ollut 5-v. lootan lisäarvo eli paljonko se on pirssin hintaa nostanut?
Kentien kerta kiellon päälle:
5. onko nykyinen pystärin perä 3.92 sovelias mielestänne tuolle partneriksi?
Tuolla ostosreissulta ajellessa tuli mieleen muutama kiperä kysymys, vastaaminen vapaaehtoista ja kiitos jos jollain löytyy sivistystä jaettavaksi asti:
1. firma tuo Getrag ja miks Mersussa - eikö BMWssäkin ollut noita?
Ja:
2. Vaihdelaatikoista tietämättömänä ihmettelen että mitenkä välitykset eroavat "tavallisesta" 4-v. lootasta? (onko sellaista edes) Olenko oikeassa jos oletan että 4. on 4sen tapaan suora ja 5. ylivaihde?
Sitten ttaulukkohirmuilta kysyisin:
3. saako kukaan selkoa tuon lootan numeroista, jotka on:
275.0.0200.09
123 260 20 01 717 400 00 002 757
Ja vielä sellaista että:
4. onko 5-v. ollut Suomeen tuotavissa malleissa lisävaruste vai onko sitä saanut ihan vakionakin? Mikähän on ollut 5-v. lootan lisäarvo eli paljonko se on pirssin hintaa nostanut?
Kentien kerta kiellon päälle:
5. onko nykyinen pystärin perä 3.92 sovelias mielestänne tuolle partneriksi?
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Onneksi olkoon laatikon löytymisen johdosta! Toivottavasti on ehjä. 5-vaihteinen vaihteisto on lisävaruste. Vakiona 5-vaihteisessa 300 D:ssä on 3.46 perä. Tuo sinulla paikallaan oleva perä voi olla ihan hyvä-voi 5-vaihteella ajella myös vähän hiljaisempia nopeuksia. Mä en nyt muista mikä moottori sulla nokalla on-todennäköisesti pienempi kuin 300 D-joten perä saattanee olla ihan ok. Ammattilaiset tarkentakoot asiaa. Tuota getracalulaatikko/mersun valulaatikko aihetta on pöyhitty foorumilla aiemmin.
[quote="PKivireki"]
1. firma tuo Getrag ja miks Mersussa - eikö BMWssäkin ollut noita?
Onhan tuota getragin laatikkoa ollu bmwssä ja opelissakin. Tenavassahan (W201) käytetään kanssa tuota getragin laatikkoa ainakin 16 tappisissa.
1. firma tuo Getrag ja miks Mersussa - eikö BMWssäkin ollut noita?
Onhan tuota getragin laatikkoa ollu bmwssä ja opelissakin. Tenavassahan (W201) käytetään kanssa tuota getragin laatikkoa ainakin 16 tappisissa.

Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kylli. Nelonen on suora 1:1 ja viitonen on 0,81
Wade
Wade
Timo L. kirjoitti:2. Viitonen on ylivaihde, todennäköinen välitys jotain 0,8:1 -luokkaa.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
4. Tarkoitit varmaan W114:n tai W123:n 5-vaihteisen lisäarvoa.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
123sen 54-v.:n lisäarvo kiinnostaisi ihan yleissivistysmielessä.W111 kirjoitti:4. Tarkoitit varmaan W114:n tai W123:n 5-vaihteisen lisäarvoa.
Ja vielä yksi kysymys heräsi; minkä vuoksi on myynnissä tuntuvasti hinnakkaampi kytkinletku erikseen 5-vaihteiseen, kun työsylinteri on sama ja ihan tismalleen sentilleen näyttäis tulevan samalle kohdallekin alustassa?
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."