190e ilmastointi&flekti ongelmia!!!! apuva...
190e ilmastointi&flekti ongelmia!!!! apuva...
Tämmöinen ongelma tällä kertaa, eli ilmastointi ei lähde päälle ollenkaan, kun vääntää kammesta ni ei minkäänlaista reaktiota missään, ilmeisesti pumppu ei lähde päälle ollenkaan koska konepellin alle kuskinpuolen etukulmassa olevan "mötikän" (vissiin joku pumppu) tarkastussilmassä ei aineet lähde virtaamaan! missä vika voisi olla??
sitten tuo viskoflekti ei lähde pyörimään ollenkaan, kun lämmöt nousee tarpeeksi niin sähköflekti käynnistyy ja pudottaa lämmöt, mutta eikös tuon sähköflekti ole varsinaisesti ilmastointilaitteen kennoa varten?? no en tiiä, en näistä kauheesti tajuu mut ois kiva saaha pelaamaan!!
190e 1.8 vm-91
sitten tuo viskoflekti ei lähde pyörimään ollenkaan, kun lämmöt nousee tarpeeksi niin sähköflekti käynnistyy ja pudottaa lämmöt, mutta eikös tuon sähköflekti ole varsinaisesti ilmastointilaitteen kennoa varten?? no en tiiä, en näistä kauheesti tajuu mut ois kiva saaha pelaamaan!!
190e 1.8 vm-91
Re: 190e ilmastointi&flekti ongelmia!!!! apuva...
Anna akulta hyppyjohdolla virtaa siihen kompuran magneettikytkimeltä tulevaan piuhaan niin näät toimiiko se kytkin (ohitat siis painekytkimet ja mahdollisen muun ohjauksen). Sitten kun kytkin pelaa, niin sitten vasta tulee niitä kuplia kuivaimen silmään jos tulee. Onko painetta ollenkaan? Suhauta pikkuisen venttiilistä että tiedät onko järjestelmässä ainetta.VLy kirjoitti:Tämmöinen ongelma tällä kertaa, eli ilmastointi ei lähde päälle ollenkaan, kun vääntää kammesta ni ei minkäänlaista reaktiota missään, ilmeisesti pumppu ei lähde päälle ollenkaan koska konepellin alle kuskinpuolen etukulmassa olevan "mötikän" (vissiin joku pumppu) tarkastussilmassä ei aineet lähde virtaamaan! missä vika voisi olla??
sitten tuo viskoflekti ei lähde pyörimään ollenkaan, kun lämmöt nousee tarpeeksi niin sähköflekti käynnistyy ja pudottaa lämmöt, mutta eikös tuon sähköflekti ole varsinaisesti ilmastointilaitteen kennoa varten?? no en tiiä, en näistä kauheesti tajuu mut ois kiva saaha pelaamaan!!
190e 1.8 vm-91
Sähköflekti on vain ilmastointia varten mutta tietenkin toimii oman virkansa ohella yleisjäähdyttimenä. Toimiiko varsinainen föönin magneettikytkin varmasti?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
magneettikytkin flektissä pelaa kyllä, ja ilmastointijärjestelmässä on ainetta mut en tiiä onko tarpeeksi, pitää varmaan käyttää huollossa että lisäävät freonia, kun pitäneekö paikkaansa että jos paine on liian alhainen niin kompura ei lähde päälle ollenkaan??
mikähän lie tossa flektissä vikana kun se pelaa niinkin hullunkurisesti että kylmänä pyörii jonkin aikaa ja kun lämmöt vähän nousee niin lopettaa, oon uusinu ne kaikki kolme anturia jotka haistelee koneen lämpöja.
mikähän lie tossa flektissä vikana kun se pelaa niinkin hullunkurisesti että kylmänä pyörii jonkin aikaa ja kun lämmöt vähän nousee niin lopettaa, oon uusinu ne kaikki kolme anturia jotka haistelee koneen lämpöja.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Onko muuten näin että jos siinä kuivaimen silmässä näkyy kuplia kun ilmastointi on päällä ja ollutkin jonkun aikaa.
Eli jos näitä kuplia siinä näkyy niin sekkiin meinais että kylmäainetta on liian vähän?
Näin ainakin mulle joskus yksi kylmäkoneasentaja väitti.
Väitti että kun se toimii niin kun pitää niin niitä kuplia ei kuulema saa näkyä.
Eli jos näitä kuplia siinä näkyy niin sekkiin meinais että kylmäainetta on liian vähän?
Näin ainakin mulle joskus yksi kylmäkoneasentaja väitti.
Väitti että kun se toimii niin kun pitää niin niitä kuplia ei kuulema saa näkyä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nii unohtu vielä mainita!
Ja sen kuivaimen lämpötilakaan ei saa nousta kovin korkeaksi.
Sen pitäisi olla kuulema vähän viileän puolella ennemmin.
Tämä selviää ihan kädellä kokeilemalla siitä kuivaimesta.
Kun mulla oli joskus näin että näkyi kuplia ja se kuivain oli aika lämmin.
Nii tämä sama kyseinen kaveri kattoi järjestelmää ja sanoi että on liian vähän ainetta ja kuulema molemmilla puolilla oli lähemmäx 10baria painetta.
Lisäsi järjestelmään vanhaa freonia kun sitä löytyi. (taitaa olla laitonta luovuttaa)
Ja väitti että nyt pitäis toimia. Ja kyllä se sen kesän pelasi ihan hyvin.
Pitäis tarkistuttaa tai ihan vaihtaa uudet aineet sinne.
Ja pestä syylärit että jäähdytys toimii hyvin kun nyt rupee noita keliä olemaan.
Mikähän korvaava aine tohon käy kun siinä on vielä ne vanhat freonit?
Ja sen kuivaimen lämpötilakaan ei saa nousta kovin korkeaksi.
Sen pitäisi olla kuulema vähän viileän puolella ennemmin.
Tämä selviää ihan kädellä kokeilemalla siitä kuivaimesta.
Kun mulla oli joskus näin että näkyi kuplia ja se kuivain oli aika lämmin.
Nii tämä sama kyseinen kaveri kattoi järjestelmää ja sanoi että on liian vähän ainetta ja kuulema molemmilla puolilla oli lähemmäx 10baria painetta.
Lisäsi järjestelmään vanhaa freonia kun sitä löytyi. (taitaa olla laitonta luovuttaa)
Ja väitti että nyt pitäis toimia. Ja kyllä se sen kesän pelasi ihan hyvin.
Pitäis tarkistuttaa tai ihan vaihtaa uudet aineet sinne.
Ja pestä syylärit että jäähdytys toimii hyvin kun nyt rupee noita keliä olemaan.
Mikähän korvaava aine tohon käy kun siinä on vielä ne vanhat freonit?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tota mä muistelinkin että se ol jotain tohon suuntaan.
Kun siitä tais olla joskus puhettakin täällä.
Ja sitä tais olla tarjolla suht hyvin liikkeissä?
Eikös se pitänyt puhdistaa koko järjestelmä ennen noita toisia aineita?
Kun siitä tais olla joskus puhettakin täällä.
Ja sitä tais olla tarjolla suht hyvin liikkeissä?
Eikös se pitänyt puhdistaa koko järjestelmä ennen noita toisia aineita?

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No, ota nyt vaan se kaksi metriä johtoa ja vedä akulta kompuran magneettikytkimelle hyppyjohto, niin saat sen kompuran pyörimään, sitten tiedät toimiiko. Kompura ei lähde päälle jos ei ole painetta tarpeeksi. Tosin kun hyppyjohdolla laittaa päälle niin toimii kyllä, mutta kauan ei kärsi pitää konetta sammuksissa muuten tarvitsee taas johtoa. Jos kaikki aine on karannut niin sitten voi olla öljyäkin hukassa. Vuotaako kuivain öljyä? Suhahtaako yhtään kun kokeilee täyttöventtiilistä painaa?VLy kirjoitti:magneettikytkin flektissä pelaa kyllä, ja ilmastointijärjestelmässä on ainetta mut en tiiä onko tarpeeksi, pitää varmaan käyttää huollossa että lisäävät freonia, kun pitäneekö paikkaansa että jos paine on liian alhainen niin kompura ei lähde päälle ollenkaan??
mikähän lie tossa flektissä vikana kun se pelaa niinkin hullunkurisesti että kylmänä pyörii jonkin aikaa ja kun lämmöt vähän nousee niin lopettaa, oon uusinu ne kaikki kolme anturia jotka haistelee koneen lämpöja.
Tai oisko parempi jos veisit kylmälaitehuoltoon ja pyydät selvittämään vian ja laittamaan kuntoon?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.