Auto on W168 170CDI Lang -01
Mahtaisikohan joltakulta löytyä jarrulevyjen, palojen ja tiivistesarjojen osanumeroita. Tässä mallissa on ilmeisesti vähän järeämmät jarrut kuin tavis-marsussa.
Kenen valmistamia OE osat ovat? Löytyykö jostain osavastaavuuksia valtamerkkien tuotteisiin?
Aikomuksena siis tilata huolto-osat suoraan saksanmaalta.
Jarrujen osat + osavastaavuudet
Jarrujen osat + osavastaavuudet
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Nostetaanpas vanhaa topikkia. Nyt kun lomat alkavat olisi tarkoitus vähän puuhastella. Eli ohjelmassa marsun jarrujen restaurointi/upgreidaus
Levyistä sen verran, että A:han on olemassa alkuperäisen Ø260 (A160/190/170CDi ) jäähdytetyn levyn lisäksi myös Ø276 jäähdytettyjä levyjä (A190/210) ja ehkä myös Vaneon Ø270 levyt. A140:sessä ja A160CDi:ssä on pienemmät levyt ja niitä on myös jäähdyttämättöminä.
Mahtaisiko joku tietää mitä isompien levyjen satulat mahtaa suunnilleen marmoritiskillä kustantaa ja käykö ne bolt-on vanhojen satuloiden kiinnityksiin, abs-anturiin + palojen kulumisen tunnistinjohtoon. Oikeista osanumeroista lupaan lisäksi tarjota virtuaalioluen.
Toinen vaihtoehto on toki ottaa alkuperäiset satulat, purkaa ne atomeiksi, kuulapuhaltaa ruosteista puhtaiksi, maalata ja koota uusilla kumeilla. Tai jos vaikka hakisi jostain tuonti-A:n purkuosat ja värkkäisi ne kuntoon iltapuhteina, niin auto pysyisi ajossa.
Jarrujen ilmauksesta: Onnistuuko se seuraavalla tavalla? Täyttökorkki avataan, apumies täyttää säiliötä tarpeen mukaan, avataan joka linja erikseen ja lirutetaan vanhat nesteet pois ilmausnipan kautta. Lopuksi ruiskulla pahimmat mudat itse säiliön pohjalta pois ja uudet tilalle. Tarkoitus olisi tehdä kerralla oikein ja jarrunestehän ei kallista ole.
Levyistä sen verran, että A:han on olemassa alkuperäisen Ø260 (A160/190/170CDi ) jäähdytetyn levyn lisäksi myös Ø276 jäähdytettyjä levyjä (A190/210) ja ehkä myös Vaneon Ø270 levyt. A140:sessä ja A160CDi:ssä on pienemmät levyt ja niitä on myös jäähdyttämättöminä.
Mahtaisiko joku tietää mitä isompien levyjen satulat mahtaa suunnilleen marmoritiskillä kustantaa ja käykö ne bolt-on vanhojen satuloiden kiinnityksiin, abs-anturiin + palojen kulumisen tunnistinjohtoon. Oikeista osanumeroista lupaan lisäksi tarjota virtuaalioluen.
Toinen vaihtoehto on toki ottaa alkuperäiset satulat, purkaa ne atomeiksi, kuulapuhaltaa ruosteista puhtaiksi, maalata ja koota uusilla kumeilla. Tai jos vaikka hakisi jostain tuonti-A:n purkuosat ja värkkäisi ne kuntoon iltapuhteina, niin auto pysyisi ajossa.
Jarrujen ilmauksesta: Onnistuuko se seuraavalla tavalla? Täyttökorkki avataan, apumies täyttää säiliötä tarpeen mukaan, avataan joka linja erikseen ja lirutetaan vanhat nesteet pois ilmausnipan kautta. Lopuksi ruiskulla pahimmat mudat itse säiliön pohjalta pois ja uudet tilalle. Tarkoitus olisi tehdä kerralla oikein ja jarrunestehän ei kallista ole.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Jarrujen ilmauksesta:
Aloita kauimmasta pyörästä (apum. taka)
Ilmaruuviin letku, jonka toinen pää pullon pohjalle.
ruuvi auki ja pumppailet rauhallisesti jarrulla säiliön liki tyhjäksi.
Sitten uutta nestettä säiliö täyteen ja pumppaat taas liki tyhjäksi.
Sitten taas uutta nestettä säiliö täyteen ja siirryt toiseksi kauimmaisen pyörän kimppuun ja pumppaat taas liki tyhjäksi. jne.
Kyllä minun mielestä nesteet on riittävästi vaihdettu, jos pumppaa säiliöllisen uutta nestettä / pyörä.
Näin oon itte tehny.
Vessu
Aloita kauimmasta pyörästä (apum. taka)
Ilmaruuviin letku, jonka toinen pää pullon pohjalle.
ruuvi auki ja pumppailet rauhallisesti jarrulla säiliön liki tyhjäksi.
Sitten uutta nestettä säiliö täyteen ja pumppaat taas liki tyhjäksi.
Sitten taas uutta nestettä säiliö täyteen ja siirryt toiseksi kauimmaisen pyörän kimppuun ja pumppaat taas liki tyhjäksi. jne.
Kyllä minun mielestä nesteet on riittävästi vaihdettu, jos pumppaa säiliöllisen uutta nestettä / pyörä.
Näin oon itte tehny.
Vessu