Ongelma LADASSA!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 28.02.2005 15:42
Paikkakunta: Mikkeli

Ongelma LADASSA!

Viesti Kirjoittaja LP »

Nyt tarvis vähän vinkkiä, mistä alkaa etsimään ongelmaa.

Toimii kuin unelma, pyöreälamppuinen lada 1200L, mutta ylämäki kun tulee, alkaa tökkimään ja pätkimään... Vauhti on huikeat 10 km/h. Vaihdoin tulpat ja katsoin virranjakajan. Voisko olla bensapumppu tai joku muu, mikä?

Nyt ei sitten sellasia läppäjuttuja mielellään, ei ole mun lada. Asiallisia viestejä kiitos.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Sputnikki ei taida saada riittavästi kauroja. :roll: Mimmones lävikkö sitä bensaa oikein siivilöi?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Veikkaisin että vika löytyy bensatankista, liekö vettä reilusti tai mahottoman paskanen sihti

Siis pelkkä villi arvaus, vikaa saattais olla myös kaasarin kohokammiossa, jos siinä sellainen yleensä on. Jos se koho ei toimi eli katkase bensan tuloa ni sit se saattais ylämäessä mennä kaasarista sisään ja sitä kautta tukehduttaa moottorin?
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

www.ladakerho.fi/ladaboard

Sieltä löytyy tietoa jos ei löydy muuten! Lada on muuten hyvä peli, mulla on kakkosautona 1200L-89!
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ongelma LADASSA!

Viesti Kirjoittaja waari »

[quote="LP"]vähän vinkkiä

Yksi tulee nyt heti mieleen,Fiatmainen vika.
Virranjakajan kyljessä oleva alipainekalvo puhki,sytkä jää myöhäiselle,kun ei reagoi alipaineeseen,ei käy kovin hyvin.
Puhallus (keuhkojen paineella) letkulla kalvoon,sen tuntee kyllä jos laskee läpi,silloin on puhki,uusia löytyy kyllä kaupoista etullisesti.
Jos tuo auttaa niin Harasoo :P
Ladassa on jotain nostalgista,ei kyllä olisi varaa ajella sellaisella työajoja.
Joo,on meilläkin ollut Vaz21013 :D
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mulla on volvo, mutta samanlaisia traktoreita ne on: tietäiskö joku missä vika kun jarruvalon syttyessä toinen taka-ajovalo sammuu? muuten toimii normaalisti.

(edit: Vika oli takavalon maadoituksessa)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Muffler kirjoitti:Mulla on volvo, mutta samanlaisia traktoreita ne on: tietäiskö joku missä vika kun jarruvalon syttyessä toinen taka-ajovalo sammuu? muuten toimii normaalisti.

(edit: Vika oli takavalon maadoituksessa)
Takajarru ja -valo on samassa, eli käytännössä kun jarrua painetaan, takavalo "peittyy". Maadoitusvika ilmeisesti aiheuttaa pimenemisen kokonaan.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Kauheen uusia Ladoja ihmisillä on... :shock: Mä totesin vuoden 1985 2107:sta jotta on viimenen Latta mulla. Kaikki sitä ennen olleet toimi hienosti, mutta kun tuli kaasarin kylkeen yksi mikrokytkin, niin ongelmat alkoi :evil:

Kuvattuun vikatilanteeseen sopii esim. pensapumpun kalvon rikkoontuminen: Tankki on pysyasennossa ja pensa pääsee ainakin täydehköstä (39 litraa :lol: ) tankista omalla paineella kaasariin tasasella ja alamäessä, mutta ylämäessä meno loppuu. Alipainesäädin jo mainittiin.. Äänenvaimennnin voi mennä tukkoon (kohta palaa venttiileitä...) Pensaletkun laatu on semmonen, että siitä lähtee lyijyttömän pensan vaikutuksesta muruja, jotka tukkii kaiken pumpusta eteenpäin, letku vaihtoon. OSa muruista on niin pieniä, että menvät jopa suuttimiin... :shock:

Näillä päässee alkuun...
Vastaa Viestiin