Jakopään liukukisko mb 300cea-92

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hyvonti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 13.04.2006 16:23

Jakopään liukukisko mb 300cea-92

Viesti Kirjoittaja hyvonti »

Pakeliitti liukukisko hajosi, miten vaihto onnistuu, mitä joutuu purkamaan ja mistä hajotuskuvia.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Mikäli on samanlainen kuin 4-pyttynen versio, kuin minulla. niin se moottorin etulevy täytyy irroittaa.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Jos on se oikeenpuolimmainen ylempi niin sitten vaan vena koppa pois ja tapit ulos koneen päädystä ja uus tilalle,ensin tietysti ketjun kiristimen irrotus jotta vähän antaa löysiä,jos on alempi joka on kiinni lohkossa niin viisaammat puhukoon :lol: .
Tässäkin oletus että vähän samanlainen ku 4 mukinen :oops:


edit. 6 pyttysten omistajat on varmaan vielä munia värjäämässä 8)
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Pietu71 kirjoitti:Jos on se oikeenpuolimmainen ylempi niin sitten vaan vena koppa pois ja tapit ulos koneen päädystä ja uus tilalle,ensin tietysti ketjun kiristimen irrotus jotta vähän antaa löysiä,jos on alempi joka on kiinni lohkossa niin viisaammat puhukoon
Niin siitä pakeliittiliukukiskosta oli puhe, eli se iso laahain. Niissä kahdessa pienemmässä "ohjurissa" ei ole erillistä irrotettavaa liukupintaa.

Nimimerkillä ne kaikki kolme vaihtanut. Niin ja sen liukukisko-osan saa erikseen, ei tarvitse sitä koko runkoa ostaa. Minä ostin, kun en tiennyt että saa erikseen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
puuhastelija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 20.10.2008 20:31

Re:

Viesti Kirjoittaja puuhastelija »

Niin siitä pakeliittiliukukiskosta oli puhe, eli se iso laahain. Niissä kahdessa pienemmässä "ohjurissa" ei ole erillistä irrotettavaa liukupintaa.

Nimimerkillä ne kaikki kolme vaihtanut. Niin ja sen liukukisko-osan saa erikseen, ei tarvitse sitä koko runkoa ostaa. Minä ostin, kun en tiennyt että saa erikseen.[/quote]


hain osakasan 603:een ja siellä oli juuri tuollainen kiristäjälaahain, jossa on irroitettava muovinen laahainpinta. pinta on kiinni sellaisella nuolimaisella klipsulla, joka on siis samaa muovivalua sen laahainpinnan kanssa. vaikeesti selostettu, mut semmoiset klipsut jotka menee yleensä poikki kun jotain muovikotelon kantta yrittää auki.

vähän siinä alahuuli väpätti ku kysyin myyjältä et onks nää oikeesti tällasii. on ne nykyään, väitti myyjä - ja voi vaihtaa sen pinnan pelkästään. kun asiaa mietin hetken, niin tuohan on aika fiksu jos sen pinnan voi vaihtaa laahainrungon ollessa paikallaan eikä tartte jakokoppaa irroittaa.

vanhasta perinteisestä mallissa oli kulutuspinta murentunut ALAPÄÄSTÄÄN ja urat oli lähtenyt kulumaan melkein laahaimen ohi -eli ei näkynyt mitenkään olevan viallinen ennenkuin poisti jakokopan

neuroottisuus iski taas, vaikka myyjä ei ole pelkästään myyjä - vaan kokenut asentaja.

eli kestääkö tommonen ohut muovipinta oikeesti? onko kokemuksia??

E: yritän olla luova ja keksin eri hakusanoja. tuossa ensimmäinen tärppi http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... in#p588299" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin